ninet356-b.jpg

רוק ישראלי באצטדיון

ווליום ערד 2009

עם עברי לידר, אביב גפן ונינט טייב
4/5

לא יודע למה ציפינו. פתאום מנסים להחיות גוף מת. לבנות משהו על חורבות המוניטין שלו. פסטיבל ערד מת אחרי האסון ההוא. היו ניסיונות להחיותו, אבל הוא לא חזר מעולם למה שהיה – חגיגת ענק של מוסיקה ישראלית על סגנונותיה וגווניה שאיחדה מעריצים של משינה וקהל שבא לשיר נעמי שמר ונחום היימן.
ממשינה נפתחה הרעה. האסון הגיע מהרוק. הילדים שנמחצו למוות לא הגיעו לשיר נעמי שמר. אבל מי ששר באחת החצרות בערד או בקרית האמנים נעמי שמר לא חזר עוד לערד. הוא גם לא הגיע ל"ווליום ערד 2009" בחסות הסלולר. פסטיבל ערד 2009 היה עוד אירוע בשרשרת פסטיבלים הצצים כאן כמו עשבים ירוקים אחרי הגשם, שמקבץ המון אירועים למקום אחד. התכנים האומנותיים נקבעים בעיקר מעצם ההופעות או האירוחים המיוחדים. לראות את מוקי על הבמה של עברי לידר או את שלום חנוך על הבמה של אביב גפן שר איתו בדואט "מחכים למשיח" – אלה אירועים חדפעמיים מרתקים, אבל אפיזודות. כדי לנסות להחיות את פסטיבל ערד במשמעות של הפסטיבל של המוסיקה הישראלית – צריכים ניהול אומנותי שיוצא מתוך אהבה והבנה של המוסיקה הישראלית לדורותיה. זה לא היה ב"ווליום ערד".

הגענו לאצטדיון ערד ומצאנו אותו חצי ריק בהופעה של עברי לידר. כשהוא סיים את השיר השני, לידר הודיע לפתע שהוא יורד מהבמה לפי בקשת ההפקה. מה קרה?! האמת: כמי שסיקר את האסון ההוא, נכנסתי לשניות ללחץ. מישהו דיבר על לחץ באחד השערים. לא יכול להיות, אמרתי לעצמי. זה הזוי. הקהל הענק של אז לא הגיע לכאן. הכל נראה מדי רגוע. ואמנם, שום דבר לא קרה, וגם בעת כתיבת שורות אלו, לא הכי ברור מדוע לידר הפסיק את ההופעה שלו לחמש דקות. כשמוקי עלה – נוצר החיבור המיוחל. כאן קרה משהו. עברי את מוקי – בשביל הדואט הזה כדאי הה להגיע. תערובת של להיטיהם. "מדברים על שלום" שמוביל ל"נסים" שמוביל לכיסוי של "פרח" של פוליקר. האנרגיות של מוקי הרימו לעברי לידר את המופע, ללא ספק ההיילייט של הערב. שניים שחברו לרגעים של Rock.
ואחרי עברי עלתה נינט טייב כדי להראות שגם לה קרה משהו. וקרה. זו הייתה נינט של שינוי, של העזה, של אני-עושה-מה-בראש, כי זו אני עכשיו. גם בלבוש השחור, שילובים של עור ותחרה. מה שנינט נתנה בערד הוא פרצופה החדש. מהפך? בקריירה כל כך קצרה קשה לדבר על מהפך. אפשר לדבר על התחלה חדשה, נועזת מאוד, בהחלט לא פוזה. זו היא עכשיו. כל שנותר הוא לשאול אם הקהל יקבל את זה. הקהל שופט עליון.
כמעט נעלבתי בשבילה. היא עלתה כרוקרית עם הרכב תואם (רוקפור) מתחברת לדציבלים ומנתבת את השאו למקומות שלה. אבל כנראה ש"בגידתה" במעריציה מימי הכוכב לא תסולח על ידם. התגובות היו לא קלות בשבילה. חשבתי על איפה אנחנו על מפת הרוק? איחודים מחודשים של המוכר והחביב הולכים. רוק נשי צעיר, ארוגנטי, נועז? זה קצת מוקדם מדי.
במציאות הישראלית, זה היה ניסוי כלים של זמרת שיצטרך להיבדק. אולי אוונגרדי, קיצוני מדי לקהל שלה, לקהל המקומי. זוהי אפיזודה רוק תיאטרלית סוערת ומלודרמטית בחיבור לחשמליות, כולל הגרסה השקטה המצוינת ל"הללויה" של לאונרד כהן. מישהו אמר לי: נינט הגיעה עכשיו לשלב של "מרד הנעורים" שלה. אז ככה: לעולם לא מאוחר. אני מעדיף מרד נעורים אותנטי בגיל מאוחר מאשר בכלל לא. ונינט מנסה שלא לאחר את הרכבת. היא כבר נמצאת עליה. הקהל ככל הנראה יקבע אם היא תרד או לא תרד מהפסים.
ועוד משהו בעניין הזה: יש תחושה שאמצעי תקשורת מחכים לה בפינה בגלל השינוי – ובצורה הכי מגמתית, ממש לשים לה רגל.  גם עבדכם רואיין בענין, ומה שנותר מהראיון היה חצי משפט שהוצא מהקשר ונשאר כחלק מכתבה מגמתית משחירה. כרגיל – תקשורת המיינסטרים הרייטנגית אינה בוחלת בשום אמצעי. אומנות שמומנות.  ואני אומר לנינט: אל תיבהלי. תמשיכי ככה למרות הקהל בערד. הוא אינו אינדיקציה לשום דבר.  גם תקשורת הרייטינג, שיצרה אותך בשמחה, מנסה עכשיו  לחסל כאילו בכעס (על מה הכעס?)  – גם כאן מסיבות של העלאת אחוזי צפיה. כמה אירוני.  

אביב גפן סיים בארוח של שלום חנוך: מפגש נדיר, ללא ספק, שהתחיל באמצע "האם אני בך מאוהב". שלום, חולצת הטי הפשוטה והג'ינס, נכנס באמצע השיר באינטרפרטציה ייחודית בקולו הצרוד. שלום חנוך הוא סוג הזמרים שלוקח טוטאלית שירים של אחרים לחלקת האדמה שלו. בהמשך שמענו "אור הירח", "הדרכים הידועות" מ"חתונה לבנה" ו"מחכים למשיח". מפגש מיוחד, מרגש בין יוצרי רוק ישראלים על במה אחת.

**** עברי לידר מארח את מוקי, נינט טייב – המופע החדש, אביב גפן מארח את שלום חנוךנינט טייב ראיון ושירים
עברי לידר – ראיון ושירים
אביב גפן מארח שלום חנוך

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

29 תגובות

  1. 22 אל תשכחי שיש גם טוקבקיסטים שמקבלים כסף כדי להגיב חיובי.

  2. רציתי לומר לכולם שנינט צריכה להתעשת ולחזור לעצמה מהר מאוד, למה יש מצב שיהודה לוי יחליף אותב במישהי אחרת יותר סלב למה אתם חושבים שהוא איתה בדיוק? בגלל שהיא כל כך מוכשרת בהה………..
    בקיצור נינט חוץ מלנסות ולחקות את הסיגנון של אביב גפן אולי כדאי שתחליפי גם שם או שתחזרי לקריית גת.
    שיהיה לך אחלה יום.

    איה מאילת

  3. באמת שאין לי מושג איך הבנת מכללל מה שכתבתי פה שאני רואה בנינט את המושיעה המוזיקלית של ארץ ישראל? אין לי מושג, אתה ושכמותך הם בדיוק האנשים שגורמים לי להבין כמה טימטום יש בעולם ושנאה. סך הכל כתבתי שאני אוהב לשמוע אותה ואת המוזיקה שלה, לא שום דבר מעבר! אפרופו זה אני גם חושב שהיא בין המוכשרות והמעניינות בתחומה כיום ועצם השנאה שלך אליה היא רק מתוך ההגזמה התקשורתית ושל 'עשרת המעריצים' אז הוכחת את אווילותך. ואני גם אומר בפה מלא בלי בעיה – היא הרבה יותר מוכשרת מפלס,סקעת, שירי מימון (!!?!) וכו', ואולי אם יאפשרו לה הרמה הזאת רק תעלה. כי העובדה היא שיש לה את היכולת אני רק מקווה שאנשים כמוך לא ישימו לה רגל רק בגלל שלא נוח להם שעושים ממנה אלוהים, קנאה.

  4. לבחור מ-24: אני מאוד אוהבת את אריק אינשטיין, שלום חנוך, אביב גפן, חווה אלברשטיין, בוב דילן וכו' וכו' ואני גם מאוד אוהבת את נינט. לא רואה בזה שום בעיה ושום פגם. לא כל "המעריצים" של נינט חושבים כמו הבחור מ-23, ואם אתה כל כך איכותי ובוגר כפי שאתה מציג עצמך אז אתה צריך להבין זאת לבד.
    קיצר, אתה לא אוהב את המוזיקה – אל תאהב. רק תעשה טובה, אל תזרוק פה חצים לכל הכיוונים. סה"כ מוזיקה.
    חג שמח 🙂

  5. 24, אני לא מבין מה רע בנינט?מהי השנאה הזו אליה?לקהל שלה?מדוע קבעת שיש לה רק 10 מעריצים?מהיכן הגיעה ההנחה וההכללה שכל אוהבי נינט חושבים שהיא מושיעת המוזיקה הישראלית?לא חשבת אולי שיש אנשים שפשוט אוהבים לשמוע נינט לצד כל האומנים שהזכרת(כמוני)?רמת המוזיקה שלה בטח שלא עולה על חווה,ארצי, חנוך,אלברשטיין ודילן(גם סקעת) אבל כיף לי להאזין למוזיקה שהיא יוצרת.היא עבדה קשה כמעט 3 שנים בשביל האלבום הזה, גיבשה סגנון מסקרן והיא סך הכל בתחילת הדרך.לא לקנות דיסק ולהגיע להופעה רק כי יש מספר אנשים בודדים שמרתיחים אותך בדעותיהם?שים פס ותהנה.כל זה כמובן לא רלוונטי אם אינך אוהב את המוזיקה שלה.חג שמח:-)!

  6. 23, לכבוד לי לשמוע את בוב דילן וחווה אלברשטיין ויש עוד כמה שמות להוסיף כמו אריק איינשטיין, אביב גפן ,ארצי וחנוך, תיסלם משינה ואפילו מסיקה ברמן ופלס,סקעת ,שירי מיימון ועוד רבים מוכשרים אחרים. בסך הכל מי הם ומהם בכלל לעומת נינט טייב המלכה האם שלכם? אתה ושכמותך הם בדיוק הסיבה מדוע מעולם לא אגיע מבחירה להופעה של נינט או ארכוש דיסק שלה. אתה ושכמותך הפכתם אותה למה שהיא לא אשמים בכך שהקהל דוחה אותה וידחה אותה ותשאר עם אותם 10 מעריצים שרואים בה את אלוהי המוזיקה שלהם.

  7. תאכלס 22 אתה די פלוץ. לך תמשיך לשמוע בוב דילן וחווה אלברשטיין, אני הראשון שיאפשר לך. אבל מאיפה אתה יודע מה נינט ומי היא? מוזר…. ומה זה החוסר הערכה הבוטה הזה לרוקפור

  8. 18, באמת אני מתפלאה איך במשך שישים שנה היתה בכלל מוזיקה בישראל בטרם הגיעה הגדולה מכולן נינט עם שירים שמתאימים לנערה מתבגרת בגיל 12. באמת 60 שנה עמדו וציפו לפלא הזה שנקרא נינט. אז יש לי חדשות נפלאות עבורך. לולי "נינט" היתה מותג שיווקי חלול ותו לא, אף אחד, אבל אף אחד לא היה שומע תו אחד "מהמוזיקה" שהיא כביכול עושה.. נינט היא מותג תקשורתי שכולו מבוסס על יחסי ציבור ושיחות רקע עם עיתונאים. כדי שתיצור צריך להיות קודם כל כשרון שאין לה וקהל למוזיקה שלך ולנינט מלבד 10 תומכים שחושבים שהיא זאת שתביא את הישועה למוזיקה הישראלית, אין קהל נקודה.אגב ראשון – זה שעובדים בשכר נחשבים "למעריצים" לא נחשב "מיתוג"? אגב שני ,יש כבר הימור מתי הקשר עם רוקפור יסתיים? בדיוק כמו שכל קשר אחר שהתברה אליו במטרה ליחסי ציבור ניתק. מעניין עם מי תתחבר בפעם הבאה.

  9. נינט לא רוצה ליצור רוק מיינסטרימי כדוגמת היהודים ואביב גפן כי אם היא הייתה רוצה היא כבר הייתה עושה. היא מעדיפה לעשות מוזיקה צורמת ובועטת כדוגמת 'הכלה'.

  10. ל-10 ביבי היקר.
    אני בהחלט מודע לזרמים השונים של הרוק וגם יודע להנות מחלקם, תתפלא.
    ההבטחה של המופע הייתה "רוק ישראלי" ובכך רימזה על המיינסטרים ולא על השוליים ולצערי נינט עוד לא שם.
    מה שנינט עושה זה אוונגרט. הצרחות שלה והרעש שיוצא מהרמקולים אינם מלודים בשום צורה וגם אינם נעימים לאוזן ממוצעת.
    אין לי בעיה להיות מאותם אנשים ממוצעים שכששומעים מוזיקה מחפשים לפחות מעט הרמוניה בכדי להתחבר ליצירה.
    אני מאוד שמח שיש לנינט מעריצים כמוך שמקבלים את יצירתה בהבנה ומוצאים עצמם נהנים ממנה, רק לא מבין למה זו אשמתי ואשמת רוב רובו של הקהל שהיו צריכים לעבור את מסכת ההתעללות הזו.
    תבין, למי שאינו מתחבר לסגנון הזה זו פשוט התעללות צורמת לאוזן + כאב ראש.
    ול-15, עברי הרים את הקהל בטירוף ונתן שילוב נדיר עם מוקי. בהופעה של נינט רוב הקהל התיישב למעט כמה מעריצי נינט וכמה שלא היה להם נעים…

  11. נינט היתה צריכה לבוא ככה לכוכב נולד , כמו שהיא טוענת שהיא עכשיו.

    הקהל בארץ לא בנוי לעכל את השינוי הדרסטי שחל בה ולכן מקיא את זה.

    האמת בינינו קחו את הכסף שלה תכפילו אותו פי 3
    תתנו לי ואני לא מתחלף איתה.

  12. לחבר שם ב14 – אם אתה חושב שהמבחן הקובע והחשוב הוא מבחן הקהל – טעות מרה בידך וצר לי על המוזיקה שאתה כנראה שומע בלי לדעת איזה עולם מוזיקלי עשיר ומלא תוכן ועומק מחכה לך בלי לעבור את "המבחן החשוב ביותר"

  13. דווקא לי זכור קהל של אלפים מריע לה באירועים שונים כשהיא שרה שירים שהם לא האור בחיי כמו "שלל שרב", "ריסים" וכו' ואת האמת? היא עשתה את זה מדהים. כשרונה כזמרת לפחות בעיניי בכלל לא מוטל בספק, זמרת בחסד עליון. באשר לנינט כיוצרת – גם פה היא תפסה אותי מופתע. לא ציפיתי היא תנפק שורה כזאת של שירים טובים וזה שהיא לא פוגעת לטעמך זה לא אומר משהו רע עליה, להפך. ואתם אשכנזים תתנו את כל הקריות תמורת שלום, ביזיון….

  14. יוסי בוא ואסביר לך על מה הכעס. הכעס הוא על כך שמייחסים לנינט את כל מה שהיא לא. היא מעולם לא הצליחה במשהו מוחשי יותר מלהיות סלב. שינית סגנון, תתחילי בקטן. למה ישר להצטופף בין גפן לחנוך? מה רע בלהתחיל מלהדחק אחרי גבסו.. ועוד משהו, אם אתה אוהב את מה שהיא שרה, אני מוכן לתת את קריית גת תמורת שלום. לא מאמין לך בשיט.

  15. היו שם בקושי 3000 איש, לא עשרת אלפים. והקהל היה שם גם לא בדיוק הראה התלהבות ונכונות להופעה של עברי לידר….

  16. הקהל הוא הפוסק האחרון אם זה לא ברור וזלזול של מעריצי נינט למיניהם בקהל שהיה שם הוא בדיוק הסיבה שקריאות בוז ונגד ימשיכו להשמע.תפסיקו לזלזל באחרים ובקהל של האמנים האחרים. הם לפחות עבור את מבחן הקהל. נינט בשלב זה נכשלה במבחן החשוב ביותר והוא מבחן הקהל. 10 מעריצים שרופים זה לא "קהל" זה 10 מעריצים. 10,000 איש שצועקים "לא" זה קהל. תחשבו על זה.

  17. מצד אחד, נינט עשתה שינוי ועברה להופיע בבארבי – במקום שבו היא מאמינה שתוכל להעביר את המסר שלה. סבבה. אבל ללכת לפסטיבל ערד, להופיע בבימה המרכזית זאת יומרה ענקית מצידה שכן היא מניחה (וכנראה גם המפיקים) שיש לה באמת קהל בתדמית החדשה בעוד שהמציאות היא שהקהל דחה את המוזיקה שלה ולא אוהב.. כאן טמון חוסר האמון בדרך שלה – אם באמת רצתה להופיע היתה הולכת לאחת מבימות הרוק הקטנות המתאימות לסוג המוזיקה הזו שהיא מביאה. אבל מהרגע שבחרה להיות במגרש של הגדולים מבלי שיהיה לה את הבסיס שיש להם היא "חטפה" מהקהל ובצדק. היא נכפתה על הקהל הזה שלא בא בגללה אלא בגלל עברי לידר,אביב גפן ושלום חנוך. היא היתה צריכה ללכת לבימה אחרת. אבל אז היא לא היתה "נינט" המותג השיווקי שכרגע משווק בתדמית של רוק אלטרנטיבי. בגלל זה אי אפשר להאמין למילה שיוצאת לה מהפה ולפוזה "החדשה".

  18. גועל נפש שקהל שאמור להיות איכותי ולא הקהל המזרחי המגעיל מתנהג בצורה כה גסה לנינט טייב. בושה!

  19. נכחתי בהופעה ונהנתי מכל רגע. נינט אדירה, זה פשוט הקהל שעדיין לא מוכן קבל את השינו – ההפסד כולו שלו.
    בעוד כמה שנים הכל יראה אחרת.

  20. אתה יודע שיש עוד זרמים ופלגים לרוק האהוב והמוכר שלך מהיהודים ואביב גפן? כי עושה רושם שלמרות שאתה כבר לא נער את זה לא הספקת להכיר. ותתפלא, וכן זה כנראה יפליא אותך, גם רוקפור – עושים רוק!!!! הוא פשוט לא יהודימי אביב גפני

  21. הייתי שם וסבלתי מכל רגע שנינט עמדה על הבמה!!!
    אני אינני ממעריציה או שונאיה של נינט, אני גם מזמן כבר לא נער ובסך הכל באתי להינות מערב של רוק, אבל מה שנינט עושה זה לא רוק.
    זה חדשני, זה מיוחד ואני מוכן להעיז ולהגיד שאולי זה יכול לעניין מישהו.רוק זה לא.
    אני הרגשתי כמו משתתף בניסוי שלה איך להעביר אלי את התיסכולים שלה מהשד יודע מה תוך כדי שהיא מתעללת בי קשות ומנסה להחדיר לי לאוזן בכוח צלילים שלא נועדו להיות שם. היצירה שלה רחוקה מלהיות נעימה ואני מאוד מצטער אבל זה פשוט לא התאים.
    בין עברי לידר הסופר מיינסטרים ואביב גפן הרוקר העממי לא היה מקום לשום נינט צורמת.
    והתלונות הן לא לנינט שיצירתה עלולה לעניין מישהו אחר. התלונה היא להפקה שלא בדקה מה נינט צורחת לפני שהזמינה אותה להיות חלק מהמופע.

  22. אני רוצה להודות לאתר המצוין הזה שמצלם כבר לא פעם את נינט טייב- זמרת אמיתית באמת עכשיו אפשר להגיד את זה. איזה שואו איזה שירים איזה יופי.

    אחרות בכיף יכולות ללמוד ממנה!
    נינט תמשיכי את תגיעי רחוק מאוד.

  23. תודה על הוידאו, נינט נתנה את הופעת חייה ולמרות שזה נראה היה כאילו היא עושה טובה שהיא שרה ראו שהיא תכננה כל פרט בצורת השירה שלה,לפחות אני.שלום חנוך גם היה מצויין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן