ההבטחות הגדולות של אן.אם.סי יונייטד הד-ארצי רידינג 3

מרב סמן טוב

רידינג 3 ת"א
5/5

שחר כהן – קלידים, יניב כהן – גיטרות.

קיבלנו תקציר ביוגראפי: זמרת יוצרת, כותבת ומלחינה. ה דיסק הראשון שלה נקרא  "מאמינה במלאכים", ובימים אלה עובדת על הדיסק השני. ספרה הראשון יצא בשנת 2001. שדרנית ומגישת רדיו. עורכת דין, בוגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. לומדת קבלה מזה כשבע שנים וכותבת במגזין "קבלה לעם". ארבע שורות שמכילות המון. אבל לא די בארבע שורות כדי לספר על מה ששמעו האוזניים. 
מרב סימן-טוב. תרשמו.  יש באזזז אוויר, ובצדק. יוצרת וזמרת שעוד ידברו בה. ואנחנו כבר עכשיו באנו לדבר איתה ובה, וקיבלנו בשיר הראשון צללית בתוך תאורה הזויה, יותר מאשר היא מגלה – היא מסתירה. שמענו שירים אישיים, מטעני רגש בעניינים שבינו ובינה. הקול שמשדר על גלי אמת, סיסמוגראף שאינו משקר. עוצמות מבפנים שפורצות ממיתרי הקול.
"נגיד ש": מתחילה כמעט בלחישה. שרה על יחסים מתוך עולמה האישי מאוד שאינו מתחשב בעולמו הלא מוכר. (הוא ברקע) שלא ישאל אותה שאלות, כי לשאלות שלו היא לא תענה. ואפילו "יש לי זכות לשמור על שתיקה". מבחינתה יחסים אינם במילים. פרחים באים בחשבון. לחיות יחד באשליה ש"טוב לנו ככה".
שיר מינורי, צליל פסנתר, דרמטית, אבל מצליחה לשיר בלי להחצין-להיסחף, טון של תחושה פנימית נוגה, מרב מחלקת אנרגיות, דרמטית במינונים נכונים, נשארת בעולמה בלי להתייפות במשהו. אינטימיות כובשת. המנגינה עושה עימה חסד.
"ככה אני": שמעתי פעמיים שלוש. זה מסוג השירים שמייצר ריגושים של ממש. על יחסי משולש. מרב שרה פגיעות שנובעת מתוך אהבתה אותו ואת עצמה מול אהבתה של האחרת. תסכול, צער, מאבק. טון אלט עשיר מצליח לשרטט תחושות בדיוק מרבי, גם כאן מצליחה מרב סימן-טוב לחלק אנרגיות קוליות, אינטונציות מדויקות, והתחושה עוברת, לא רצה לפני השיר, אלא נמצאת בו, בתוכו. מנגינה צנועה, מפותלת ומורכבת, מכילה את צערה, משדרת אותו כך שהוא מחלחל עד צמרור.
שנסכם בשלוש מילים? יותר מתגלית אמיתית.

מרב סימן-טוב – השירים
הראיון

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. כתבת דברים יפים מאד על היצירה של מרב. שמשום מה רק היום גיליתי אותה ושמעתי את כל השירים והתרגשתי מאוד.

    עם זאת, לדעתי יש לך טעות גדולה בהבנה של השיר 'ככה אני'.
    בכלל לא מדובר שם ביחסי משולש, אלא באישה שיש בתוכה לכאורה שתי נשים.
    היא חווה סבל רב, שאותו האהבה של הגבר לא מצליחה להעלים. למרות שנשמע שהוא באמת אוהב אותה.
    היא יודעת שיום אחד היא תסיים את חייה, ותשאיר לו מכתב על השידה.
    זה אחרי שהיא תצליח לרמות את הגבר, שלא יידע שהיא מתכוונת להתאבד, כדי שלא 'ימנע זאת בעדה'.

    'בעדה' בגוף שלישי אין הכוונה למישהי אחרת אלא אליה עצמה, שכאילו יש בתוכה שתיים. זו שרוצה לחיות וזו שרוצה למות. לזו שרוצה למות יש את השם שלה, כי הרי הן באותו גוף ויש להן אותו שם – 'והיא עושה בי מה שהיא רוצה' – האחת הזו הסובלת שבתוכה, שרוצה למות, כנראה מנהלת אותה חלק גדול מהזמן.
    וכנראה שהיא בסוף תנצח: 'ששוב נכנעתי במערכה הזאת נגדה'.

  2. זמרת שמחזירה את האיכות והעושר לעולם האינסטנט אליו הורגלנו בשנים האחרונות. עומק ורגש במינונים שכבר לא מייצרים, כותבת בחסד וגם נראית טוב (מה שלא מזיק אף פעם)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן