המובחרים 1969-1974

דיוויד בואי

אי.אם.איי
5/5

זה אוסף שלא הייתי פוסח עליו. השנים הכי יצירתיות של בואי, ללא ספק. כל לחיצה בשלט מביאה תענוג של שיר. מובחרי בואי של 69/74, ואפשר לקבוע חד-משמעית, הרוב הגדול עמדו במבחן הזמן בהצטיינות. דיוויד בואי של לפני 32-35 שנה טוב לימינו, מה זה טוב – סוחף בריגושים. זהו ה"זיגי סטארדאסט", וה"סטארמן" הנהדר של מי שייצג אז את ה"גליטר רוק", רוק הראווה, האיש הדו-מיני שעשה אקסטרווגנדה מכל שיר. אני לא מדבר על "ספייס אודיטי" (שקיים כאן) שהוא חריג ולא הכי מייצג. אני מדבר על רוקנרול נהדר כמו REBEL REBEL סטייל הרולינג סטונס או "בואי נבלה הלילה ביחד". אני מדבר על המלודרמה המלודית "חיים על המאדים", השאו עתידני, הקברט הפוסט אפוקליפטי, כל אלה הם תעודת הזיהוי הלא מעוכה- מיושנת שנותרה מהאיש ההוא.
זה אומר: בואי הקדים את זמנו, וככל שהשנים מתרחקות, רוב החומר הזה משתבח, כולל 2 שירים פחות מוכרים כ"הו, את דברים יפים" או "מכרה זהב קטיפתי". בואי הכניס לשירה מימד תיאטרלי ללא תקדים, אבל מעבר לזה, בולטת בשירים האלה המיומנות שלו בכל סגנון, התפיסה הרחבה של עיבוד, השליטה ברוקנ'רול כמו ב"כלבי יהלום". חבילת להיטים שהיא התגלמות הזיקיות של היוצר והפרפורמר האולטימטיבי, ומי שפיספס את תקליטי בואי מהשנים ההן, זו הזדמנות.

 

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות