צירוף מקרים Coincidence

ירוסלב יעקובוביץ'

התו השמיני
4/5

 

Jaroslav Jakubovic – baritone sax, clarinet, flute

Randy Brecker – trumpet
Phil Markowitz – piano
George Mraz – bass
Adam Nussbaum – drums
Tom “Bones” Malone – trombone
Ula Hedwig – solo vocals

 

 

גלויה מוסיקלית מירולסלב. גלויה יפה. הנשפן והמוסיקאי יליד צ'כיה שעבד עם בט מידלר ועם שלום חנוך. עם חוה אלברשטיין ועם מנהטן טרנספר. שימו לב להרכב. ליגת האנ.בי איי של הג'אז. על מה לספר תחילה? על הסולו פסנתר של פיל מרקוביץ' ב – Coincidence. על תזמור הנשיפה המלהיב של Time Square Lullaby– הפאנקי במיטב המסורת, על בלדת הג'אז Prague  Spring, מתוזמרת ברוח המסורת הקול ג'אזית, כשירוסלב מנגן סולו בריטון. על Regards – תזמור יפהפה לכלי נשיפה, סולו של האגדה העונה לשם רנדי ברקר בקטע מתוזמר נפלא.

גלויה מוסיקלית מירוסלב יעקבוביץ' היא משב של ג'אז מובחר מניו-יורק. ראשים ותיקים שמדברים בשפה יצירתית מוכרת ומובנת. וירטואוזים אחד. ירוסלב מחייך אל עברו ב-Bouncing Czech Dobry. ובקטע – Ladino Desert  חשים נגיעות צ'יק קוראניות. ההרמוניה הקולית הסווינגית ב- Gaudeamus igitur. הקטע Say What? הוא ג'אז מהסוג שרגילים לשמוע מהרכבי על, סולו חצוצרה של רנדי ברקר במיטבו, חיבר תזמורתי יוצא מהכלל. וגם: הזמרת אולה הולדוויג בחידוש לשיר New York Blues  שירולסלב  ביצע אתה לפני כ-30 שנה.

 

תזכורת: צ'כי במוצאו, עלה לישראל עם פלישת הצבא הרוסי לצ'כיה ב-1968, ניגן ג'אז בבר-ברים, חבר לאמנים מקומיים כיוסי בנאי, רבקה מיכאלי, בהמשך נסע לארה"ב ללמוד מוסיקה בברקלי, ובתום לימודיו עבר לניו-יורק, ניגן בין השאר עם ליונל המפטון, טוני בנט, ריי צ'ארלס, והופיע עם בט מידלר, חמישיית ג'קסון ועם פול סיימון. הוציא שני אלבומי ג'אז-רוק בחברת "קולומביה" והצטרף כמנהל אומנותי ללהקת הג'אז הקולית המצליחה "מנהטן טרנספר". בתום שנה חזר לארץ, כדי לפתוח כאן דף חדש כמפיק-מעבד-נגן. ירוסלב שותף לעשרות פרויקטים מקומיים – ביניהם חווה אלברשטיין, שלום חנוך ("חתונה לבנה") , מני בגר, יצחק קלפטר, גלי עטרי, מרגלית צנעני. בשנים אחרונות, אחרי תסכול ואכזבה בשדות המוסיקה המקומיים, חזר לניו-יורק. לפני 3 שנים חזר להופעה עם הרכב ג'אז קרוס אובר.

האלבום המקורי המצוין הזה – מעיד על התערות בסצינת הג'אז הניו-יורקית – סוגים של היתוכי ג'אז, פיוז'נים שמתחשבים בכול ההשפעות שלו גם הג'אז פאנקיות, יצירתיות היא שם המשחק, והקטעים  הם קשת צבעונית שמחברת תחנות בדרכו, עבר והווה, בתזמורים, באלתורים שמוצאים לפועל ע"י בצליל מהוקצע, טרי ופריך של נגנים שבאו לנגן בשביל ירוסלב.

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן