צביקה פיק זהבה בן אני אוהב אותך לאה

צביקה פיק זהבה בן אני אוהב אותך לאה

אחד הלחנים היפים ביותר ברפרטואר של צביקה פיק מושר  בדואט עם זהבה בן

מילים: אהוד מנור לחן: צביקה פיק עיבוד והפקה מוזיקלית: נדב ביטון
4/5

אחד הלחנים היפים ביותר ברפרטואר של צביקה פיק מושר  בדואט עם זהבה בן.  בחלק הראשון, זוהי בן סולו באינטרפרטציה שלוקחת את השיר לכיוון אחר, אישי, מיוחד, מדוכדך אליו נשזר צליל הכינור המסולסל, ואז נכנס פיק ומחזיר אותו לגרסה המוכרת.
בגרסת כיסוי  (Cover) אני מחפש את הקצת-אחרת, את הניואנס, את הפרשנות החדשה. זהבה בן עושה את זה בחלק הראשון של השיר בטון נוגה שתואם את תוכן השיר. מרגע שצביקה פיק נכנס, משתנה האווירה. הוא מסיג את השיר לאחור. במקום החדש, חוזרים לישן. מצד שני, יש בכל זאת משהו יפה בקונטרסט הזה שמצדיק את הדואט.

את אותו הבוקר לא אשכח/ כשטמנת ראשך בתוך הכר /אור השמש על האוהל נח /וראשי הלום שיכר.
כשלחשתי באוזנך את שמה / את ידי אספת ביד קרה / ודמעה אחת חמה / אל כפות ידי נשרה.
הנה ימים רבים חלפו / ושתי ידי עייפו / ועינייך מה יפו / כעיני רחל.
אני אוהב אותך לאה / אוהב אותך גאה / אם אשכח אותך לאה / שמי לא ישראל.
אל ימר ליבך על אחותך / הן בנייך לצידך יושבים / אל תפני אישה את מבטך / כל חלומותיי קרובים.
מה בקשתך אמרי לאה / שבע השנים חלפו מזמן / ונותרה רק עוד שעה טרם ייסגר הגן.
הנה ימים רבים חלפו…

*** את השיר "אני אוהב אותך לאה" כתב אהוד מנור בעקבות הסיפור התנ"כי, בהתייחס לתחושותיה של לאה, לאחר שיעקב עזבה ועבר לעבוד עבור רחל אחותה הצעירה. יעקב התאהב ברחל, אולם בערב חתונתם רימה אותו לבן אביהן של הבנות, ונתן לו את לאה הבכורה, שנישאה ליעקב במקום רחל שהובטחה לו. הטענה של לבן היתה, שיש להשיא את הבכורה לפני הצעירה. הגם שלאה היא אמם של שישה מתוך שנים עשר בניו של יעקב, הוא העדיף את רחל על פניה.
אהוד מנור שחש את עלבונה של לאה כתב, כי לא ייתכן שיעקב לא אהב את לאה, למרות אהבתו לרחל, כיון שזו ילדה את ילדיו והייתה לו לאישה ולאם שנים רבות. כדי להלל גם את לאה כתב אהוד מנור את השיר.

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן