פסטיבל הג'אז הבינלאומי של פסטיבל ישראל

הטריו של ג'ושוע רדמן

תיאטרון ירושלים
4/5

ג'ושוע רדמן – סקסופונים, רובן רוג'רז – בס, גרג האצ'ינסון – תופים וכלי הקשה

Joshua Redman, saxophone
Reuben Rogers, bass
Greg Hutchinson, drums

בסוף הערב אמר לי מבקר ג'אז מקומי ותיק שהמתופף גרג האצ'ינסון היה גרוע לטעמו, הבסיסט ראובן רוג'רס – מצוין ושג'ושוע רדמן – חוזר על עצמו. בקיצור – זה לא זה.
אם תשאלו את דעת הקהל שנכח בערב של ג'ושוע רדמן טריו – היא הייתה מוציאה להורג את דעת המבקר. דעת הקהל נשמעה היטב בהדרן בסוף שעתיים של ג'אז מגוון, מלא חיים, מתרומם לגבהים (וזו כבר דעת המבקר הקולד עכשיו שורות אלו)
ג'ושוע, בנו של הסקסופוניסט האגדי דיואי רדמן, ענק הג'אז שביסס את מעמדו במהלך שנות ה-90 כאחד הסקסופוניסטים הבולטים בג'אז המודרני, החליף במהלך הערב סקסופון טנור בסקסופון סופרן, ניגן כמה סטנדרטים כמתאבנים כמו Fringe On Top מהמיוסיקל "אוקלהומה", East of the Sun and West of the Moon המוכר מפרנק סינטרה וכמובן – קטעים מקוריים תוצרת ג'ושוע רדמן כמו Ghost מאלבומו האחרון Compass – קטע מנוגן באווירה חלומית בסופרן. Zarafah – קטע מצוין שהוא הקדיש לאימו.

הצליל של רדמן יפהפה, הטריו טרי, רענן, נלהב. מנגן ליגת-על. רדמן – חד ומדויק, המון דמיון, נגינה שנעה בין טון מלודי חם לצליל היי אנרג'י מחוספס ונוקשה. הוא והסקסופון – חד הם. הנגינה הנמרצת מגיעה עד איזור רגליו. לאורך הערב ברכיו מתכופפות לסירוגין כשהוא מנגן סקסופון טנור. מין רפלקס מותנה. רובן רוג'רס Reuben Rogers בבס וגרגורי האצ'ינסון Gregory Hutchinson בתופים מנהלים איתו דיאלוג יפהפה, מעין החלפה של רעיונות מוסיקליים. האימפרוביזציה רבת פנים, גם מחויכת משהו כשרובן רוג'רס פורט על הבס. הוא מפיק צליל עשיר מאוד כולל מעין דיאלוג עם המתופף האצ'ינסון.
השילוב של סטנדרט'ס (קטעים מסורתיים מספר השירי האמריקני) וקטעים מקוריים מ – Compass מעניק לערב עוצמות מיוחדות של וירטואוזיות ויצירתיות.
נו, אז מה קורה פה? דעת הקהל ודעת המבקר מסכימים ביניהם? קורה.

הטריו של גושוע רדמן – פסטיבל הגאז, פסטיבל ישראל

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן