בשלוש השנים שאיש כלי ההקשה והמוסיקאי ינון מועלם (יליד 1968, בן למשפחה ממוצא עיראקי) חי באיסטנבול, הוא מחפש השראה ליצירתו בהיחשפות לרב-גוניותה של המורשת המוסיקלית הטורקית. האלבום הזה בבסיסו – מוסיקה טורקית, בתוצאתו הסופית – מוסיקת העולם הגדול. תערובת של אוריינטאלי וכליזמר חסידי מזרח-אירופאי ושאר תבלינים משוק המוסיקה הגדול.
מועלם לא פוסל שום שידוך, ובחתונות המוסיקליות שלו תמצאו תערובת מפולפלת של מוסיקה ערבית, הודית, בלקנית, פרסית ויהודית, כשהאוריינטציה שלו הא לאו דווקא אוריינטאלית, אלא פתיחות והרפתקנות של מוסיקאי מוסיקת העולם שמשתף בהקלטותיו נגנים ישראלים וטורקים, וביניהם היוצר הטורקי יורדאל טוקג’אן, מגדולי נגני העוד בעולם. מועלם מחפש את ההרמוניה והמקצב שיובילו לתקשורת עם היצירה שלו, עם צליל כלי ההקשה – בנדיר, דף, דרבוקה, זארב, בונגות, מצילות. תוסיפו לזה את כול הכלים הרלוונטיים לצלילי המזרח – עוד, קאנון, ניי, טבלה אבל גם צ’לו וכינור וגיטרת בס. ינון משלב במפתיע גם שירה טורקית ב"הסיפור"בביצוע הנוגה של Sumru בהקלטה בה ינון פורט לראשונה בעוד. החיבורים והמיזוגים קולחים בתזמורים ובמעברים מפתיעים ב"נערה ספרדיה", Unlimited בסולם חיג’אז (9/8) בהשפעת מוסיקה צוענית.