אקס פקטור ישראל: שופטים רחמנים

אקס פקטור ישראל: השופטים מאבדים קצת את מהות התפקיד שלהם בבחירת הזמרים לשלב הבא

עם: אליסה זאנו, נטע רד, ברנרד עידן, אינספיריישון, ליאור מזרחי
3/5

שופטים רחמנים בני רחמנים. נו, טוב – בתוך עמנו אנו חיים. דמעות עובדות. באקס פקטור של בריטניה היו שולחים את אליסה זאנו (בתמונה, בת 19, מוצא אפרו רוסי) הביתה אחרי מתקפת צרחנות בא-קפלה כולל זיוף קשה בהזדמנות השנייה של Girl On Fire. גם פורטיס מתחיל להיות חמאה. נתן לה "כן", אחרי שהיא הבטיחה ל"מורה" הגוער לעבוד על עצמה. פורטיס גם נמס מול המאבטח רומן, שביקש להגיע לאודישן ושר Love של מייקל בובלה. בשני המקרים האלה אני נותן "כן" למשה פרץ, שעמד בפרץ. פרץ לא נכנע לדמעות, ממלא את תפקידו במקצועיות ומשתדל לשפוט לעניין.
נדמה לי שהשופטים מאבדים קצת את מהות התפקיד שלהם בבחירת הזמרים לשלב הבא. אקס פקטור צריך להיות אקס פקטור. הסיפורים האישיים עם כל הכבוד – אינם יכולים להאפיל על היכולות הקוליות-מוסיקליות-מקצועיות שלהם. משה פרץ אמר "לא" גם ל-4 בנות "אינספיריישן", שלמרות רוח החיים שהביאו איתן, נשמעו חובבניות למדי.
נכון, אפשר לבחון מחדש – מה הקריטריונים שמנחים השופטים כשהם מעניקים למתמודד את ה"אקס פקטור". אם, למשל, מרכיב העכשווי-מודרני היה פקטור, לא בטוח שהייתי נותן אותו לברנרד עידן בן 59 מאילת ששר "עפרה" ברגש רב, אבל נשמע מה-זה מיושן.
לא הייתי נותן אותו גם לליאור מזרחי בן 16 מראשון לציון, מלא בביטחון עצמי, מתגאה כזמר חאפלות, פייטנים והילולות – כי היה לו אודישן רע עם השיר "את המחר שלי", וגם כאן משה פרץ צדק.
ככלל, לא גילתי בתוכנית הזו (20.11) תגלית גדולה באמת. נטע רד בת 34 ששרה "הלאה" (לוריא-קלפטר) היא מוסיקאית שמנגנת טוב ושרה בסדר. לא מעבר. כמו הראפר יונתן רובינגר בן 20 מגבעתיים – יש עשרות טובים ממנו.  סול בן יוסף, המתדלקת מראשון לציון, בעלת סיפור הורים קשה, ששרה "אנשים בעולם" אינה התגלית האולטימטיבית. קול לא רע, אבל סגורה ואינה מקרינה חיוניות.
שורה תחתונה: תוכנית שלא היו בא ביצועים שיש לרוץ לספר עליהם, ושופטים שלא הכי סגורים עם עצמם בהחלטותיהם, ונוטים ללכת על הספק ולא על הבטוח.

עלו: נטע רד וברנרד עידן (4 "כן") אליסה זאנו, אינספיריישן, יונתן רובינגר, שולמית שלי, ספי זיו, גבריאל פוטנזניק, ליאור מזרחי, סול בן יוסף, רומן שולנסקי

 

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

3 תגובות

  1. התוכנית מצוינת – המתמודדים קצת פחות..

    בכל זאת – אנחנו מדינה קטנה, שלא לומר קטנטנה, ואחרי 12 שנים של "כוכב" נגמרו, פחות או יותר הכשרונות. אבל תמיד יש חדשים בדרך.

    אקס פאקטור – כתוכנית – מעולה, אבל הגיעה לחופי ישראל 8 שנים מאוחר מדי. חבל שברשת או ערוץ 10 לא הרימו את הכפפה מוקדם יותר.

    אכן צדקת – משה פרץ בהחלט מראה נוכחות כשופט, והוא לדעתי כרגע שופט-הריאליטי-מוזיקה הטוב ביותר בארץ, אולי הטוב ביותר מאז צדי צרפתי ויאיר ניצני (שהיה מצוין בעונה הבודדה שלו).

    עיברי יותר מדי מושפע מהנישה הסגורה (הרמטית) שלו, ולמרות שהוא מראה קשיחות מסוימת, הוא אינו ממש מסוגל להבחין ב-25% מהמקרים במתמודדים ראוים. מאד גיי-ברנז'ה-מדינת תל-אביב. הוא לא משכיל להבחין לפרקים מעבר לחוטמו. אבל הוא טלוויזיוני מאד, כמו פרץ, וזה לזכותו.

    גם שירי מיימון מפתיעה לטובה בשיפוט ובניהול הענינים, כמו שנראה. הוא חמודה, על גבול יפה, דברנית – אבל בטוב טעם ולענין, ומשמשת מעין גשר מוזיקלי בין פרץ לעיברי – איזון יפה, שעובד מצוין עבור התוכנית. אגב, כזמרת אני מאד אוהב אותה, רק הלכה לי לאיבוד בשנים האחרונות עם כל השעון בוסקילה הזה, שאני לא ממש מבין מה עשו ממנו. לא מסוגל לשמוע אותו! טוב נו.

    ולכל תוכנית טובה צריך גם עוף מוזר / אתנחתא קומית, ואת זה מספק פורטיס החמוד ביד נדיבה. הוא טיפוס, במובן הטוב שבמילה, וכיף שהוא שם.

    בכלל הלך להם טוב עם השופטים. על בר רפאלי אין להרחיב את הדיבור. יפה, נחמדה ולא מפריעה. אבל כל כך חסרת כריזמה טלוויזיונית! יכלו להביא משהו קצת יותר כריזמטי, לעזאל. יעל פוליאקוב הייתה עושה מטעמים מהג'וב הזה, למשל. חבל, נראה שזה הפיספוס הגדול של

  2. מה בדיוק ההבדל בין הרמה הקולית של המנטורים לרמה הקולית של המתחרים??? המנטורים לא בדיוק נחשבים זמרים. מבצעים זה כבר סיפור אחר
    מה שחשוב זה הדמעות והסיפור ולא הקול
    סיימון קאוול הגדול היה זורק את רוב המתחרים כולל את השופטים בגלל הבחירה הגרועה שלהם מה שמפחיד את השופטים זה מישהו ששר יותר טוב מהם וישר הם פוסלים אותו
    עצוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות