Visal

אבידה פארווין

מוסיקה סופית פקיסטנית
4.5/5

אבידה פארווין (ילידת 1954) מפקיסטן היא מהזמרות המעטות בעולם ששרה מוסיקה סופית. היא ונוסרט פאטה עלי קאן, גם הוא פקיסטני, נחשבים לזמרים הסופיים המובחרים של הז'אנר בעידן המודרני. היא שרה בעיקר פואמות אהבה מסוג ghazals מלווה בפרקשנס (טבלות) והצליל עוגב. פארווין שרה מבחר שירים של משוררים סופיים בשפות שונות, במיוחד קאפי, אבל לא זה מה שעושה אותה מיוחדת. הקול שלה  אקספרסיבי וגמיש להפליא, גוון מיוחד שמעניק לשירים ערך מוסף.
האם צריכים להבין את השירים הסופים ואת התרבות הסופית כדי לחבור לפארבין? אז נכון, כל תחום בו אתה בקי יותר – מקרב אותך יותר למהות שלו, והמוסיקה הסופית של פארבין אינה יוצאת דופן. מצד שני, האלמנט האתני והקול – יש בהם משהו תחושתי ממגנט עד מדדטיבי, המגיע גם מצלילי הטבלה והתוף האינדי הנקרא dholak כמו גם האורגן הנקרה רמוניום וחליל הבנסורי המספקים צליל מחזורי שתומך במוסיקה של פארבין.

1. Royo Wethi Roe
2. Mera Sohna Sajan Ghar Aya
3. Tati Ro Ro Wat Nihara
4. Ishq Na Derda Mot Kolon
5. Sajjan de Hath Banh Asadi
6. Are Logo Tumhara Kya

Abida Parveen – Visal: Meeting Mystic Poets From the Hind & Sind

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות