ההופעה

יוני בלוך

בארבי ת"א
4/5

שאלו אותי בסוף הערב: אז אתה ממליץ?  אמרתי: תלוי. כי במקרה של יוני בלוך אתה צריך להיות ראש איתו. אני למשל, אשמח לדמיין את המעריצים של שלמה ארצי מתניעים מכונית ומתפקקים בואכה קיסריה למען הבלוך. אני הייתי מתפקק בשבילו אם כי לא בטוח – שהייתי מצפין עד קיסריה. בואו נתפשר על הרצליה.
מי שיוני בלוך עדיין עושה לו אסוסיאציה של חנון אשכנזי מלופלף, צריך להגיע לערב החדש שלו. הבחור מחטיף נוקאאוט סופי לדימוי הזה.  בעזרתם של חבורת הנגנים שלצידו, הרכב גיטרות חסר פשרות, יוצא האנטי-רוקסטאר המשועשע והציניקן למשוט על פני שיריו שכולל הכל – פופ, רוק מטאל, מיוסיקאל, ("סיבה לעזוב"), עינתוזי מזרחי ("התקף לב קטן") וכוריאוגרפיה מבודחת ("אחריות")  בתערובת משני האלבומים ”אולי זה אני" ("נפוליאון", "חמאה", "הפסיכולוגית", "מכיר אותו") ו"הרגלים רעים".
בלוך ורסטילי – אירוני, נוגה, מוטרף,  גם רומנטי. לא זמר-זמר, אבל סינגר-סונגרייטר שנותן בדיוק את עצמו,  כולל חיוך ציני כזה שעובר לאורך הערב.
יש לו גרסה מסעירה ל"אנבל-לי" לפי אדגר אלן פו, בשילוב של ואלס ורוק חשמלי, ומצד אחר הוא מביא אותה בטון  נאיבי בתולי בבוסה קלילה ומלטפת ב"נוף אחר" בעיטור הקולי של יעל קראוס ובשיתוף הקהל.
בלוך 2007 הוא פרפורמר עם החיוך הביישני והממזרי, מצליח לשרטט כמעט כל קו מהמכלול שלו מבלי שנקבל מוצר מפורר. בלוך הוא הדבק.
בשירים החדשים –  מנסה בלוך להבין את עצמו ביחסים עם נשים לחוצות-מבולבלות. נישואין לפי בלוך – ברירת מחדל: "נתחתן פתרון זמני עד שנזדקן לעזאזל".  הוא מחייך חיוך גדול בשיר שעוסק בגבולות האחריות,  שהוא מוכן לקבל על עצמו ביחסים איתה ("אחריות") והוא דרמטי ואמוציונאלי כשהוא חושב עליה "בדרך לגיהנום" או בפסק הזמן שלוקחים לאחר ליל עצבים ב"הצגה יומית" – שיר רוק  שנטען בעוצמות רגשיות ובאנרגיות רוק מחושמלות. בלוך מוריד הילוך למצבי רוח עגמומי ב "אחרי שאפרת התאבדה",  שיר עצוב של זרם מחשבות שמעביר אמוציה וטראומה. איכשהו גם השיר הזה השתחל.
בין ובין נכנסו בונוסים של ערב בכורה: ערן צור עשה איתו דואט מסעיר של "עלבון" ומירי מסיקה עשתה לו עיניים וסובבה גב כדי שיגרד לה  במהלך ביצוע "מגרד",  כולל סצינת אנחות וגניחות, קטע שעורר חשש של אנטקליימקס בהמשך, אבל בלוך כנראה צפה את זה, והכין פתרונות בידוריים יצירתיים לשיאים חדשים עם תפקידים לא שגרתיים לנגנים שלו וגם לקהל. זה יעזור לו בהמשך,  כשמסיקה לא תהיה שם כדי שיגרד לה את הגב.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. לצערי, יש המון פלצנים שבזמן קצר רוצים להיות כוכבים אין נוסחא כזו,המוסיקה לצערי בארץ מפגרת שנות דור,יש כוכבים בשמיים,ויש אומנים, ויש מוסקאים,שקולם לא נשמע וחבל,הכל רייטנג וחובבני . לדוגמא בשביל להיות סאונדמן צריך ללמוד כמה שנים. פה כל מפעיל טייפ נייד קורא לעצמו די ג'י או סאונדמן, ואני מכיר מוסיקאים מקרוב מוכשרים ברמה עולמית וקולם לא נשמע לצערי ,יש לי חומר ביתי של מוסיקאים באמת, אם כבודו ירצה לשמוע בבקשה, לגבי יוני בלוך הוא מוכשר מאוד . מה לעשות אין לו את זה וזה בעיה של הרבה מוסיקאים, כשאין שיא בשיר או רגש ,או מקוריות ,אז חבל"ז מי כמוך יודע שאם תשמע את קלפטון ממרחקים זה קלפטון אין מה לעשות,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן