עליה

לוס כפרוס

מילים: קוליאדקו-בר-יעקובסון לחן: אנטון קוליאדקו הפקה מוסיקלית: יוסי פיין
2.5/5

לוס כפרוס מרצים לנו הרצאה על עליה. טיפוס אל החלום מצד אחד, וגם נגיעה בתהליך ההיקלטות של עולים חדשים בישראל. בפזמון מוחבא צמד המלים ברוסית המחבר בין העלייה לארץ לבין המסע האישי של חברי ההרכב.
לא סתם אמרתי הרצאה, כי הטקסט – במקום להיות שיר, מתמקד בהסברים ובסיפורים על קשיי עליה באמצעות הדגמה ע"י כוח המשיכה, הפועל בין גופים בהתאם למסה שלהם. מקבלים גם הסברים על על דעות קדומות, על גורלם של מי שלא הצליחו לעלות את המדרון התלול, כאילו מדובר בכתבה משעממת. גם הניסיון להבליט כפל המשמעות של "עליה" נדוש לעייפה.
המוסיקה מנסה לקדם את הנדוש הזה במקצבי אפרו קריבי, רגטון והיפ הופ. יוסי פיין נמצא כאן כל כך חזק, שמה שנשאר מהשיר זה בעיקר גרוב ופחות שיר. מילים פשוטות: החמצה.

מסתבר שזה אף פעם לא נגמר/ זה כרטיס לכיוון אחד/ תעלה ואל תביט למטה/ אין לקחת מהלך בחזרה/ אין לחנות ולעמוד בצד/ תעלה ואל תביט למטה
לפעמים זאת עליה בקו ישר/ לפעמים היא מתפתלת כמו ספירלה/ צעד-צעד תתקדם למעלה/ זה בעצם כל מה שנשאר/ וצודק-צודק מי שאמר/ תעלה ואל תביט למטה
A – A עלי-עליה I YA (ואני)
כח המשיכה תמיד אתך תמיד לשרותך/ מוכן לקרקע לשכנע להכניע להניע אתך מלשאוף ליותר/ הוא אומר תוותר תשחרר/ יש אלף סיבות, נסיבות, דעות קדומות, פחד גבהים, הרגלים,/ זיכרונות, לבבות שבורים, אויבים, חברים, משפחה,
עזוב, למה לך?
היו רבים וטובים שירדו מהמסלול,/ לא הצליחו לעלות את המדרון התלול/ מעדו ונפלו והפכו להוכחה לחוקי המשיכה/ אבל למען האמת כבר אין לך בררה/ אתה מרים את המבט ומתמקד במטרה/ חונק את הפחד, משתיק את הקולות/ וממשיך לעלות לעלות
קח עוד נשימה/ תכוון את הנשמה אל המרום/ עוד דחיפה קטנה/ אין מה להביט בתהום
לך עם הכוונה/ תענה להזמנה לחלום/ עוד קומה, עוד רמה/ זה תמיד הזמן לעלות
מסתבר שזה אף פעם לא נגמר/ זה כרטיס לכיוון אחד/ אין לקחת מהלך בחזרה/ אין לחנות ולעמוד בצד
לפעמים זאת עליה בקו ישר/ לפעמים היא מתפתלת כמו ספירלה/ זה בעצם כל מה שנשאר
A – A עלי-עליה I YA (ואני)

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן