כוכב נולד 5

כוכב נולד 5 – הרגעים הגדולים

כוכב נולד 5

טדי, קשת, הד-ארצי
5/5

האוסף האיכותי ביותר – מאז ש"כוכב נולד" נולדה. כשמקשיבים נטו בלי הטררם של התחרות והטלוויזיה, מגלים עוד יותר את יופיים של הביצועים. האוזניים מתפנות להיות יותר סלקטיביות.
עשיתי באחד הטורים רשימה של המועדפים שלי. בהקשבה לדיסק אני מתרשם ש"לצלול" של אדיר אוחיון הוא אחד הביצועים המדהימים שנשמעו כאן בשנים האחרונות, וההישג הוא יותר גדול לנוכח העובדה שזה אם אינני טועה השיר המקורי היחיד בתחרות – לא קאבר.
אוחיון ברווז וצמרר והרטיט אותי גם ב"מחכים למשיח" של שלום חנוך (דיסק 1) בביצוע תחושתי דרמטי (אולי יתר על המידה) סוחף.
מעודה – מציג את מלוא יפי קולו הגבוה והמסולסל ב"קול גלגל" (מילים: מן המקורות. לחן: אברהם טל. ביצוע מקורי: שוטי הנבואה)
אליסה  עושה ביצוע חיים ל"מילורד" (גרסה מקורית: אבי קורן) המוכר מאדית פיאף.
מורן קשרו מופלאה בגרסה שלה ל"חור בלבנה" שבוצע במקור ע"י "רוקפור".  השיר הזה המתין לעוצמות האלו.
חן אהרוני – כובש בטון רך, חם, אנושי בגרסתו ל"להיות לבד" של יהונתן גפן ואבנר רוזנבלום שבוצע לראשנוה ע"י מירי אלוני. הוא גם עשה ניסים ונפלאות ל"ועכשיו" של לירן נידל. היכולת לשלוט בקול וגם להביע רגש. זה ילד בן 17?
מרים טוקאן –  לוקחת אותי אל מחוזות הרגש הלא נודעים במה שהיא מחוללת ל"עץ השדה" (נתן זך – שלום חנוך) הסלסול הזה הרג אותי ברכות. הסעיר את רגשותיי.
נדב קדמון – נחשף לי בדיסק מחדש בביצוע יוצא מהכלל  ל"לאונרדו" של עברי לידר. יש לו קול יפהפה, יש לו נוכחות קולית. ויש לו כאן דואט הורס של "מלנכולי" עם אליסה שפרגה.
דורון רוקח – קולו אף נשמע לי  איכותי יותר בהקשבה לדיסק, היכולת שלו להישאר גבוה גבוה ולסלסל בשיאי הרגש מבלי לאבד שומדבר. איזו שליטה. כמה יפה הוא שר את "היינו עושים אהבה" – של "כנסיית השכל" במקור. זה ביצוע של מקום ראשון! כנ"ל – גרסתו של רוקח ל"שובי לביתך" (דליה רביקוביץ – שם טוב לוי) גם זה שווה מקום ראשון כולל העיבוד לכלי מיתר. דורון הוא תגלית לא פחות גדולה בכוכב נולד 5 מאשר מרינה ומעודה.
שלומי בראל: בואו לא נגדיר אותו. תקשיבו איך הוא עושה רוקנ'רול שמח כ"להתשטות לפעמים" (אילן גולדהירש, מרקו בכר) המוכר במקור מביצוע של גבי שושן – בשחרור נכון של אנרגיות, בדרייב מצוין. מלהיב.
מרינה: איפה להתחיל? בדואטים? "שבועה" עם דורן רוקח מוביל לשיאי הרגש המכניעים. אבל הגרסאות ל"וידוי" (אלכסנדר פן, סשה ארגוב) ו"נפרדנו כך" (לאה גולדברג, מירון מינסטר) מכניסים אותה לליגה של הגדולות, כלומר לסקציית זמרות הפרשנות המובחרות שלנו – עופרים, רביץ, אלברשטיין, גלרון. ועל שני שירים אלה ראויה הייתה לזכות בתחרות.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

22 תגובות

  1. אין ספק שמארינה מקסימיליאן בלומין היא הזמרת המרגשת והאיכותית ביותר מזה הרבה שנים בארץ.

  2. ואיפה "חומות חימר" של מעודה? ביצוע כל כך מיוחד ואיכותי? איך זה שלא נכנס לדיסק? יש למישהו איזה מידע פנימי בענין?

  3. ליוסי, במיוחד בשבילך, מארינה והראל סקעת בדואטים
    שעושים בית ספר לא רק לכוכבים הנולדים אלא בכלל.
    ככה שרים דואט!!!!
    שרה גם שיר את
    נפרדנו כך
    http://www.youtube.com/watch?v=HY9IynMesgo

    שיר אהובת הספן
    http://www.youtube.com/watch?v=USMgnF9bZh0&mode=user&search=
    שרה גם שיר את בלילות של ירח מלא של ערן צור

    http://www.youtube.com/watch?v=pZ47xRzxzW4

    תהנה.

  4. זה היה הכוכב נולד האיכותי ביותר שכן המגוון ביותר.אני בטוח שיצאו ממנו יותר משניים שלושה זמרים שיעשו קריירה.אך נראה לי שבסופו של דבר בעוד כמה שנים יזכרו אותו בעיקר כבמה בה התגלה אחד היוצרים מבצעים הגדולים ביותר שהיו לנו:אדיר אוחיון. "לצלול" שלו הוא פשוט שיר ענק בביצוע בלתי נשכח,נקודה.

  5. סניגוריה לדעת הרב-
    שירה אמורה, כמו כל אמנות, קודם כל להקסים את השומע,
    פעלולים קוליים שאינם נעימים לרב השומעים, שלא לדבר על מכשפים אותם,-אינם אמנות השירה, אלא תרגולי טכניקה.
    אז שוב תשיר הלל למארינה, ואני שוב אומר, מעודה הקטן
    וחסר הניסיון מצליח לעשות מה שאחרים לא עשו,-להלך כשפים על אוזניים מרובות ולצמרר עורות -מלומדים ושאינם כאלו. – חומות חימר המדהים שגרם להמונים לדמוע ( התעלמותך ממנו נזקפת לחובתך), האקאפלה, ילדותי השנייה, אצלך בעולם והתקווה עם מסיקה – מחוללים קסם
    שחמידותם של אדיר וקדמון והצטעצעויותיה של מארינה לא יוכלו לא.
    ואם הקסם הזה לא נקלט בחושיך וחוג חבריך המלומדים ומתאמצים מדי – צר לי עליך.
    עשה מדיטציה -ותקשיב שוב- ראה מה יקח אותך לגבהים.
    בהצלחה.

  6. פשש התמונה בצד מדהימה..
    נדב קדמון בדיוק באמצע, כמו שצריך (:
    "לאונרדו" בביצוע מצויין שלו ו"מלכולי" אם אליסה פצצתי..

  7. למארינה יש כבר כמה שנים מופע שנקרא ''שומקום'', עם הפסנתרן הגאון אורן סלע, ועד למותו הטראגי עם הצ'לן שי מיבר ז''ל (היה כשרון נדיר גם הוא…). המופע (שהוא ברמה בינלאומית בלי להגזים אפילו במעט)מוקדש כולו לחומר מקורי של מארינה בעיבודים שלה ושל אורן וצבר מעריצים לא מעטים. עיתונות מוזיקה אמיתית ואיכותית היתה צריכה לעלות על תופעת מארינה עוד לפני כוכב נולד. אני מוזיקאי ויצאתי פעור פה והמום משני המופעים שהייתי בהם. זאת מארינה האמיתית, לא מה שראיתם בכוכב נולד.

    תגובת יוסי: אשמח להגיע למופע הבא. מנין האינפורמציה?

  8. ליוסי ול-11 – נא לא לטעות – גם אני בעד שהכישרוניים ביותר , המקצועיים ביותר והטובים ביותר יהיו בכוכב נולד.
    אבל יש כאן בביקורת שנכתבה על הדיסק הזה , חוסר אוביקטיביות, לדעתי. כדי לתת ציון "מושלם" "מצויין" זה באמת צריך להיות כך, ולדעתי, ודעתי בלבד, זה רחוק מלהיות מושלם – גם למארינה יש עוד הרבה מה ללמוד "ולנקות". בועז מעודה יש לו נקי ,אולי יחודי למשתתפי כוכב נולד אבל תמצא קולות כאלו במקהלות ילדים דתיות לרוב והוא מוגבל ביכולת השירה שלו.
    השאלה הכי גדולה מי יצליח במבחן הזמן , מבחן הקהל והאם יוכל באמת להתפרנס בכבוד מהמקצוע.
    רק לראות מי הצליח באמת מהרשימה הגדולה של המשתתפים בתכנית (על יד אחת ונשאר עודף.),מראה שהדרך לא קלה ולא פשוטה כמו שנראית למחרת התכנית.

    תגובת יוסי: רוני, "כוכב נולד" אינה חזות הכל. התוכניתהפופולארית נועדה לאתר כשרונות, כמו שפעם הבחינות ללהקות הצבאיות איתרו כשרונות. הבקורת החיובית היא לכן בקונטקסט הזה של כשרונות. "מושלם" הוא מושג מעורפל. אתה כתבת "מושלם". אני לא משתמש במושג, וכן גם למרינה יש עוד מה ללמוד. אבל עם הכשרון שלה – כמו כשרונות אחרים בתחרות – היא עשויה להגיע רחוק.

  9. מארינה אכן מוכשרת ברמות שעוד לא ראינו אים נדע לשמור עליה ולא להציק לה כמו שיודעים בישראל אז נהנה ממוסיקאית יוצרת שתשאיר את חותמה על המוסיקה הישראלית האיכותית לצערי הרב ענין השרות הצבאי והחרמות למינהם יבריחו אותה לחוץ לארץ מהר מאוד ושם היא תצליח בגדול וכל הקנאים יאכלו את הלב

  10. תשובה ליוסי. לא התכוונתי לכך שמרינה היא מושתלת של ההפקה. ההתלהבות הכללית, שפע המחמאות לקו בהגזמה. ביקורת מאוזנת יודעת להתייחס גם לחסרונות. .

    בתגובה לכותב אחר המבקר את העובדה שלמרינה היה כבר נסיון לפני התחרות, מבחינתי כצופה ככל שרמת המתמודדים גבוהה יותר הרי זה לטובה.

  11. משפחת בלומין(של מרינוש) ומשפחת אוחיון(של אדירוש) הם המשפחות המושלמות!!!

    דיברתי עם שתי המשפחות האלה והם מלאכים פשוט!אחד לאחד!

    לעומת זאת משפחת בראל כעסה עלי שהתקשרתי למרות שלא הטרדתי ואני נשבעת לכם!

    מרינה ואדיר המלכים!!!!איזה מושלמיםם!!!

  12. את החשיפה מרינה קבלה דרך כוכב נולד.
    לפני כן לא הכרתי אותה. עכשיו הכרתי, וקניתי את התקליט שלה עם קומון בונד. אז למה לא? למה שבחשיפה של כוכב נולד יזכו רק פחות כשרוניים? רק כוכבי אינסטנט?

  13. יש כאן איזה טעות בסיסית – מרינה הוזמנה לכוכב נולד על ידי ההפקה ולא בתמימות אלא בידיעה שהיא מוכשרת , אחרי שהופיעה כבר כשלוש-ארבע שנים על במות שונות. היא איננה כוכב נולד כפי שאחרים היו. היא הגיע לכוכב נולד אחרי שהקליטה מוזיקת ג'אז עם הרכבים שונים, הופיעה במחזמר המפיקים ועוד. לא בטוח שמקומה היה בכוכב נולד .

    תגובת יוסי" אז מה? בסופו של דבר כולם מופיעים פה ושם, אבל לא ממש "מתגלים". זה הכוח של תוכנית עתירת רייטינג – שמקצרת למוכשרים האמיתיים את הדרך.

  14. ההגזמות בכתבה נותנות תחושה כאילו הדברים נכתבו מטעם ההפקה. מרינה היא אכן המתמודדת הכי מקצועית והכי מיומנת שהשתתפה אי פעם בתחרות אבל נוטה להגזים במלודרמטיות יתר, צריכה ללמוד את חכמת הפשטות. לא צריך להפגין בכל ביצוע את כל מה שיודעים. בכל הקשור לתנועה על הבמה יש לה עוד הרבה מה ללמוד מאליסה.
    מסכימה שהביצוע של אליסה למילורד היה ביצוע מעולה, שואו כזה עוד לא ראינו בכוכב נולד. היו מתמודדים העונה שלמרות הקול היפה והביצוע ה"נכון" לא הצליחו לגעת. חן הוא מתמודד כזה. לעומת זאת כאשר שלומי שר, כל נים בו שר יחד איתו וזה היה ההבדל הגדול בינו ובין מתמודדים רבים שההופעה שלהם היתה "קפואה", לכן לדעתי שלומי הרוויח ב"יושר" את מקומו בגמר. שבחים מגיעים גם לאדיר.

    תגובת יוסי: למה כוונתך? "נכתבו מטעם ההפקה"? שמרינה היא "מושתלת" של ההפקה, ואתר זה משתף פעולה כדי לקדם את האינטרסים המשותפים? זה מצחיק עד דמעות.

  15. מרינה ובועז הכי טובים בעולםםםםםםםםםםםםםםם

  16. יוסי, אין לי את היכולת להגיב לך בתגובה מספר 2, אבל
    כאחד מבכירי מבקרי המוזיקה שלא שולל את תופעת כוכב נולד ותוצריו באופן עקרוני (וזה רק לטובה שיהיה ברור כן ?) , אתה צודק שמארינה הביאה משהו אחר שלא היה קודם בכוכב נולד או פשוט לא הגיע לשלבים כאלו שיזכה לחשיפה כזו גדולה. אבל השתמע מהדברים שלך , שהיא ה-דבר שיצא מכוכב נולד לדורותיו ולזה אני לא מסכימה.
    האם כאן המקום לנהל דיון על זה ? למה שלא תכתוב מאמר על התופעה ושם נוכל לדון בזה ?
    תודה על ההתייחסות.

    תגובת יוסי: בהחלט! תודה

  17. ליוסי.
    יפה נהגת במילים החמות שמצאת לכל אחת ואחד מ"ילדי" כ"נ 5.
    ואמנם למעט מארינה שהיא "ליגה" בפני עצמה, הרי
    שהשכלת למצוא נקודות אור גם בשאר המשתתפים.
    יישר כוח.
    למגיבה מס' 1 : ברשותך ,קצת מרושע לקרוא לכ.נ 5 "העונה הכי פחות מוצלחת…" כנראה בילית בחו"ל כמה שנים…
    ומאידך כמו שאמרת "נו שוין" אז אמרת..

  18. כל הכבוד על הפרגון.
    הסכמתי עם מרבית דברייך ועלי להוסיף כי הביצועים של מארינה ל"ברוש", ל"אהובת הספן" ל"חלומות" ול"מערבה מכאן" היו לא פחות גדולים ומרגשים.
    מדובר בזמרת מדהימה ויוצאת דופן, על זה אני מסכימה איתך.

    בכל אחד מהזמרים שהזכרת אכן יש משהו מיוחד ואיכותי. נכון עשית שהתעלמת מאחרים שפשוט ..איך נאמר.. אין להם את זה או שיש להם עוד הרבה ללמוד.

    הטעות הגדולה שלך היא שלא הזכרת את מיקה הרי. אין ספק שעוד כמה שנים של לימודים, תחזור מיקה לכותרות. בגדול.

    שנה טובה ובהצלחה לכל יוצאי כוכב נולד.

  19. מרינה היא תופעה שלא היתה וכנראה לא תשוב בכוכב נולד.
    צפיתי בעונה הזו רק בגללה.

  20. נסחפת קצת, מר יוסי חרסונסקי. יש ביצועים מדהימים מעונות קודמות (1 ו-2 בעיקר) שבגלל מגבלת דיסק אחד לא הועלו. בנוסף, האם הקשבת אי פעם לביצוע של הראל סקעת לנפרדנו כך – דואט עם נורית גלרון.
    אני בהחלט בעד מרינה , אבל אני חושבת עדיין שהדואט של סקעת וגלרון הוא הביצוע הטוב ביותר שאי פעם נשמע לשיר הזה שמתנהל כדו שיח עם פרשנות שונה.

    מאת יוסי: שלום מר "אני". המכלול בתחרות השנה היה ראשון מסוגו. זה לא אומר שבתחרויות הקודמות לא תגליות. מרינה היא סוג הזמרות – שאינני זוכר בכוכבים הנולדים הקודמים, בוגרת, בשלה אומנותית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן