רגע לפני שאת נשברת/ רגע לפני את נזכרת/ יש עולם/ מחכה לך שם/ כל הימים בהם ויתרתי/ על רגעים והצטערתי/ על עולם/ שהשארתי שם/ כל הדלתות נפתחות/ אני יוצאת למצוא לי אושר/ כל הצרות נשכחות…"
דורון מדלי יודע להכין מתכון רגש שמכיל את כל מה שבוסקילה צריכה כולל, כמובן, "אושר", מושג שעושים בו שימוש יתר עובר לסוחר. מהו אושר? אבל מאיה בוסקילה כנראה אינה זקוקה ליותר מאשר למקבץ מילות רגש – כאשר המוטו הוא "אני יוצאת למצוא לי אושר,, ואפרופו כך – "כל הצרות נשכחות", "שוכחת מהפחד". השאירה עולם אחד בנבכי העבר ופתוחה לעולם מחדש שמחכה לה, שבו לא תתבייש לאהוב. הכל פשוט, לא פרובלמטי, שחור-לבן. אתמול היה לא טוב. יש מחר.
מה אומר השיר? אחרי קשר לא מוצלח למדה מהניסיון ומוכנה ליחסים חדשים, אם כי לא ברור באיזה מקום היא נמצאת. אם "כל הדלתות פתוחות", היא אינה סגורה על האחד שאליו היא פונה ("בוא חבק אותי קרוב"), שיביא לה האושר המיוחל. הטקסט שגרתי עד שטוח, שיותר מאשר מצליח להביע אמירת אמת אישית, נועד לשרת את הקונספט הפופי-דאנסי של בוסקילה.
מבחינה זו – אין ויכוח שלבוסקילה יש להיט, שמשרת בדיוק את קווי המתאר המוסיקליים המוכרים שלה – דרבוקה בפתיחה, קישוטים אתניים, קול רגש תשוקתי, סנטימנטליות גואה שמתפתחת למלודרמה במעבר מקצב מידטמפו לאפטמפו במקצב דאנס שגרתי
5 תגובות
הפסיקו להיות קנאים …מאיה מדהימה והרבה זמרות היו מתות שיהיו להן הכישורים שלה ושירים כאלה !
מדהימה !! אהבתי … צריכה ללכת לארוויזיון !
היא לא מתביישת להודות בזה שהיא ממוצא מזרחית ורואים את זה בעיבוד המזרחי שלה
היא רוצה להגיע להצלחה של האלבום הראשון ולכן היא תמיד מחפשת את הקו של לילה סתוי וסיפור מכור ויש בליבי כינור
שיהיה לה בהצלחה הדרך לדואט עם אייל גולן קצרה מאוד
עושה רושם שכמעט כל הקריירה של מאיה בוסקילה היא חיפוש מתמיד אחרי הקמבק הגדול שיחזיר אותה לתודעת "לילה סתווי". את זה רואים גם בטקסטים המשעממים שהיא בוחרת לשיר כל הזמן. אני לתומי חשבתי שקלישאות מוסיקליות מהסוג הזה התחלפו כבר בקלישאות חדשות. טעיתי. להיט? אולי. אבל עם קורי עכביש מפותלים מסביבו. מסע החיפושים של מאיה ימשיך גם אחריו.
אהבתי!