בהלואן ההופעה

מירה עווד

תיאטרון תמונע
5/5

מישהי ביקשה לקראת סוף הערב את There Must Be Another Way הדואט שלה עם אחינועם ניני באירוויזיון. בדיסק החדש השיר מופיע. מירה סירבה. בצדק. למה להרוס.
כבר כתבתי על בהלואן הדיסק המצוין. הערב הזה השלים את התמונה, למעשה – העצים אותה. מירה עווד אינה רק זמרת מזן מובחר. גם פרפורמרית מליגת על. הייתי שולח הרבה זמרים וזמרות בפועל וזמרים וזמרות בדרך לשמוע אותה. קורס ששווה את מחיר הכרטיס.
מעבר לוורסטיליות שלה, ליכולת לחלוף על מחסומי שפה, לעבור בקלות מערבית לאנגלית, לסלסל נהדר, עווד היא זמרת של הגשה ואינטרפרטציה. לא רצה לפני הטקסט, לא אחריו, היא איתו לכל אורך השיר. לא דרמטית בכוח, לא מנסה לשאת חן, שרה במינונים המדויקים, באלגנטיות, ברגישות, וגם – רואה וחשה קהל, ג'סטות לא מאולצות, חן, חום, הומור. ויופייה – שאינו רק חיצוני.
אמרנו מחסומי שפה: עווד היא מסוג הזמרות הגדולות שגם אם אינך מבין שורה לשורה את הטקסט, השיר מצליח להגיע ולחלחל. עווד מקדימה ומספרת על כל שיר, גם קוראת תרגום קצר ומועיל לעברית. והכל בקלות היותר מנסבלת, בנועם מלטף.
השירים ברובם בערבית, האקצנט מעודן, לא כבד ופעם אחת כשהיא מדברת ושרה מאהוול Mawal  היא צוחקת – "עכשיו אני נשמעת זמרת ערבית", ואז היא עוברת במעבר חד – אבל כל כך טבעי – לאנגלית. ולפתע ישנה כאן התגלות של ממש – קריסה טוטאלית של חומות השפות. עולם יפה.
ערבית – אבל האנגלית נמצאת כל הערב על הבמה. מירה עווד היא זמרת העכשיו, הקוסמופוליטית. היא נמצאת בעיר המודרנית, לא בכפר המסורתי. אינה מתעלמת מהרוחות המודרניות המנשבות. מהפופ, מהפולק (סטייל ג'ון בעאז ב- Faith In Light) מהרוק, מהסמבה, ממוסיקת העולם. פופ ורוק: אהבתי שני קאברים שלה – Fragile של סטינג, Still Standing של אלטון ג'ון, השיר המסיים, הטרם הדרן. שני ביצועים שנראים כמה משמעותיות הן בחירות נכונות. בהדרן נודדים לכפר בולגרי בעזרתו האדיבה של המנהל המוסיקלי עמוס עבר הדני, שיר שמשלים קשת גוונים שמכניסה את מירה עווד בגדול למשבצת מוסיקת העולם המערבית.
ההרכב והעיבודים עושים לה שירות יעיל. סלעית להב – בכל כלי שהיא נוגעת, עמוס עבר הדני בכלי פריטה, שהפעם גם נותן קולו בשיר (סולו), מיקי וארשאי, קונטרבאסיסט מזן משובח ואורן בלבן – במינוני ההקשה המדודים.
שיר סיום – "בוקרה" – על המחר, על ההזדמנות להתחלה חדשה. אחרי 9 שנים של הכנת הדיסק וההופעה הזו, אין לי ספק שמירה מתחילה דרך שתוביל אותה רחוק.

נגנים: עמוס עבר הדני – גיטרות, שירה, מיקי ורשאי – קונטרבס, סלעית להב – כלי נשיפה אקורדיון, אורן בלבן – כלי הקשה.

שירים: Wihdati, After all the rain, Forest, Our Relationship, Bahlawan, Cloud, Fragile, Peace of mind, Mawal, Daylight, Stay, A Word, Stil Standing!, Faith In Light, Bulgarian, Burka.

מירה עווד – ראיון והשיר ענן

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

3 תגובות

  1. מרחבא יא אחלה מירה קיפק ?..אם את יכולה לצור איתי קשרה אני אשמח מאוד אני מעוניין לשמוע לך הופועות בכי קיף שיש תודה מראוש חסן 0543401189

  2. מירה עואד טועה בקשר למה שקרה ב-1948 בחיפה
    הערבים נתבקשו ע"י התעמולה הערבית לצאת ללבנון
    ל3-חודשים, וכאשר חיפה תכבש ע"י מדינות ערב, יחזרו
    ויקבלו גם את בתי היהודים ,אבא חושי ירד לנמל והתחנן
    שלא יעזבו,להם היה ברור שיחזרו,לכן תלו את מפתחות ביתם על צווארם .החמדנות היא שפגעה בהם,לא היהודים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות