מיי פיינגולד חרזה מתקפה בוטה ערב פרידה מהגבר שהיה איתה. אל תחפשו פה פיוט. יורה בלבד. יורקת אש. הרסת את הנשמה שלי, היא שרה, שונאת אותך, תיחנק עם עצמך. תקעת לי את החיים. חשבון חד נוקב ובוטה. מה קרה? עזב אותה? בגד בה? לא ברור. מתקפה נטו. אני שולח את הטקסט הזה לסדנת כתיבה יצירתית לשירה, אבל כדוגמה הפוכה, לשיר פשטני, נטול "שאר רוח", ביטוי ישן שתמיד מגיע לעזרתי כשאין ביטוי אחר.
מוסיקה: חשבתי שמיי תביא אותה ברוק קצבי מהסוג שיקרע לגבר את הצורה. אבל היא בחרה להוריד הילוכים, ועלתה על מסלול הסלואו בנוסחיו הישנים-מיושנים. כאן – אינה יורה. נוצרת אש, מתרככת לטון של צער וחמלה עצמית. התוקפנות של המילים, הלשון הישירה והבוטה נמסה לרכיכה נוגה, וכל מה שנותר זה החספוס של קולה, השירה האנרגתית. המוסיקה אינה מצליחה להרים את הטקסט, לשמש עלה תאנה לפשטנותו.
אני לא הליצן שלך/ אף פעם לא הייתי/ תקן אותי אם טעיתי/ אבל הבדיחה היא על חשבונך/ אני כל כך שונאת אותך/ אתה לא יודע כמה/ ומיותר לשאול למה/ אז תיחנק עם עצמך/ תודה על כלום/ שלום ולא להתראות/ לא נתראה גם בשמחות/ אל תבקר אותי גם בחלומות/ תודה על מה/ בזבזת לי תקופת חיים שלמה/ רק בזכותך עכשיו אני תקועה/ ומתחילה מהתחלה/ מתחילה מהתחלה/ ומתחילה
מיי פיינגולד – תודה
3 תגובות
לא מכיר ולא ראיתי כוכב נולד.
עזבו את המילים איזה מקצב.
שירים שומעים מהבטן ולא מהאוזן.
פוגע בול.
בהצלחה
חלש ביותר.
כמו שאמרתי, בכוכב נולד הצטיינה בבגרות ובהמון שואו-אוף. עכשיו כשנותרה במערומיה המוזיקליים נחשפת בדלותה כמוזיקאית.
חייבת למצוא כותב טוב שיוציא ממנה את המקסימום (ובכל אופן באולפן עדיף למתן את כל השוויצריות הזו שבקול שלה). אולי נינט, שמצליחה לכתוב מוזיקה מתוחכמת מבלי להתחכם.
זמרת מצויינת ממש. אבל הפוטנציאל הרוקיסטי ( מאד ) שלה מתבזבז על שירים קטני-קומה, חסרי ערך, שלא עושים שום חשק להמשיך לשמוע, לא אותם ולא אותה.
כל כך מעט סקספיל יש בה עם הדרך שלה. פשוט חבל.
פיינגולד צריכה ניהול מיקצועי דחוף!