הפכים והיפוכים

אילן סאלם

Jazz972
5/5

אילן סאלם – חליל וחליל אלט, קני וורנר – פסנתר, ג'והנס וויידנמולר – בס, איתן איצקוביץ' – תופים.

Ilan Salem – Flute  & Alto Flute, Kenny Warner – Piano, Johannes Weidenmuller – Bass, Eitan Itzcovich – Drums

 

 

אילן סאלם, מנגני החליל הבולטים בג'אז הישראלי  מספר כי את המוסיקה לדיסק הזה כתב על פסנתר סטנוויי ישן שהיה בביתו. הפסנתר הוא שפתח בפניו ספקטרום של תחושות. כל מה שחסר לקראת ההקלטות היה פסנתרן. תפקיד הפסנתר דומיננטי למוסיקה שלו. הבחירה נפלה על ענק הג'אז האמריקני קני וורנר, אותו פגש במסגרת כיתת אמן שנתן בבית הספר "רימון" בו סאלם משמש מורה וגם ניגן במחיצתו בקונצרט ג'אז במוזיאון ת"א. להפתעתו, קני הסכים להצטרף להקלטות, שנערכו באולפני קלינטון בניו-יורק בפברואר 2005.

התוצאה היא ג'אז סולידי וחם. צליל החליל של סאלם לירי, פריך מלא הבעה, מסתלסל ומרחף מתוך איזו הוויה חלומית.  ממש ספירה אחרת.

קני וורנר נמצא לידו, נכנס בסולו פסנתר מלודי ואיזה עושר יוצא מהאילתור שלו. אני מוזג כוס לעצמי יין, מעמעם אור ושוקע בכורסה. הקטע נקרא Floating. גם נגן הבס וויידנמולר וגם המתופף איצקוביץ מתכנסים סביב הקו הלירי החם של סאלם. אפשר לקבל את סאלם והרביעיה גם בקצב יותר קל ומזורז בקטע Hurly Burly.  ב-Sway  המהלכים משתנים. אנחנו בסיפור יותר מורכב. הפכים והיפוכים. צבעים משתנים.

יש כאן רביעיה שמנגנת באינטרקציה, שנהנית לנגן. זה לא ג'אז של סטנדרטים. זוהי אמנות האלתור המתוחכם, ואם לחזור אל פסנתר הסטנוויי, הרי קני וורנר הוא בהחלט נכס לסאלם באלבום הזה. סאלם נפתח מכל בחינה. זה דיסק שבא מצניעות, מאהבת ג'אז נטו, מיצירתיות כנה, מחליל שצליליו ענוגים ומחלחלים.   

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן