סה לה וי

קובי פרץ

ליאל הפקות
3/5

אני רואה את קובי פרץ על גגות מוניות (פלטפורמה פרסומית חדשה), שלטי חוצות, פרסומת בטלוויזיה. בליץ פרסומי כזה לדיסק עוד לא היה כאן? מה קורה? אני לא יכול לעמוד בפרץ. הסקרנות הורגת. לקובי פרץ כנראה דחוף ליידע אותי ואת העם שבתוכו אני יושב על יצירתו החדשה. קילפתי את הניילון. האם קובי פרץ יהפוך עורו, יהפוך פתע לסינגר-סונגרייטר האולטימטיבי של הזמר המזרחי?
אחרי 16 קטעים אני יכול להרגיע: הכל בסדר. זה אותו הקובי פרץ. הפעם נפגוש אותו בקלאב-דאנס. לילה במועדון. לילה של אהבה. כולם בשיגעון. מזמין החוגגים לרחבות. הטקסטים הם המשך שירי האהבה-אכזבה החלולים-שקריים, שלא מזיזים שערה משערות עורי, מוסיקת דאנס סוערת לרחבות שמנסה להיות גם "ים תיכונית", עם נגיעות לטיני ("לילה במועדון"), רגאיי ("כמה טוב"), כמה שירי אהבה "שקטים" לאיזון, גימיק בצורת קולה של זמרת האופרה דניאלה לוגאסי המשורבב בלחישות לשיר Je T'aime, I Love You. גם כאן – שטאנץ של דאנס. ממשיכים עם הכפיים, ועוברים ל"לילה במועדון" כדי לרקוד את המילים "היא מושכת נוטפת אהבה בידיה בוערת האש".
"אללה אללה יא באבא" מוסיף לחגיגה צליל כינורות במתכונת ערבית כדי לשמוע את קובי שר "מכור לזרועותייך/ לאהבה שלך/ ואת גונבת את ליבי". או: "כמה טוב שיש לי אותך/ ניצחת את הכל ביופי שלך/ ואיתך האושר גדול/ מצאתי אותך מצאתי הכל". על הטקסט הזה ("כמה טוב") חתומים שניים – אלי קשת וצ'ולי זכאי, שמסתמנים כפס היצור של פרץ. בוחרים שבלונה ומפעילים מכונה.
ואני שואל את קובי פרץ: איך לך לא נשבר לשיר עוד טקסטים מחורטטים כאלה? הרי בדיוק נגד השכפולים המשמימים האלה יוצאת הביקורת, כשמדובר ב"מוסיקה מזרחית". אבל קובי פרץ צריך להפעיל את מכונת הלהיטים שלו, להרקיד את החוגגים ב"קיץ בא", ב"סה לה וי", ב"איזה לילה", ב"לב אחד", וכדי שזה לא יישמע רק מצהלות ושמחה, הוא יכניס "שיר דיכאון" אחד "תגידי שאת", שיר אהבה נואשת על בנאדם שלא ישן לא אוכל, מדבר לעצמו מאז שעזבה אותו ומוכן לתת את שתי עיניו כדי שתחזור. גם אופיר כהן שיכתב את השבלונות.
משיח? יש שיר גם למשיח. קובי פרץ מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח. זה הולך בשיר חפלה במתכון השגרתי, אבל  המצהלה הזו לא תפתה את המשיח להגיע לפה.
שיר אחד אותנטי? תלחצו 16 בשלט. קובי שר "יא מאמא" בדואט מרוקאית עברית עם אביו פטי ארמו פרץ. יחי ההבדל.
מהומה על מאומה? אנסח את התשובה כך: לפי ההשקעה – זה נראה/נשמע פרויקט של להיות או לחדול. לפי התוצאה – אפשר לקפל את שלטי החוצות. קצת פרופורציה.

שירים: כולם רוצים אהבה, ז'ה טם אי לאב יו (עם דניאלה לוגאסי), לילה במועדון, אליך בא (אללה יא-באבא), אהבנו, כמה טוב, סה לה וי, קיץ בא, הכי יפה בעולם, איזה לילה, לב אחד, תודה על הכל (דואט עם יניב בן משיח), תגידי שאת, אני מאמין, מאוול יא-מאמא (פטי ארמו), יא-מאמא (דואט עם אבא פטי ארמו פרץ)

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. אינני רוצה לפגוע בקובי פרץ,אך מה אמורה להיות חוסר ההשראה הזו והעתקה בזויה,גם לשיר שירים של שאב חאלד וגם לקרוא לדיסק כשם תקליטו של שאב חאלד משנה שעברה,גם אותו שם ,די מספיק, איפה הכישרון של הכותבים ,תשיר שירים מקוריים, לוקחים בלי בושה שירים של עמאר דיאב שאב חלאד שאב מאמי ,אנריקו מאסיאס,אומנים יוונים מלחינים טורקיים,הזאנר המזרחי מעולם לא יצטיין במוזה בלעדית עדיין לא ראיתי אומן מצרי או צפון אפריקאי או צרפתי שישיר שיר של אומן ישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן