את שם האלבום לקחה טורי אמוס ממשפט שאומרת גיבורת "ברנשים וחתיכות". "חטא" מבחינתה אינו מה שנוטים לחשוב עליו. "אתה לא זקוק לאישור של מישהו, משפחה, כנסיה כדי לשלוט במה שאתה מאמין"
אחד השירים מבין ה-17 החדשים באלבומה העשירי נקרא "אופליה" – על אישה שבחרה להיות עם מישהו שאינו מעריך-מכבד אותה. השיר מחזיר לשאלה מהו חטא? מהו לא מוסרי? "זה לא מה שהכנסייה קובעת עבורי. זה משפיל כשמישהו מונע ממני לעשות את הבחירה שלי, ונראה שאנחנו, הנשים, אינן עושות את הבחירה"
האווירה באלבום חשוכה, קודרת, מסתורית, טעונה. הוא עוסק בכל הנושאים שאמוס מרבה לעסוק בהם – דת, מין וכוח.
טורי תמיד מפתיעה מחדש ביכולות היצירתיות – ממציאה עצמ מחדש. לא להיטים דווקא, אלא צלילים המחוברים חזק לטקסטים הדרמטיים שלה. העיבודים – שילוב של גיטרות אקוסטיות, סינתיסייזר, לופים של תופים, גיטרה חשמלית וכמובן – פסנתר תואם להפליא את מידותיה, הגם שבאלבום הזה הוא פחות דומיננטי.
זוהי טורי המורכבת והכבדה שלל Strong Black Vine, זוהי טורי היותר רוקית של Not Dying Today, זוהי טורית "קלאסית" של הקשר לפסנתר ב"אופליה". זוהי טורי נאראטיבית של צלילי פסנתר פשוטים (כמו שפעם ליוו סרטים אילמים) "קברטיים" ב"מרי ג'יין".
האם זהו אחד מאלבומיה המשובחים? תלוי מה אתם מצפים מאמוס.חלק ממעריציה יאמרו ש – Little Earthquakes, הוא האלבום הטוב ביותר שלה. אחרים יצרפו גם את השניים הבאים – Under the Pink ואת – Boys for Pele. אלה היו אלבומי פסנתר מובהקים, מילים ומוסיקה שחברו ליצירותיה הגדולות. אלה ימצאו באלבום החדש רק כשליש שירים העונים על ציפייתם מאמוס ה"קלאסית".
אחדים מ-17 השירים (אלבום ארוך מדי?) אמנם אימם מספקים את מי שמחפשים את טורי הזו של "אופליה" (האזן דגימת שיר) וזוהי עדיין טורי אמוס במלוא יכולותיה כמשוררת מבצעת.