בואי היום

הראל סקעת

מילים ולחן: יהלי סובול. עיבוד והפקה מוסיקלית: פיטר רוט
4/5

במכונית ההיא הישנה/נשרפו שעות בנסיעה/כל הלילה בגשם/אבל העיר הזו נגמרה/בשבילה/מהר כמו ממתק/אני לא מתכוון ש/יכולתי באמת להיות יותר טוב/מכל הגברים שנפלו כבר ברשת/אבל עם יד על הלב אני חושב/זו לא אהבה מה שאת מבקשת//
לא חשוב אם היית/מלאכית או לילית/אם כמוך יש עוד אלף/בואי היום/אם שחקתי באש, אם הייתי טיפש/אם כמוני יש אלף/בואי היום, בואי היום//
ובדירה ההיא השכורה/בפינה ליד השדרה/ציירת לי על הגיטרה/תראי איך זה כל מה שנשאר/ מאותו הסתיו הקצר/שחלף לו לנצח/לא חשוב אם היית…"

אין אהבות לנצח. יש מחשבות על אהבות נצח, אבל המציאות מנפצת. העיר נגמרה בשבילה, הוא לא הצליח להיות מיוחד יותר מכל הגברים שכבר נפלו ברשתה של המלאכית את הכשופה. מנקודת מבטו, כל מה שנותר מאותו סתיו קצר הוא ציור שציירה לו על הגיטרה. בגעגועיו לימים ההם, הוא מבקש להיפגש עכשיו.
הראל סקעת נשען על טקסטים ומנגינות של יוצרים שונים. כמבצע מעולה – אין כאן שום בעיה. לא כל זמר חייב להיות סינגר-סונגרייטר. אבל התאמת השירים נעשית קשה, משום הצורך להגיע לשירים בעלי השראה/הזדהות/ריגוש אמיתי.

סקעת נשאר נאמן לקו שלו, תקראו לזה פופ רוק מיינסטרימי או משהו בסביבה. הבחירה בטקסט של יהלי סובול מצוינת. גם המנגינה הקליטה ראויה לטקסט הזה, עיבוד שמנסה להרים מעט את השיר, שיר שנטען במידה נכונה בדציבלים של חשמליות, פופ רוק, טון געגועים, אם כי לא ביצוע חיים שמחלחל עד עומק קרביך. הראל סקעת בשלב זה אינו משנה עורו, נשאר בגבולות סגנונו. יש כאן שיר/להיט טוב. לא מעבר. השאלה אם צריכים לדרוש ממנו יותר. נדמה לי שלא, אלא אם כן סקעת יוכיח שהוא בשל לשינויים כמו כוכבי "כוכב נולד" שעשו את זה לאחרונה בהצלחה כמו נינט וגבסו.

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

39 תגובות

  1. כוכבי כוכב נולד שעשו זאת לאחרונה והתרסקו לגמרי.
    אתה טוב במה שאתה תשאר! הלא כך?
    מה שאני בא להגיד, מאוד מאוד אהבתי!

  2. שנינט תתרסק לבד… למה לאחל להראל אותו הדבר??
    הראל עושה דברים שטובים לו ועושה אותם מתוך הנשמה ולא בשביל ליצור רעש סביבו…
    2 הסינגלים שהוא הוציא עד כה מראה שהוא ממשיך להתבגר מבחינה מוסיקלית ונפשית… הוא לא משנה את עורו ולא רוצה גם… הוא רק משתדרג לכיוון החיובי…

  3. מבינה את סקעת. אחרי שיר דרמטי, הפוגה קלה.
    אי אפשר תמיד לבוא עם טונות של רגש ואש, לפעמים מותר גם שיר קטן וטוב (מאוד אפילו).
    חרסונסקי שאלה, מכירה וקוראת אותך שנים. ממתי אתה חובב רוק אלטרנטיבי (נינט) או חיקויים זולים לדילן (גבסו) או שאתה חובב שינויים?

  4. אין צורך בשינויים אצל סקעת ,סקעת צריך להמשיך לשיר ולרגש בשירתו כמו שרק הוא יודע, היחיד שישאיר חותם במוזיקה הישראלית מכל יוצאי כוכב נולד , שינויים כמו שעשו נינט וגבסו רק יגרמו להם להעלם יותר מהיר מתמיד.

  5. מכל בוגרי כוכב נולד היתר רק מדשדשים ויעלמו במהרה,
    במיוחד באם יעשו שינויים כמו נינט וגבסו שמנסים לההפיך למה שהם לא, סקעת צריך להמשיך לשיר לנו בלדות ושנסונים שמברוזים אותנו וככה כל עם ישראל ועשרות אלפי המעריכים שלו אוהבים.

  6. והיכן הוא היום מישהו בכלל זוכר אותו , הקהל נשאר אדיש לשינוי זה יהיה גם גורלם של נינט וגבסו ,הצלחתם היתה קטנה גם בעבר והשינוי יגרום גם להם להעלם כמו מויאל ,גם כאן הקהל ישאר אדיש.
    סקעת היחיד שהצליח יצליח וישאר ,היחידשבאמת זכה באהבת הקהל ,השיר בואי היום הוא כייפי ,מקפיץ והטקסט נתון לפרשנות ויש בו עומק צריך רק להאזין ,והשירה של הראל תמיד משובחת ואיכותית כמו שרק הוא יודע ,כמו שהקהל הענק שעומד מאחוריו אוהב ומוקיר.
    עכשיו ממתינים בקוצר רוח לאלבום השלם ולהופעות בעקבותיו.

  7. וטפשות לעשות שינויים שלא מתאימים לך והם לא את\ה כמו שעשו גבסו ובעיקר נינט עלק אני רוקיסטית וכל עם ישראל מגחך.
    סקעת כן עשה שינוי ב"מובן לי עכשיו" אבל זה מתאים לו זה עדיין סקעת הטוב ,אפילו טוב מאוד מביא לידי ביטוי את אכיותיו הווקאליות שיש רק לו מכל יוצאי כוכב נולד.
    והשיר "בואי היום" הוא קליט הוא להיט כל בני ביתי מהגדול ועד הקטן כבר מזמזמים ונהנים !

  8. התכוונת התרסקו לגמרי במיוחד נינט ,תקשיב לרחשי הקהל שמגחך וצוחק בעיקר על נינט (מה שחשוב זה רחשי הקהל ולא דעתו של מבקר כזה או אחר) לא גבסו וגם לא נינט לא הצליחו בעבר(בעיקר במוזיקה במדורי הרכילות אין ספק נינט מככבת) כי במצעדים ובאהבת הקהל הם לא זכו.
    סקעת כן ובענק תמיד מצוין הוכיח זאת ב"מובן לי עכשיו" השיר היה בפסגות של מצעדי הפזמונים ועדיין מקום ראשון שבוע שלישי ברציפות ברשת ג' זה סקעת ואין צורך בשינוי גם הכושי לא הופך את עורו ואם הוא מנסה הוא מתרסק ונעלם זה יהיה מצבם של גבסו ונינט בדיוק כמו מצבו של מויאל שנעלם וטוב שכך .
    איכות כמו של סקעת תמיד תשאר!

  9. מה הקשר נינט וגבסו יעלמו כמו מויאל?! איזו חוצפה לומר דבר כזה! גבסו מעולם לא ניסה להתיימר להיות בוב דילן! כבר באלבומו השני, הסינגל השלישי אם אני לא טועה היה דומה לסינגל החדש שלו מהאלבום שעומד לצאת.בקשר לנינט המדהימה- אני קורא פה תגובות של "השיר של סקעת קליט וזה מה שצריך כדי להישאר לאורך זמן", אין שום בעיה בזה, זה עובד לו וזה ימשיך לעבוד לו והשיר החדש שלו מעולה והוא נטחן אצלי אבל אני לא אטום מוח כמו רוב הטוקבקים פה שבוחרים ללכלך על נינט שתיעלם כמו מויאל. נינט היא הדבר הטוב ביותר שיצא מכוכב נולד אחרי סקעת! השיר החדש זכה במקום הראשון במצעד ההשמעות בשבועיים הראשונים והוא ממשיך לככב לו בעשירייה הכי מושמעת בתחנות הרדיו, ועל זה אמן מקבל כסף! בקשר לזה שנינט לא מצליחה במצעדים- בעבר "היא יודעת" ויחפה" כיכבו במקום הראשון מספר שבועות בגלגל"צ ונינט היתה זמרת השנה של טקס פרסי עמ"י ושל רדיו ירושלים. הסינגל החדש שלה הגיע למקום הרביעי ברדיו אמצע הדרך והוא עדיין מככב לו שם במקום הרביעי ובגלגל"צ הוא היה שבועיים במקום השישי. כמו כן היא ממשיכה לטפס במצעדים ממקום 9 ל7 ומשבע ל5 בשאר המצעדים וכל זה עוד לפני צאת הסינגל השני. נינט בחרה בדרך הפוכה מלשיר אלבום של "ים של דמעות" ולכן היא צריכה לעבוד קשה ולהתחיל הכל מהתחלה כאילו היא בכלל לא היתה בכוכב נולד, וזה מצליח לה. לא רק שהביקורות מהללות ולא זה מה שחשוב, המון אנשים שינו את הדעה עליה ב180 מעלות לחיוב אחרי צאת הסינגל הראשון שלה מהאלבום , הם לא סבלו אותה קודם לכן! בקיצור לא משנה מה גבסו ונינט יעשו הם לא יצליחו להיעלם ממפת המוזיקה הישראלית כמו מויאל ששיריו לא נכנסים לפליילסיט ואני מוכן להתערב על זה. אני הולך לחרוש ע

  10. אני הולך לחרוש על שלושת הסינגלים המדהימים של סקעת, נינט וגבסו- המצליחים האמיתיים בכוכב נולד.

  11. המבין מהמרכז, כל החפירות שלך לא אמרו דבר. נינט עשתה שינוי ולא אוהבים אותו לא בגלל ששינתה כיוון אלא מפני שהוא פשוט לא יפה..
    גבסו אגב, מחקה את דילן, לא כותב בסגנון דילן אלא מחקה אותו.

    ולמה פעמיים?

  12. השינוי שעשתה נינט הוא פתטי בכל מקרה הוא לא טוב ואפילו גרוע, לא הטקסט,הלחן ודאי לא השירה שלה !גם עורכי המוזיקה בתחנות הרדיו לא אוהבים, אתמול במצעד של רדיו דרום עורך ומגיש המצעד ציין שהיא ירדה למקום ה-14 במצעד אבל אפילו לא טרח להשמיע אותה.
    ולחרסונסקי היקר אנחנו רגילים לקבל מהראל סקעת עוד מתקופת כוכב נולד ביצועים גדולים מהחיים (דרך אגב היחיד שהביא ביצועים לתפארת בכוכב נולד) "בדידות","בתוך" ,"הנני כאן" ובאלבום הראשון "ואת","משהו ממני" ,והסינגל הראשון מהאלבום שבדרך"מובן לי עכשיו" שירים שמושרים עם טונה של רגש ."בואי היום" הוא שיר קליל יותר ,מקפיץ ,כייפי שיר של קיץ, גם כשסקעת שיחרר את כמה "עוד אפשר" גם אמרנו קליל קיטשי אבל השיר הפך לכוכב בהופעות ,זה גם הפוטנציאל של "בואי היום"
    גם על ההופעות צריך לחשוב ,צריך לראות את סקעת בהופעה כדי להבין שלכל שיר גדול או קליל הוא נותן ערך מוסף וזה מה שמייחד את סקעת מכל הכוכבים הנולדים כולל גבסו נינט וכן גם מויאל שהוא הגרוע מכולם.

  13. ל-7 מויאל ניסה להיות רוקוסיט מוזר? מויאל כותב על זריחות ושקיעות ודברים דמיוניים והזויים ובעיקר רדודים טקסטים לילדות ,וגם כזמר הוא ממש לא משהו.
    חרסונסקי אני מסכימה איתך שיש לעשות שינוי ולא למחזר (ע"ע אריק ברמן) אבל כל שינוי צריך שיתאים שהקהל יתחבר לשינוי ,סקעת כן עשה שינו "מובן לי עכשיו" הוא הוכחה לכך וזהו שינוי טוב אפילו מצוין יושב על סקעת כמו כפפה ,זה לא המקרה של גבסו שלטעמי הוא יוצר נחמד אבל זמר הוא לא ממשודאי לא ברמה של סקעת, והשינוי של נינט הוא פשוט מגוחך.
    הראל הוא אחד המבצעים הכי טובים שיש בארץ תמתין רק בסבלנות באלבום יש שירים גדולים שמבוצעים עם המון רגש , וכמובן יש שירים שסקעת כתב שהוא שינוי בפני עצמו אנחנו שמענו כבר סנונית ואלה השירים שמשדרגים את סקעת מעלה מעלה .

  14. למס 14. אמן יוצר לא צריך להתחשב ברדיו דרום או ברדיו צפון, או בדיעה של פלוני ואלמוני וגם לא במה שכתב מבקר או לאיזה מקום במצעד יגיע השיר. הוא צריך להיות קודם כל נאמן לעצמו, לקול הפנימי שלו. נינט עשתה שינוי כי הקול הפנימי הנחה אותה לעשותו. היא לא קרצה עוד פעם לקהל מסוים, למצעד הפזמונים. לתדמית המאמי הלאומית. העובדה שהשינוי שעשתה מעורר מחלוקות מעיד על כך שמשהו קרה. שיצאה מהשגרה.

  15. היחיד שהיה לו אומץ בתקופת כוכב נולד בבחירת שירים ,(ישהאומרים שזה גרם לו להפסיד את המקום הראשון לזמר מאוד בינוני ששמו מויאל,זה כבר לא חשוב ,מה שחשוב זה ההצלחה שלאחר מכן ואהבת הקהל סקעת הוא ללא ספק השני הכי ראשון) סקעת היה מספיק אמיץ להוציא את "מובן לי עכשיו" שזה שינוי ממה שהורגלנו לשמוע ממנו עד עכשיו כסינגל ראשון והשינוי הזה הוא מצוין ,הקהל התחבר ,הקהל אוהב ,מבחינת קהל המעריכים הגדול של סקעת זה השינוי היחיד שמתבקש אין לנו צורך בשינוי קיצוני כמו של נינט (רק ע"מ שלא נגחך ) אין צורך שסקעת ינסה להיות מה שהוא לא (כמו שנינט מנסה) לכן מותר לסקעת ואף רצוי שבאלבום החדש (מבחינתנו קהל המעריכים) יהיה גם שיר קליל וכייפי כמו "בואי היום" .

  16. אולי אתה צודק??????? אבל זה לא מספיק שאומן יהיה נאמן לעצמו ולקול הפנימי שלו ,גם לאומן זה לא מספיק, כל אומן וזה כולל את נינט היה רוצה שהקהל יתחבר לאומנות שלו עד כדי שירכוש במיטב כספו את האלבום וכרטיס להופעה (זה לא קורה לנינט ) .
    השינוי אכן עורר מחלוקת ומשהו קרה ו…………..
    מעבר לכך אין כלום הקהל לא התחבר ולא אוהב ,וכן המדד לכך תרצה או לא הוא מצעד הפזמונים ,מצטערת נינט נדונה לכשלון נוסף(ואל תמכור לי שהיא מכרה זהב באלבומה הראשון בבקשה רק במידה ואתה רוצה להצחיק אותי.)
    גם סקעת עשה שינוי וגם הוא נאמן לקול הפנימי שלו ,למזלו הקהל מתחבר לאומנות שלו ולכן סקעת הצלחה ענקית במוזיקה ,לצערי זה לא משהו שאפשר להגיד על נינט או על כל כוכב נולד אחר.

  17. לא ברור למה ההשוואה לגבסו ולנינט? כל אחד מהם מנסה לעשות וליצור את מה שאוהב.
    השיר האחרון של נינט הוא אחד השירים המעצבנים שיצאו השנה ולא אתפלא אם שוב יוגדר ככזה. כשמפרקים את השיר של נינט לגורמיו – המילים של תלמידה מתבגרת, שפה דלה ופשוטה. לחן – כמעט לא קיים מסתתר מאחרי עיבוד טוב של רוקפור. השירה של נינט – מחקה אחרים ולא אימצה לה סגנון משלה.
    לגבי גבסו לפחות יש שם סיפור , כתיבת בוגרת יותר.אפשר לאהוב או לאהוב את הסגנון אבל אי אפשר להגיד שאין משהו מאחרי השיר משהו שהאמן באמת מאמין בו ומתחבר אליו.
    לגבי סקעת – אין ספק שהשיר הזה הוא קליל יותר ונועד לענות על צורך של מגוון שירים. בשיר יש מילים, לחן ושירה שמשתלבים באווירה ולא כל אחד לכיוון אחר.
    השינוי אצל סקעת הוא במדרגות הוא עולה כל פעם שלב ועוד שלב ומתאים עצמו מחדש. כלומר, חידוש והתאמה. ככה אומן מפתח את עצמו. ככה בדיוק עשה שלמה ארצי ואריק איינשטיין, שלום חנוך ועוד רבים. התפתחות הדרגתית קוראים לזה. מי שנכח בהופעות של סקעת בשנתיים האחרונות(חרסונסקי – אין דמיון להופעת הבכורה שהיית) לא הופתע מהעיבוד של מובן לי עכשיו וגם לא מופתע מבואי היום..
    תזכור שיר של סקעת – "דמויות" – שיר שמקווה שיצא כסינגל. כשתיתן את הביקורת על האלבום כולו שים לב היטב היטב לשיר ולמילים…(סקעת כתב)
    התפתחות הדרגתית של אמן היא הנכונה והטבעית ולא הנסיון של נינט (גבסו פחות) לוותר על שלבים בהתפתחות רק כי היא המותג "נינט" ומותר לה כי ממילא תקבל את תשומת הלב ללא שום קשר לאיכות ולהעדפות הקהל.

  18. 15 – מערכת האתר – כמה שאתה טועה.. נינט קרצה לרדיו, לשדרנים ולמבקרים. אבל לא קרצה לקהל.אבל נינט בעצמה ביקשה מאוהדיה הקרובים וממנהליה בשכר לעזור לה לקדם את הסינגל בגלל החשיבות הגדולה שנינט רואה במצעדים למיניהם שמשפיעים ישירות על כמות ההשמעות ברדיו X או Y . כל זה במצב שבה היא מוציאה אצבע משולשת לקהל שלה בארוע מסויים. (תועד במצלמות של גיא פינס)
    המצב שהיה עד לפני כמה שנים בשליטה מלאה של גלגל"צ כבר לא קיים – הרדיו האזורי מכתיב טעם לא פחות מגלגל"צ והמוזיקה המזרחית היא רק דוגמא אחת לכך.
    כמות ההשמעות והתקופה שבה השיר מושמע היא פונקציה ישירה של אהבת הקהל.. הקהל הוא שמכתיב את המוזיקה.
    החוכמה היא להיות מושמע לאורך זמן ולא רק שבוע או שבועיים.
    בשבועים הראשונים היא כיכבה במצעדי ההשמעות בגלל גלגל"צ ורדיו תל אביב. בכלל, בגלגל"צ השמיעו את השיר עוד ביום שהסינגל הגיע ולא המתינו לישיבות הפלייליסט כנהוג לגבי כל זמרי ויוצרי ישראל.(והשאלה – וכי למה) מישהו שם מקבל יחס מועדף. מהרגע שהובן שהקהל לא מתחבר לשיר ולא אוהב, כמות ההשמעות ירדה פלאים ויצאה ממצעד ההשמעות במהירות.
    הקהל פשוט לא מאמין ולא אהב את השיר למרות שירת ההלל של כמה מהמבקרים ומצד שני הפסילה של האחרים. היא לא שידרה ולא משדרת אמינות.
    .
    מוזיקה עושים לא בשביל מבקרי המוזיקה ובשביל לקבל ציון 5/5 . מוזיקה עושים כדי שהקהל ישמע ויאהב.מוזיקה שאין לה קהל – מחטיאה את מטרתה.

  19. לא היה ולא יהיה זמר יותר מצליח מסקעת מבוגרי כוכב נולד. לא נינט לא גבסו ובטח לא מויאל!!!!!!!!
    עם הצלחה לא מתוכחים.
    הראל אתה הגדול מכולם. מחכים לדיסק באוגוסט.

  20. אין ולא יהיה יוצא כוכב נולד יותר מצליח מסקעת.
    ההשוואה לנינט וגבסו מיותרת לגמרי.
    כל אחד עושה סגנון אחר של מוזיקה.
    וסקעת לא צריך שינויים בשביל להצליח.
    הוא מצליח כמו שהוא.
    ואני מציעה לך לשמוע את האלבום המלא שלו לפני שאתה מדבר על שינויים.

  21. טוב, אז אולי אין כאן חידוש אבל יש מילים יפות, לחן יפה וקול נפלא של הראל סקעת. קול שלוקח לשמיים.
    אז אוי ואבוי אין הרבה ג'יינג', קצת יותר גיטרות אונלי…
    מה עם יופי מר חרסונסקי? נניח… ורק לשם המחשה כן? ישימו לך שיר של סאשה ארגוב בביצוע שושנה דמארי או חווה אלברשטיין. משהו מיושן אבל טוב כמו יין ישן וטוב לא תהנה? למה צריך שינוי בעצם?

  22. מסכימה לגמרי עם 23. כשיש זמר עילוי כמו הראל סקעת לא צריך לחפש שינוי. סקעת הוא אומן מבצע בחסד עליון ולי אישית תענוג לשמוע אותו בסגנונו עכשיו, גם אם הוא לא חדשני או על אף שהוא לא חדשני.

  23. ל-23.

    קרא שוב הביקורת. אין המלצה לשינוי, אלא אם כן זה מגיע מאמת פנימית. מצורך אמיתי. סקעת מצוין בסגנונו. זה הוא. מעניין לשמוע מה הוא חושב על מה שעשו נינט וגבסו.

  24. תגובה למבקר:
    כתבת – אין צורך לדרוש מהראל סקעת שינויים אלא אם כן הוא כבר בשל לשינויים דוגמת נינט וגבסו שעשו זאת בהצלחה…
    ואני מסכימה עם המבקר בחלקו.
    אין לדרוש מסקעת את השינויים אם הם לא באים ממנו.
    השינויים של נינט וגבסו לא זכו להצלחת הקהל אבל הם נעשו בהצלחה מבחינתם. ימים יגידו אם הם עצמם מאושרים מהשינוי שהם עשו.
    סקעת נראה מאושר עם מה שהוא עושה עכשיו. לא נראה שהוא רוצה שינוי דרמטי ומבחינתנו, המעריצים, זה בסדר גמור כל זמן שאנחנו נהנים ממה שהוא עושה. זה לא אומר שהוא לא בשל לשינויים. זה אומר שהוא לא מעוניין בשינויים האלה. לכן המילה 'בשל' נראית לקוראים כאילו והנך מזלזל. אבל אני בטוחה שלא לזה התכוונת.

  25. ווואוא.. קראתי כאן את התגובות ונזכרתי שזה בדיוק אותו ויכוח שהיה לפני למעלה מ-30 שנה – בין אוהבי שלמה ארצי שנחשב לאליל נערות לבין אריק איינשטיין שהתחבר בזמנו לשלום חנוך ולכל חבורת לול..
    היום השירים אז של שלמה ארצי הם הקלאסיקה של המוזיקה הישראלית. פתאום באותם שירים שאתה יוסי חרסונסקי קטלת יש משמעות (הביקורת על אנשים ועל השירים הראשונים שארצי כתב)כאומן המחובר לקהל אין ספק ששלמה ארצי עשה את זה הרבה יותר מאריק איינשטיין אין כאן שום כוונה להשוות בין איינשטיין לכל זמר אחר שהוזכר כאן (לא סקעת ולא נינט יש להם עוד עשרות אלפי קילומטרז כדי להתקרב למישהו מהם )הדוגמא היא למוזיקה שזקוקה לקהל. הקלאסיקות של איינשטיין זה מהתקופה שהיה מחובר לקהל ומופיע. ברגע שהפסיק קצת ניתק עצמו מהקהל והראיה הכשלון והתאיידות של הדיסקים האחרונים שלו)

  26. ל-27.

    הסגידה שלך לשלמה ארצי כמעט העבירה אותך על דעתך. הצלחת ענק בקרב הקהל עדיין אינה משחררת אמן מביקורת, גם שלמה ארצי ששיריו אינם תמיד פאר המוסיקה הישראלית. הזמן אינו מרפא מבחינה זו פגמים, שנשארו אותם פגמים.
    אותה הערצה בלתי נשלטת לשלמה ארצי שהאיא נחלת רבים – גם הביאך לקטול בהינף הקלדה את אריק איינשטיין, כאילו אי המגע שלו עם קהל משנה משהו באיכויות הנטו שלו.

  27. סגידה?!! זה ממש לא אלא ציון עובדות מהעבר שכנראה מרגיזות מאוד כאן. גם לשלמה ארצי יש שירים שהם זבל אורגני אבל יש גם הרבה פנינים שנפסלו על הסף בזמנו כי זה היה שלמה ארצי.
    לרגע לא המעטתי מערכו של אריק איינשטיין . המעטתי מהשירים האחרונים שלו שנעשים לא מתוך חיבור לקהל אלא מתוך עצמו ובשביל עצמו.
    מי שרוצה ליצור כך – שיהנה וימשיך. אני לא מאמינה שמישהו יוצר מוזיקה ומוציא דיסק ואין לו כוונה שהקהל יאהב. אם הקהל לא אוהב זה לא עמד במבחן החשוב ביותר גם אם זה מוזיקה מסוג סוגה עלית.
    זה ממש לא המקום לנהל כזה דיון, פשוט ההשוואה הזו שלך בין הראל סקעת מצד אחד ונינט וגבסו מצד שני הזכירה לי נשכחות

  28. וואו איפה השכל של אנשים כאן?! פחח להשוות את איינשטיין לארצי זה כמו להשוות את סקעת למיץ של הזבל! איזו חוצפה! הדיסק האחרון של אריק מאוד הצליח, ורק לשם המחשה- במידה ואריק ירצה להופיע הוא לא ימלא רק את קיסריה כמו הארצי, הוא ימלא איצטדיונים.
    הרבה אוהדי שלמה ארצי יופתעו לגלות שהתמיכה באריק עצומה פי 10 מזו שזוכה לה שלמה ארצי, הסיבה היחידה שהיא לא נשקפת בבירור לנגד עינינו זה כי אריק "אוהב להיות בבית" ואף פחד הקהל שלו שלא מאפשר לו להופיע.
    בואו וננסה כולנו כאן להיזכר..ממממ..במצעד עשרים השירים המובילים של ישראל בת ה60 של ערוץ11, ערוץ22 וערוץ10 לא נכנס שיר אחד של שלמה ארצי, בעוד הקהלים של כל ערוץ שונים וכך גם הבחירות הסופיות. למי יש יותר קלאסיקות שנחשבות יותר במוזיקה הישראלית? התשובה ברורה, זו שאלה רטורית.

  29. אם כבר להשוות את סקעת לזמר זה עלבון להשוות אותו לארצי, תשוו אותו לאריק!אני מעריך כי בעוד 30 שנה סקעת יזכה להערכה עצומה כמו זו של אריק, שעדיפה בהרבה על זו הגדולה אך הנמוכה פחות של שלמה.אני גם בטוח שבעוד 20 שנה אחרי שנינט תהיה ביד כבר עם האלבום השביעי, שמיני פלוס אלבום בינלאומי שהיא מתחילה להקליט אותו עם מפיק צרפתי בינלאומי שעבד עם להקת פליסיבו-דימיטרי טיקווי- ההמולה סביב דברים אחרים מלבד המוזיקה כבר תדעך- והיא תזכה להערכה המגיעה לה כאומנית אמיתית שתורמת למוזיקה הישראלית המון, הזמן יגיד כמה ולא קביעת עובדות עוד לפני שהתבהרו ההישגים.
    אנשים רואים רק מה שהם רוצים לראות שיקרה, מזעזע.

  30. בהודעות האחרונות כאן יש כל כך הרבה גיבובי שטויות כולל ממר "מערכת", ה"של נעליך כשאתה מדבר על איינשטיין" הצחיק אותי בטירוף. אריק היה ונשאר טוב, ארצי היה ונשאר טוב (למרות שלפעמים היה קצת לא טוב.חח) הראל סקעת זמר מצויון בחסד עליון. לא דומה ולא מזכיר את שני הכוכבים הנולדים שלא ברור לי למה חשוב היה למר חרסונסקי להכניס אותם לביקורת.
    הם שניהם בפני עצמם כל אחד וסקעת בפני עצמו. זמר מדהים, זמר של פעם בדור, מבצע לעילא ולעילא. אני לא חושבת שהשיר החדש הוא פסגת היצירה שלו ולא הדבר הכי טוב שיהלי סובול כתב. שיר חביב וכייפי ואני גם לא חושבת שמשיר אחד אפשר לקבוע ש"סקעת נשאר כשהיה ולא שינה מאום" למעשה בסינגל הקודם יש אחולשלוקי שינוי.
    אגב, בנוגע לקוטנר ולשלטון היחיד שלו בגל"צ עוד ידובר ימים רבים. ימים בהם נאלצנו לשמוע את "ארץ טרופית יפה" על חשבון שירה עברית איכותית ויפה שהוא ואלי ישראלי דחפו לנו בלי הכרה.
    טוב חפרתי, יאללה סאלאמת!

  31. עם כל הכבוד לנינט וגבסו שניהם כאחד לא מתקרבים או יותר נכון יש לומר רחוקים מיכולותיו הווקאליות של הראל.שירו החדש של הראל פשוט ולא יומרני ואילו השירים של גבסו המוגדרים כמהפכה כביכול אני בטוח שבעוד חודש או לכל היותר חודשיים איש לא יזכור אותם זאת מהסיבה שהשניים שרים חומרים שלא מתאימים להם.

  32. ייסלחו לי כל מעריצות סקעת באשר הן, אבל השינוי המוזיקלי של נינט הוא מבורך. החיבור שלה עם רוקפור הוא מבורך.

    הראל הוא זמר מחונן, אין שני לו. יש לו קול אדיר ויכולת הגשה פנומנלית. את השירים שלו אני פחות אוהבת. פרט ל"ואת" ו"מובן לי עכשיו" שהם יוצאי דופן, הוא דיי חוזר על עצמו . תמיד מדבר על אהבה, משהו כללי ומאוד קיטשי. אין שום דבר אישי בשירים שלו. רק קיטש ורגש משתפך.

  33. תכבדי אותנו המעריכים של סקעת ואל תפגעי באינטליגנציה שלנו כשאת משתמשת בשיטת המקל והגזר ,את מתחילה את הפוסט המגוחך שלך בכותבך" כמה סקעת זמר מחונן פנומינלי" (בהחלט כן) הגזר, ומסיימת במקל "אין שום דבר אישי בשירים שלו רק קיטש ורגש משתפך" ,ראשית מוזיקה לא חייבת להיות אוטוביוגרפית ,שנית מציע לך להמתין לאלבום המלא שלו שם תמצאי שיר שאנחנו הקהל כבר שמענו ,שיר שהוא כתב מעולמו הפנימי ,אבל בניגוד לנינט שהטקסטים שלה מביכים והם ברמה של נערה מתבגרת הטקסט של סקעת ברמת כתיבה גבוהה הרבה יותר,
    השינוי שעשתה נינט מבורך למי? הסינגל הראשון תסלחי לי היה מזעזע עובדה שהוא לא הצליח ,ומוזיקה שאין לה קהל מחטיאה את מטרתה ,השיר השני את כותבת שהוא שיר מחאה – מחאה כנגד מי "אנשים מדברים מדברים" ,שיר מתבכיין לחלוטין "היא הקורבן מול עולם מחורבן" שאלה לי אלייך על מה בדיוק נינט מלינה ,(דוגמא: 4 ימים לפני יום ההולדת של יודה פורסם שהיא מתכננת עבורו מסיבת הפתעה, ביום המיוחל יעני הוא מופתע הובל על ידה כשעייניו קשורות כאשר כל צלמי הרכילות הוזמנו נו באמת , כך היה גם עם הקרחת היא מופיע במדורי הרכילות יותר מבכל מקום אחר) אין לה לבוא בטענות אלא לעצמה בלבד ,מצטערת הקהל לא מתחבר ,היא לא משדרת אמינות ,לא ברור למה המבקר היה צריך להזכיר את שמה בביקורת לסינגל של הראל וכן גם נינט מאוד היתה רוצה שהקהל יתחבר אליה כפי שהוא מתחבר לסקעת ,והשינוי היחיד המבורך מבחינתה הוא החיבור שלה עם רוקפור הדבר היחיד הטוב בסינגלים שלה הוא ההפקה המוזיקלית שלהם לצערה ודאי גם לצערך זה לא מספיק.

  34. ל-36 היקרה.
    קודם כל, קוראים לי מיכל, לא "מעריצה של נינט". נעים מאוד.
    שנית כל, ממש לא כתבתי פה את ההודעה בכוונה להתסיס או לפגוע, בסה"כ כתבתי שאני חושבת שהראל זמר מאוד מוכשר, אבל המוסיקה שלו, רובה, לא מדברת אלי. לא ניסיתי לפגוע באינטליגנציה של אף אחד או להעליב אף אחד וחבל שאת לוקחת את זה למקומות אישיים. את יודעת, הרי לא כולם אוהבים את אותה המוזיקה ואת אותם השירים, זה לגיטימי לגמרי.
    בנוגע לנינט, אני ממש לא מתכוונת להיכנס לוויכוח ולדיון המעייף על הקריירה שלה כי מאסתי מטחינת מים. נינט מנסה לפתוח דף חדש, היא לא מתחילה מ-0 היא מתחילה ממינוס 10. צפוייה לה עבודה מאוד קשה.

    ולסיום, אני רק אשמח אם תסבירי לי מאיפה מגיעה השמחה להאיד בכל הנוגע לבחורה הזאת – למה האושר הזה על אי הצלחתה?
    זה פשוט כל כך בולט בהודעה שלך…

  35. שמתם לב לקליפ שיצא? מי אמר שיר קליל לימי הקיץ החמים?
    זה מה שמעניין אצל הראל סקעת מה עומד מאחורי השיר – יש סיבה ומשמעות וכאן הקליפ סיפר לנו את העניין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות