מהדורת שנת החמישים לפס קול הסרט

מרי פופינס

דיסני-הליקון
4/5

אם הייתם ילדים בשנות הששים – אין סיכוי שהחמצתם את הסרט הזה. גילוי נאות: התאהבתי כילד ב ג'ולי אנדרוז בשני סרטיה המוסיקליים הגדולים: "צלילי המוסיקה" ו"מרי פופינס". הריגוש התעמעם משך השנים.
ברור שהאינסטינקט הראשון הוא להעביר את אהבתנו דאז לילדים. סבא וסבתא בבריטניה יביאו את האלבום הכפול כמתנת חג מולד לנכדיהם. השאלה כמה הקסם יעבור באנגלית לילד הישראלי. ההמלצה כמובן – להשיג את הסרט – בטרם השמעת פס הקול.
הייתי תופס כורסה לשקוע באנדרוז המופלאה, בדיק ואן דייק במבטא קוקני. למוסיקה יש עוצמות שימור. האחים שרמן שהלחינו יצרו מסטרפיס. מיוזיקל יפהפה. המהדורה הזו בהשוואה לתקליטים קודמים של "מרי פופינס" מכילה את פסקול הסרט של אולפני וולט דיסני בשלמותו ללא קיצוצים כולל קטעים חדשים שלא הופיעו עד כה.

*** "מרי פופינס", הסרט המוזיקלי של חברת וולט דיסני, יצא לאקרנים בשנת 1964. הוא התבסס על ספרה של הסופרת האנגלית פמלה לנדון טרברס משנת 1934. דמותה של פופינס הייתה תפקידה הקולנועי הראשון של השחקנית והזמרת ג'ולי אנדרוז. העלילה מגוללת את סיפורה של משפחת בנקס המתגוררת בלונדון, בשנת 1910. בני המשפחה הם ג'ורג' בנקס הבנקאי הרציני ו

ויניפרד בנקס לוחמת למען זכויות האישה ושני ילדיהם, ג'יין ומייקל.

כאשר מתפטרת האומנת קטי, מתחיל מר בנקס לחפש אומנת חדשה. הילדים מציגים לפניו את דמות האומנת האידיאלית בעיניהם, אולם הוא זורק את ההודעה שהם כתבו לאש ומפרסם הודעה משלו לאומנת "קלאסית", אישה רצינית, נוקשה ומסודרת. מי שמגיעה לבית משפחת בנקס היא מרי פופינס, אומנת אשר עונה בדיוק לדמות האומנת שהילדים רצו. פופינס משלבת בתוכה קסם, רגישות ואהבה ותחת טיפולה חווים הילדים שורה של הרפתקאות מופלאות. אופייה של פופינס מוביל להתנגשות עם מר בנקס, אולם היא מצליחה לגשר בינו לבין ילדיו ולאחד את משפחת בנקס למשפחה מאושרת ומלוכדת.
הסרט המשלב פנטסיה וקסם בצורת דמויות אנימציה הפועלות לצד דמויות בשר ודם, כמו סצנת הפינגווינים הרוקדים עם ברט, מנקה הארובות (קטע 3 בנגן)

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן