חצי העולם המושלם

מדליין פירו

4/5

מדליין פיירוקס אינה מסתירה אהבתה לבילי הולידיי האגדית.. היא לוקחת שירים וסטנדרט'ס ושרה אותם בתערובת ייחודית של בלוז וג'אז, בטונים נמוכים-קטיפתיים, וזה מאוד מזכיר את הליידי של הג'אז והבלוז משנות הארבעים והחמישים.

טונים כמו מיושנים, אינטימיות שכזו. חמימות שכזו.  "חצי העולם המושלם" שונה מהקודם שלה Careless Love גם מפני שהבחירות שלה כאן הרבה יותר מגוונות ומתפרשות למלחינים בני זמננו, גם משום שפיירוקס מנסה גם שירים שידה הייתה בכתיבתם ("גשם קליפורניה", "מפעם לפעם") בשיתוף עם מפיקה/שותפה לארי קליין. I'm All right הוא אחת הדוגמאות בו היא נותנת קרדיט גם לוולטר בקר מ"סטילי דאן". אחד הסטנדרטים הבולטים – The Summer Wind, וגם בקטע הזה בולט הקול ה"בילי הולידאיי" האפוף עשן, התחושתי, הרומנטי. מיוחדים הקאברים שהיא עושה ל"נהר" של ג'וני מיטשל בדואט עם ק.ד לאנג ל-The Heart Of Saturday Night של טום ווייטס, ל- Blue Alert של ליאונרד כהן, ל"חייך" של צ'ארלי צ'אפלין (דגימת סאונד למטה) , ל- La Javanaise של סרז' גינסבורג הצרפתי. ובצרפתית היא נשמעת הכי מפתה. אני לא בטוח שכל הבחירות של מדליין מוצלחות במאת האחוזים, אבל גם ככה היא מספיק מיוחדת שנעשה איתה הכרה.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן