Adam Ben Ezra אי.פי

אדם בן עזרא

הפקה עצמאית
4/5

עד עכשיו, כשדיברנו על קונטרה-בסיסט יצירתי במוסיקה המקומית-עולמית, אמרנו – אבישי כהן. מעכשיו יש לומר – אדם בן עזרא הבחור, הכובע, הקונטרה בס, הקונטרה-בס-צ'לו. הכישרון. תזיזו את הכלי לקדמת הבמה. האוריינטציה: להתקרב לשמיים. בינתיים, הוא בתחילת-אמצע הדרך. לא מסמן גבולות. יוצא למסע חובק עולם.
כמה חבל שהאלבום הוא רק EP. שבעה קטעים. מצד שני מעט הוא לעיתים יתרון. הדיסק הוא ראשיתה של היכרות ראשונית מעניינת, מיוחדת, מתיידדת. בן עזרא הוא רב-נגן של הקונטרבס (multi-instrumentalist) מביא אוריינטציה של עושר כלי למוסיקה שלו. (בן עזרא ניגן בעברו כינור, גיטרה, קלרניט, עוד, קחון עד שהתוודע רק בגיל 16 לקונטרה בס).
המוסיקה היא ספקטרום חוצה סגנונות – מהפאנקי דרך הקלאס בואכה ג'אז, ים תיכוני.  ה – Intro הוא תמצית סגנונית של הפאנקי החשמלי פוגש קלאסי אקוסטי. ה – Flamenco משמש בסיס לדו-שיח בין קצב הריקוד הספרדי (רקיעות טיפוסיות) לקונטרבס. Balagusto הוא קטע מלהיב בעל אוריינטציה פאנקי-פלמנקואית, אפוף מתח המיוצר בדואט של בס בשרני המזמר וכלי הקשה. Can't Stop Running ממשיך את הקו הפאנקי הקצבי אפוף המתח, בדואט עם כלי הקשה.
בן עזרא פותח לכלי מסלול מלודי להפליא. גם The Busker הקצר ממשיך בקו הזה ,אבל עושה פניה לשביל ים תיכוני. Tumbada הוא קטע אווירה ווקאלי, לירי, נוגה, שפותח תמונת נוף מוסיקלית ממחוזות אפרו-ברזילאים. OpenLand הוא כבר מחוז אחר, מזכיר את הקו המלודי בפסנתר של אבישי כהן טריו, ובעיבוד לכלי קשת נשמע כפסקול קולנועי. עולם אחר, חריג הדיסק.
האלבום  – מבוא לעולמו המוסיקלי של בן עזרא טעימות שמעידות על הפוטנציאל העצום בתחום המוסיקה החוצה תרבויות-סגנונות, כמו גם על הניסיון המוצלח להפוך את הקונטרבס לכלי הפרונטאלי. ועדיין יש תחושה, שזה דיסק כניסה אל המוסיקה של בן עזרא, לקראת האלבומים הבאים.

רשימת שירים: Intro, Flamenco, Balagusto, Can't Stop Running, The Busker, Tumbada, Openland

צילום וצילום עטיפה: מרגלית חרסונסקי

וידיאו: The Busker

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן