מהרגע הזה

דיאנה קראל

וארב, הליקון
4/5

קול האלט-סקסי שלה אינו מדהים, אבל היא עושה בו דברים מדהימים, תוך כדי נגינת פסנתר זורם, מלודי, סווינגי. דיאנה קראל (41) היא זמרת ופסנתרנית ה-Cool ג'אז הכי מבוקשת כיום בין זמרת הג'אז. הדיסקים שלה נחטפים חמים מהתנור. הסוד? שילוב של שירה משוחררת וטון חם ורומנטי, בלי לאמץ קול, בלי לחצות גבולות טונאליים. לא אמוציונאלית מדי, לא שברירית מדי. מוצאת איזונים בין בלדות לסווינג קצבי. ככה אוהבים לשמוע, רומנטית באיזי ליסנינג.

האלבום הזה מגיע אחרי The Girl in the Other Room מ-2004 בו התנתקה מעט מ"ספר השירים האמריקנים הגדול", ((Great American Songbook מהסטנדרט'ס המוכרים, כדי לבצע כמה שירים מקוריים של אלביס קוסטלו, תום ווייטס, ג'וני מיטשל. הפעם היא חוזרת לטריטוריה מוכרת, לקלסיקות של קול פורטר, גרשווין, אירווינג ברלין, רוג'רס ןהרט, ואם מסורת אז עד הסוף – עיבודים במיטב הסווינג של הג'אז האמריקני ובפורמט האנסמבל הרחב – הביג באנדי.

העיבודים תפורים למידותיה כמו שמלת ערב מפוארת שנתפרה ע"י תופרת צמרת. חלק מזה הם כמובן ביצועיה הייחודיים בפסנתר המהווים את בסיס התזמורים. את העיבודים ב-8 מ-12 הקטעים מוציאה לפועל תזמורת משולבת מההרכבים של המתופף ג'ף המילטון והמעבד ונגן כלי הנשיפה ג'ון קלייטון שגם אחראי לעיבודים.
אין לקראל שום בעיה לשיר עם ביג בנד, ובכך היא מצטרפת לליגה של זמרות כפגי לי, אלה פיצג'ראלד, דיאנה וושינגטון, שירלי הורן. אם מדברים על דיקציה, ואינטונציה, על פרייזינג (פיסוק) מושלם – אז היא כבר חלק מהצמרת הזו.
אהבתי את הפרשנות המלנכולית הנוגה והמהורהרת שלה ל- Little Girl Blue של רוג'רס והרט בעיבוד מעודן לפסנתר וקונטרבס. וגם את הביצוע שלה ל – Willow Weep for Me (אן רונל) בתזמור יפהפה. ומצד אחר את הסווינג הקצבי-תוסס וקולח של .Come Dance with Me

גם ל- How ,Insensitive הבוסה הנצחית של ג'ובים (דגימת סאונד למטה) היא נותנת פרשנות קצת אחרת, אינטימית, מהורהרת. ובסך הכול, כמה טוב לקבל את קראל במגרש הכי טבעי שלה. החומרים האלה הם הלחם והחמאה שלה, וכשהיא שרה אותם עם נגני האנ.בי.איי של הג'אז האמריקני, התוצאה חמה, פריכה ומחניפה. על אלבומה "מראה האהבה"

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות