חוזרים

הפט שופ בויז

לקראת ההופעה במרכז הירידים ת"א
0/5

הפט שופ בויז, נערי חנות חיות המחמד, חוזרים לישראל (אחרי שהופיעו כאן ב-2000 בירושלים) עם אלבום חדש – Yes כריס ונייל.

הדואו ניל טנאנט (Neil Tennant) וכריס לאו (Chris Low) נערי הפט שופ בויז חוזרים העירה לעשות את השאו האקסטרווגנדי שלהם הנשען על פופ מדונסס עשיר.  כריס לאו שעל הקלידים, וניל טנאנט הזמר, היו ממעצבי סאונד הדאנס של השמונים, סגנון טכנו דאנס שמתאזן ע"י בלדות ומלודיות פופ. מוסיקה שעוברת דרך מחשבים ומגיעה למסיבות הטינאייג'רס. הם נשמעו תמיד מקורים – סינת' פופ פוסט מודרני, דאנס אינטליגנטי, מסחרי, תמיד צעד אחד לפני מתחריהם בשוק הדאנס, נעים האלגנטיות מדיסקו להאוז ולטכנו, תמיד מהןקצעים עד הפיניש הסופי.

פט שופ בויז – כבר סיפור ארוך. חוזרים 28 שנה לאחור, לונדון 1981. נייל טנאנט (הזמר) עורך לשעבר של עיתון קומיקס (ה"מרוול קוניקס") וגם כתב פרילאנס של עיתון הפופ "סמאש היטס" פוגש בחנות אלקטרוניקה את כריס לאו, סטודנט לארכיטקטורה. תוך שיחה שמתפתחת בין השניים, מתברר להם שיש להם אהבה זהה – דאנס וסינתיסייזרים. השניים מתיידדים ומחליטים להקים להקה.
הפט שופ בויז הבינו כבר מראשית הדרך שהם אינם יו.2 ולא רולינג סטונס. אלא בעיקר להקת אולפן שעושה פופ. גם הביטלס, יסלחו לי על ההשוואה, היו בחצי השני של הקריירה שלהם להקת אולפן, ותראו אלו אלבומים גדולים הם הוציאו בתקופה הזו.
כריס היה הרוס על "הביטלס". רוק מתקדם ממש לא עורר אצלו עניין. לא 'יאס' ולא 'גטרו טול'. גם לנייל הייתה בעיה עם רוק מתקדם. "ראיתי את 'לד זפלין' בשנות השבעים. הקהל שלהם היה פשוט מכוער. זה שיעמם אותי עד דמעות. לשמוע 'לד זפלין' שלוש שעות!! ואז ראיתי את דיוויד בואי ואת זיגי סטארדסט שלו, וזה ממש תפס אותי. עד היום זה קיים בתוכי, גם אחרי שראיתי מליון להקות מאז"
מאז הראשון שלהם – Opportunities השניים חיפשו מינונים נכונים של מנגינות קליטות מחשבים וסמפלרים.  הפט שופ בויז הם אולי אחד הרכבים הבודדים שהצליחו להעניק למושג פופ דאנס תוכן אותנטי. במופע בבריכת השולטן בשנת 2000 במסגרת פסטיבל ישראל היה תזכורת לצמד שהמציא סגנון, אם כי הם נשמעו טיפה סינטטיים ומרוחקים, מוסיקה שעוברת דרך מחשבים ומנסה להרקיד. טעם של דאנס מועדונים. הנוכחות הלא מרשימה של הנערים המזדקנים על הבמה והאופי האלקטרוני של המוסיקה הפכו את המופע לדי קר. מזלם שהשירים שלהם הם להיטים מלודיים, ויש להם שפע להיטים – "גו ווסט", "ווסט אנד גירל", "סברביה", "רנט", "לפט טו מיי און דיביסס", "ביינג בורינג", "דומינו דאנסינג" הקאבר ל"תמיד במחשבתי".
הבמה עוצבה סטייל עתידני קצת מוזר. השימוש בתאורה היה הצגה בפני עצמה. לזכותם ייאמר כי צליל כזה הנשען על מוסיקה נדגמת לא נשמע לגמרי אולפני. אבל הרבה יותר צליל מכונות מאשר הופעה של נגנים חיים..
הפט שופ בויז נוחתים להופעה בישראל ב-21.7, ביתן 1 במרכז הירידים, ת"א עם מופע מולטמדיה כחלק מסיבוב הופעות עולמי לקידום אלבומם החדש Yes השבוע ייצא לתחנות הרדיו בישראל הסינגל השני מתוך האלבום החדש שנקרא:" ? Did You See Me Coming"
באלבום החדש YES בחר הצמד לשתף פעולה לראשונה עם Xenomania, שנחשב לבית ההפקה המבוקש ביותר בבריטניה בשנים האחרונות (שוגאבייבז, שר, קיילי מינוג, גירלז אלאווד ועוד). יחד עם המפיק Brian Higgins, כתבו והפיקו שלושה שירים באלבום, ביניהם הסינגל הראשון "Love etc", שקידם את צאת האלבום. נדמה לי שגם מי שלא עשה הכרה עם הפט שופ, יכול להתחיל גם מכאן.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן