אבולושן

עמוס הופמן

RazDaz Mci
4/5

עמוס הופמן – עוד, גיטרה, אבישי כהן, בס, פסנתר, שירה, אילן קצ'קה – כלי הקש. אילן סאלם – חליל אלט.

השם הופמן אינו בדיוק אסוציאציה למוסיקה מזרחית. אבל הנה מסתבר שנגינה בכלי כמו עוד אינה בהכרח שאלה של מוצא. עמוס הופמן מעיד על עצמו, שאחרי שנים של נגינה בניו-יורק – המוסיקה המזרח תיכונית תפסה אותו בכל מובן – תרבותי ויצירתי.
 והנה גם אבישי כהן, הבסיסט הכי מצליח שיצא מהארץ, שעשה קריירה מפארת בניו-יורק ,  עושה עליה מחודשת לשורשיו הים-תיכונים – גם באלבום סולו שלו וגם באלבום של הופמן יחד עם נגן ההקשה המצוין אילן קצ'קה ואילן סאלם בחליל.
זה אלבום שמעיד על מהפך של ממש בקרב יוצרי הג'אז הישראלי – הניסיון למזג בין ג'אז ומוטיבים מזרחיים, ומתברר שיש כאן מעיינות חדשים של מוסיקה, שרק בשנים האחרונות החלו לנבוע. אני מקשיב לקטע מס. 2 Exploration, איחוד כוחות יפהפה בין כל הנגנים ביצירה של הופמן שפותח את הקטע המלודי בעוד. בהמשך יש מעבר מאוד מוצלח לקצב באמצעות הבס של אבישי כהן, שמוביל למנגינת ההמשך, שלוקחת לאלתור משותף מלהיב. חמש וחצי דקות של יצירת ג'אז מקורית של נגנים חזרו לאדמה הזו דרך ניו-יורק. גם ב – Silence נגינת החליל של סאלם (מזכיר את הצליל של שם טוב לוי ב"ששת") מתחברת יפהפה עם צליל העוד. הופמן בנה דיסק של מוסיקה מולחנת ומאולתרת, מוסיקה מלודית שמשדרת משהו מאוד חם ואנושי.
Hasma הוא שזירה יפה של ג'אז והשפעות – אינטראקציה אותנטית של סגנונות, השפעות, מלודיה ומקצבים. הופמן פורט בעוד, כלי המיתר הותיק, במיומנות ובשליטה (הקשיבו לקטע Takasin Beyati) שיר האהבה בדיסק I Met You המושר ע"י אבישי כהן – נשמע כאיזה רנסנס זמרתי המתחבר לאדמה המקומית. הופמן קרא לאלבום Evolution – התפתחות, ואמנם אפשר לומר על המארג המוסיקלי שנרקם כאן – שהוא חלק מהתפתחות אותנטית שעוברת על הג'אז הישראלי.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן