אוצר ללא מפה

איתמר מאירי

מילים: איתמר מאירי ורועי מולה. לחן: איתמר מאירי
3/5

צליל פולק קאונטרי טיפוסי מוציא איתמר מאירי לדרך חסרת כיוון לחפש אהובה. גם השיר חסר כיוון: רואה עצמו ב"רכבות הרים בלילה", כאשר המטרה מאוד לא ממוקדת – "עומד מסתכל על העולם, לאן זה הולך ומה מכאן?". שרבוט שטחי-סתמי על חיפושי אהבה לא ברורים. מצד אחד – "אולי אבוא לבקר" (מקום מוגדר) מצד שני "אוצר ללא מפה" (מקום מעורפל) וגם "מחכה שאתפוס במקרה? (את מה?) כמו הרבה שירים על הנושא –  הדובר מנסה לתאר את מצוקתו באמצעות …הירטבות בגשם, שתוסיף לאווירת הדאון.
קול גבוה נוגה שנשאר מעט מאחורי הליווי – אינו מצליח להעביר את התחושה. מה שבעיקר נותר – הצליל האקוסטי של מפוחית ואקורדיון וחמת חלילים שהוא וריאציה על סגנון אמריקני מוכר וחביב. נדמה לי שגם מאירי לא היה רוצה שכל מה שיוותר מהשיר זוהי תחושת נעימות עם דוק של עצבות.

 

חוט מאוד דק עובר ביני לעולמך

אולי אגיע לבקר

בבוקר או בערב או מתי שאמצא דרך

שאוכל בנוח להישאר

 

רכבות הרים בלילה מובילות אותי לשם

 ואני עומד מסתכל על העולם

לאן זה הולך? ומה מכאן?

 

היא כמו אוצר ללא מפה ….

 

המשכנו אז ללכת בחיפוש המתמשך

שנראה לי כמו נצח מבקש להתיישב

הדליקי אור בחדר שאמצא את חלונך

ככה סתם בגשם לא נעים להירטב

 

פתחי לי את הדלת והראי לי את חדרך

משם הכל נראה הרבה יותר יפה

לאן זה מוביל עכשיו ?לאן אלך ?

 

היא כמו אוצר ללא מפה ….

 

אז מה לעשות שהזמן לא עובר ?

אני מחכה  שאתפוס במקרה

מתי זה יקרה ?אם זה יקרה ?

 

היא כמו אוצר ללא מפה ….

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

9 תגובות

  1. Dear Yossi
    Itamar Meiri is going on a journey to find his loved one. You are stating that the journey and the song are both unfocused as if to criticize it- completly ignoring the given fact that looking for his loved one is a search and therefore cannot be obvious and known in advance. Taking only one bit of a sentence is a no-no and you should know that- when you are quating "ulay avo levaker" and stating it is "makom mogdar" is a mistake as he is saying in the song- "will come to visit if I will find the way". Writing a critique on a song takes away your privilige to mistakingly chopping only one half of a sentence!. A tresure without a map serves exactly it's purpose- giving us the taste of his search.
    Using a known American style is part of creating this song-true. But this cannot be read as a critique- more like a display of how a song should relate to a Genre or style. There is a difference between criticism and critique- and you sir- are criticizing rather than offering a critique. Your job is to share your views on the quality of the lyrics, the production etc and not to write like a literature teacher analysing "Shirat Rachel”.
    Finally, sound wise, a mix that puts the vocal track right in the mix and not 4ft infront of the playback, the Shlomo Artzi approach should be aliminated once and for all.

  2. למושיק
    קראתי את תגובתך בעיון. אני רוצה להתיחס לשני מישורים. הכללי – אני לא מעדיף שום מוסיקה על פני אחרת, ועל כך כתבתי מאמר בנושא "חפלאית זה לא מזרחית".
    לעצם העניין – הטקסט שמופיע על גבי עטיפת הדיסק לא תואם את מה שהזמר שר, ואולי כאן מקור הבעייה. הזמר שר "המשכתי אז ללכת" ובטקסט מופיעה המילה "המשכנו" – בנוסח המושר נוצר רצף הגיוני, שלא התבטא בנוסח הכתוב.
    אי לכך אני משנה את הציון ל-3 כוכבים.
    עדיין השימוש הרב במילה "זה" משאיר את השיר בחוסר בהירות. מהו ה"זה" הזה?

  3. שיר מקסים, מעובד אקוסטית יפה ומיקצועי. חבל שהמבצע לא ניחן בקול מתאים ונשמע כמו תיכוניסט ממוצע. כמו כן המילה "ומה ( מכאן )" הייתה צריכה להיות עם קובוץ ב-"ו", לא עם שווא. מי שמתיימר להיות איכותי באומנותו חייב להקפיד על קלה ככבידה, ידידי איתמר מאירי.
    אבל לסיום – מקסים.

  4. לא קורה לי הרבה שאני ממש מתקומם על מה שאומר מבקר זה או אחר. הפעם זה קורה. מר חרסונסקי – ביקורת כזאת מעידה על שני דברים:
    א. או שאתה מאזין בחצי אוזן לחלק גדול מהחומרים המגיעים אליך, והשיר המקסים הזה נפל קורבן, או שפשוט היסתאבת קשות ואתה באמת זקוק לניקוי ראש.
    ב. הפירגון התמידי והמאד-תמוה שלך לחומרי זבל מזרחיים וזמרות פופ דמיקולו הקהה את חושיך. ללא חושים מחודדים אינך יכול לבקר אחרים. צר לי.
    יוסי- נא להתייחס לדברים הנאמרים באתר שלך.גם יש לך חלק בדירדור הממאיר של התרבות במדינה. עשה משהו כדי לתקן זאת. והקשר לשיר עצמו –

  5. 4 כוכבים לעיבוד מוסיקת מחשבים חסרת מעוף ויצרתיות ( יהל + מיה וליאור נרקיס) ועיבוד של מגוון כלי נגינה חי ואמיתי מקבל רק 2 וחצי כי ככה זה שמחנכים דור של ללהיטי סלולאר מסונתזים וחבל שמבקר מוסיקה של 20 שנה כמוך נותן לזה יד

  6. יוסי האמת שאני די מתפלא עליך אם זה נחשב בעיניך " חסר כיוון ולא ממוקד " מה כן ממוקד ????השטויות שכותב "המשורר" יוסי גיספן "כל הנשים יפות בלילה/ אבל הרבה יותר ביום/את הסיבה לקום בבוקר/ אפשר לראות בכל מקום" ??????????????לא פלא שהמוסיקה שלנו נראית ככה וחבל שאתה תורם לזה

  7. חרסונסקי חבל שגם אתה נהיית ממבקרי העדר ,אתה מפרגן לכל מיני זמרים מזרחיים ליגה ז' ולא ליוצר צעיר מוכשר שכותב מלחין וגיטריסט על!

  8. אתה באמת טועה ובגדול !!!!ראיתי אותו לפני חודש במיה בר בירושלים והוא מדהיםםםםםםםםםםםםםםםםם……..

  9. יוסי היקר ..
    הרבה פעמים אתה פוגע בול במטרה אבל הפעם ידידי אתה טועה ובגדול!!!

    מדובר באומן אמיתי!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן