מובן לי עכשיו

הראל סקעת

מילים ולחן: עפר בשן. עיבוד והפקה מוסיקלית: יזהר אשדות
4/5

"עכשיו יחפשו בכל הפינות/הלוואי יהיה אם יעזבו אותי/ורק השעות יתנו את השקט/שיבוא על גופי שלי
מובן לי עכשיו טעיתי שגיתי/מובן לי עכשיו כבר הכל/ רוצה לחזור למקום שאהבתי/ אבל אני לא יכול
עכשיו יתרוקנו חדרים שבלב/ יתומים יוותרו מאדם/מאחורי שתי עיניי/ את חבלי הדמעות
ימשכו ליצנים ולתשואות סוערות/כשאצליח לבכות למולם/ מובן לי עכשיו טעיתי שגיתי/ מובן לי עכשיו כבר הכל/ רוצה לחזור למקום שאהבתי/ אבל אני לא יכול"…

השיר נפתח סוער ודרמטי, ממשיך סוער ודרמטי. עובר לפסים גועשים ומלודרמטיים.  האמת היא שמהראל סקעת לא ציפיתי לשיר טרובדורי מפנים רגש, למרות שקולו הגבוה והרגשני מתחנן בקונטקסט של השיר לשקט. מתוודה ששגה וטעה (כפל משמעות מיותר). רוצה לחזור למקום שאהב, אבל אינו יכול. חדרים שבלב – התרוקנו, וגם דמעות וליצנים מככבים בשיר הנוגה. חדרים שבלב – הומים, מה שמצביע על הריקנות ומדוע לא רוצה להיות במקום שנמצא בו.

טקסט שאומר בדיוק ובפשטות את מה שחש. הראל סקעת שר תחושותיו הכי חושפני. אם מלודרמה – אז עד הסוף. הטקסט אינו שלו. גם המוסיקה. יש תחושה שעופר בשן תיעד סיפורו של העת האחרונה כולל הבעת של תחושות ריקנות וחרטה (האם מדובר באותם רגעים שסקעת רצה לותר על הכל ולחזור לימים של טרם תהילה?) ואם זה תיעוד – אז הלך איתו עד הסוף. מוסיקלית – מדפדפים אחורה לימים של פסטיבלי הזמר הותיקים. מנגינה כזו כבר לא שומעים היום. אבל הבעיה שלי אינה עם המנגינה היפה כשלעצמה אלא עם העיבוד האובר-דרמטי, שמשתלט על השיר. חבל – כי זה שיר אישי ואמין שמציג תחושה וקונפליקט בפשטות. עיבוד צנוע יותר יכול היה להעניק לו יופי ועוצמה חזקים-אמינים יותר.

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

13 תגובות

  1. עכשיו אני מבין את הטקסט הזה הרבה יותר.
    עכשיו יחפשו בכל הפינות ,הלוואי יהיה אם יעזבו אותי ,ורק
    השעות יתנו את השקט .
    את חבלי הדמעות ימשכו ליצנים כשאצליח לבכות למולם.

    אנחנו ובעיקר התקשורת שנברה וחיטטה לו בחייו האישיים
    הם הליצנים.סקעת הוא איש של טקסטים לא תמיד אנחנו מבינים כשהשיר יוצא, לפעמים אנחנו מבינים הרבה אחרי.

    אני מקווה שעכשיו תהיה לו את שלוות הנפש .
    יש לסקעת שיר חדש- משהו טוב עומד לקרות .
    מאחל לו את הטוב ביותר , מגיע לו רק טוב לבחור הצעיר והמוכשר הזה , ומבחינתנו רק שלא יפסיק לשיר.

  2. אוי כמה שהתגעגענו לסקעת – המבצע המעולה בעקבות ביצועיו הסוחפים והמרגשים ל"בתוך" ו"בדידות" , סקעת עם הטעם הישן נושן שרק משתבח עם הזמן. עפר בשן הביא לסקעת מתנה, והפקה של יזהר אשדות רק מוסיפה לה להיות יותר יקרה. סקעת, כנראה הבין (ואולי רק עכשיו) שדרך טקסטים הוא נוגע באנשים עד כדי כך שעם קולו הוא מסוגל לחטט בנפשו של מאזינו . עוד קשה לדעת לאילו כיוונים אלבומו החדש יקח אותנו – (בתקווה שלא אל הפופ הק'יצ'י שכבר בלתי נסבל להאזנה) – או שמא זהו הטריק שהפיל את כולנו כמו "ואת" שהיה לא רק ללהיט אלא לשיר השנה ( ובעיני גם לשירו הטוב ביותר באלבום). סקעת צריך לשמור על הכיוון , ומה גם על צבעיו בקולו שמתחדדים בשירים עמוקים מעין אלו המצוינים מעלה. עברה על סקעת שנה לא קלה אבל בהחלט המוזיקה מנצחת את הכל – סקעת שמור על הקו , תעשה את המוזיקה שלך , לך אחר ליבך והאמת תלך אחריך לכל מקום מבלי לפזול הצידה בגלל איזו מעריצה.

    5/5

  3. עם כל הכבוד לשירה היפה של הראל סקעת, עופר בשן הראה שוב את הגאונות שלו עם הלחן המדהים הזה.
    אחרי 200 פעמים ששמעתי את השיר אני עדיין מתפעל מהלחן. להוריד את הכובע בפני עופר בשן.

  4. תגובה 9 היא לא באמת של הראל סקעת. .. מן הראוי שלפחות באתר הזה לא יהיו מתחזים

  5. תודה לכם על התגובות אני שמח שאהבתם את השיר אכן עברה עליי שנה לא קלה אבל הינה התוצאות אני אוהב אתכם שלכם הראל…

  6. השיר מ ד ה י ם והביצוע עם הקול המלטף והמיוחד עושים את השיר למעולה. אין עלייך הראל הפתעה קסומה!!!!!!!!!

  7. מה לאמר? עיבוד או לא עיבוד זה זמר ענק עם קול ענק שיר חזק תודה לאל שסוףסוף יש משהו חדש המתנו יותר מדי זמן אבל שווה מספיק עם הביקורת תקשיבו ותהנו יש כל כך הרבה שירים חדשים וטפשיים שהשיר הזה פשוט לא רואה אותם גלי צהל לא קובעים כלום רוצים ישמיעו לא רוצים ההפסד שלהם אלבום פלטינה יקבל גם יקבל אנחנו הקהל ואנחנו נחליט מדהים

  8. מסכימה לגבי עיבוד השיר. יכול להיות שעיבוד קצת פחות בומבסטי היה פחות משתלט על השיר. לסקעת יש קול אדיר ואין לו צורך בכאלה תופים וגיטרות כדי להביע את תחושותיו. סקעת בקולו יכול ליצור את הסערה ואת השקט, ועיבוד קצת יותר עדין יכול היה לתת אפקט יותר חזק לשיר. לגבי מילות השיר, לדידי אין ספק שמדובר על מערכות יחסים בין אישיים ולא על טראומת הד הרצי וכל הסובב לכך. גם בתקליט הראשון, מרבית שיריו סובבים את מערכות היחסים שלו ואת הרצון שלו להחזיר את הגלגל לאחור. גם ב'ואת' וגם ב'כל הציפורים' ישנה כמיהה לחזרה לדרך שאין בה כניסה. אם הייתי יכול, אם הייתי יודע, מוטיבים שחוזרים על עצמם.
    בסך הכל שיר טוב וחזק שהאוזן הישראלית הגלגל"צית לא כל כך רגילה אליו, אבל בדיוק כמו עם 'ואת', השמעות מסיביות יהפכו גם את השיר הזה לגלגל"צי למהדרין.

  9. התגעגענו לרוח החדשה שמביא איתו הזמר הצעיר בכל פעם מחדש.
    שוב הצליח להביא משהו שונה, שבהחלט הולך לתפוס את האוזן לתקופה הקרובה…

  10. נראה לי שיש קצת בעיה בפרשנות לשיר: השיר הזה נכתב לפני הפרשה של הד ארצי ואף הושמע בהופעה של עפר בשן ובהופעה של הראל סקעת. השיר נכתב במיוחד להראל סקעת בזה לא טעית.
    זה שבשיר יש שורות המתאימות למצב שהיה, לא ממעיט מערכן של המילים ומשמעותן שהן הרבה יותר ממה שנדמה.
    ימים יגידו האם העיבוד שלטעמך הוא אובר דרמטי הוא באמת כזה. אי אפשר לשפוט בשמיעה ראשונה ושניה.
    אגב, האם שמעת את העיבוד המחודש ל'ואת'? היית מופתע עם הגיטרות והתופים אבל נותן עוצמה עוד יותר גדולה ממה שהיה בשיר.

  11. חרסונסקי.. אתה כותב כמו "תולדות האומנות"
    רק חסר שתגיד מה הקומפוזיציה של השיר D:

  12. בהשמעה ראשונה השיר נשמע אולי קצת דרמטי אבל מהשמעה שניה ושלישית הכל מאוד הרמוני והשיר מרגש. שיר חזק שנכנס למחזור הדם לאט לאט…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות