ימים טובים

דודו אהרון

Play
3/5

ימים טובים, וכי למה? לא תאמינו: אבל לא הכל טוב אצל דודו. פותח בוידוי: "כשעצוב ורע לי, אני בורח לימים טובים יותר, נזכר איך הייתי ילד מאושר, כמה שקלים לקנות חלום שיעשה לי טוב"…
וזה אחרי שקראתי בדף יחסי ציבור, שאהרון כורע תחת שלל תארים: זמר השנה, מלחין השנה של אקו"ם, הופעות בהיכל התרבות ובקיסריה, שיאי הורדות בסלולאר, שיאי השמעות ברדיו, שיאי צפיות ביוטיוב, ואחרי כל אלה, בורח ל"ימים טובים יותר"?
השיר עצמו דווקא לא שמח לכפיים, אם כי מגיע "יאללה" אחד, לשחרר עצב. אהרון מוכר קצת נוסטלגיה בנזיד עדשים. 
"הילד התמים" חוזר גם בשיר הבא: "לעשות לך טוב": "איתך מרגיש הילד שנשאר תמים/ יודע אלוהים את לכל החיים". (האם דודו מכיר את המשפט: "לא תישא שם אלהים לשווא?)
אחרי 18 שירים – אני יכול לבשר – הכל בסדר. דודו אהרון לא המציא שומדבר חדש, בטח לא עצמו (מחדש) למה שימציא? למעשה, זה אותו דודו אהרון. לאוהביו – הביקורת הזו לא תעלה ולא תוריד. גם למי שאינו אוהב.
כרגיל, כאב ולב הולכים יופי, בשיר השלישי ("הלב"), כשדודו מעביר הילוך לרביעי. ויצא לו משפט: "הייתי שם את העולם שתחזרי". פרשנות? דודו, הכדור אליך. מה התכוונת? "שם את העולם?" הלחן, הקצב והעיבוד מראים, שלא כל כך קריטי להבין למה התכוון "המשורר" במשפט זה או אחר. העיקר שבשיר הוא אוהב, והלב זה כאב.
אלה גם רוב השירים הבאים – מחזור של נוסחת דודו מול שוברת הלב. הגעגועים והדמעות נשפכים במינונים השקופים המוכרים: עצוב ושמח. שמח ועצוב. ובעצוב נכלל חריג אחד – "אבא סלח לי" שסוגר את הדיסק.
לא תמיד ה"עצוב" הוא כזה – הלכה למעשה: כשדודו שר "איך את ריסקת לי ת'לב/ הייתי מותק עכשיו זה כואב" (השיר "מה עשית לי?!") – זה עצוב או שמח? מוכנים להמר? – צדקתם. זה שמח, מה-שמח. שמחה כזו במקצב דאנס אוריינטאל לא ידעו אולמי החתונות זה שנים. ובהמשך בקצב מהיר הוא שר לה "בואי הלילה" ומגייס לשם כך את "יש אלוהים"… זו אינה הפעם האחרונה בדיסק, ש"אלוהים" מגוייס ע"י אהרון לעניינים שבינו ובינה.
"האוטו שלי, היופי שלך" שובניסט? מה פתאום. לדודו יש כוונות סקסיות טהורות. לברוח איתה בדרך לתל-אביב, ויאללה – לחזור למעגל החאפלה, "לחיות חיים שזורמים עד הסוף".
מפעל המילים של דוד אהרון ממשיך לזרום ולייצר. המכונות אינן מושבתות. פה ושם מגלים שהוא העביר גם משהו לאחרים. "אחרייך" של נועם חורב ותומר הדדי – אינו מהפך אבל זהו שיר שמעיד כי אהרון יכול לחרוג מעט מהשטאנץ. "לא מאוחר לשנינו" של יוסי גיספן ואייל גולן זכה לעיבוד ים תיכוני יפה (בוזוקי: עומרי זליג)
מה נגיד עוד? עדיין לא הגיעו ימים טובים. לא התקדם לשומקום. המציא עוד שירים שבלוניים במינוני הפופ השקופים, ואל תפתחו לי דיון על נושא "המוסיקה המזרחית", כי זה לחלוטין לא עניין של "מזרחים" ו"אשכנזים". לא תאמינו, אבל יש עוד מישהו שמאמין במילה הגסה הזו – "אמנות".

שירים: ימים טובים, לעשות לך טוב, הלב, ביום שניפגש, מה עשית ךי?! יכול ללכת, בואי הלילה, זוכר, כמוך לא אמצא, אם רק תחזרי, אירייך, לא מאוחר לשנינו, האוטו שלי, היופי שלך, לילה מסובך – עם ג'ולייטה, תהיי שלו, דודו יאללה יאללה, קרוסלה, אבא סלח לי.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. דודו אהרון תקוע. לא מחדש. קאבר אחד של בן ארצי לא ישנה. האיש חושב שהוא סינגר סונגרייטר. הוא לא. שיתן לאחרים לכתוב לו, ואז נקבל אותו זמר נטו.

  2. כן, אבלל "תהיי שלו" הוא שיר טוב מהשאר פה.
    למה כל כך הרבה ביקורת לכתיבה ואפס למוזיקה וללחנים.
    אולי אהובה באמת שברה לו את הלב וזה העולם שלו ?
    ביקורת שבלונית כרגיל.
    לא חרסונסקי ולא הרוב, מבקרים טובים בישראל.
    מלבדי ומלבד בן שלו (הארץ), הגם ששנינו לא מעריצים של אהרון, ידענו למצוא חן באלבום יחיד של אהרון שטוב "אין כמו אהבה" שטוב מכל אלבומי רונה קינן, כדוגמא, ומרוב אלבומי עידן רייכל השטיקי ומאוס (מלבד בכורה חמה יותר).
    עניין של לנסות להיות אובייקטיבי באמת.
    http://rateyourmusic.com/~DavidIs
    אם מלבד בניון, לא מצאת ולו שיר אחד ראוי מהים תיכונית (מקומכם לא בכתיבה על מוזיקה, בטח שאין באתר פה היכרות מעמיקה עם האלבומים הכי מהנים מאנגליה של ימינו), שאמנם זה 80% פופ ממוסחר מוצרי וקיטשי מידי, אבל יש ועוד איך פנינות פה ושם.

  3. ושום מילה על "קרוסלה"? שיר של בן ארצי מ-2007 שקיבל באלבום הזה גרסת כיסוי.
    ארצי הצעיר גם שר קולות רקע בשיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן