תומר יוסף בן הנדלר

הטרמפולינה

היי פידליטי
3.5/5

חיפשתי טקסטים. אני לא קולט תובנות בקצבים מטורפים כאלה. השיר נקרא "עשו". היפ הופ גרוב ים תיכוני מואץ. לחצתי אחורה. מחיאות כפיים קצובות ויוסף שר לנו: "אני נכנס עוד לא שמעתם דבר כזה יורה חיצים אל החזה" וגם "זה מחזה שלא תראה אותו מציג בקאמרי" (איזה מחזה?) , מטעינים בעוד דציבלים ושרים "נמאס הפקה-פקה של המתחזים". ו"מי יחליט מי מחזיק את השרביט"?

או.קיי. היום אין בעיה לשרבט שיר מחאה ולהקפיצו על אש ההיפ הופ באחלה גרוב. אני מרגיש בעיקר גרוב, כי יש תחושה שחורזים ביאוס במחיאות כפיים קצובות, ושההיפ הופ נותן רישיון להפציץ. זה הולך גם עם סוג של הטפה – "תפקחו את העיניים אנשים".
הטרמפולינה מנסים לתת בראש, חוזים אפוקליפסה, אבל אני משום מה לא לוקח לריאות. לעומת זאת באזורים התחתונים הקצב והאנרגיה פוגעים תזזית קצבית מופלאה עם אלמנטים ים-תיכוניים. מבחינה זו, יוסף והנדלר מצטרפים לסצנה בגדול. ליגת-העל המקומית.

"הקומבינטור": הקומבינאטור חובר לאינסטלטור,  מניפולטור והדיקטטור שמתחרזים כדי לתת חומר התנעה להיפ הופ גרוב הפאנקי הזה, שמנסה לצחוק על מדינה שהכל מתחיל ונגמר באיך לשחק אותה באיזו קומבינה, יענו תחמון, תכסיס, תחבולה. כל שני ושלישי שאתם מכירים – בראש הזה.

"לילה לילה" – מעבר לשוק ה"מזרחי" המקומי: הולך עם צלילי עוד (ברי סחרוף?) קצב שמחות גרובי ו"איך נכנסת לחלומי אני שבוי ושברירי" והמקהלה עונה: "איך נכנסת לחלומו עשית לו טוב בלב שלו". נשמע לי יותר פרודיה על הז'אנר מאשר הדבר עצמו, יען כי זה הולך עם "ח" ו"ע" מודגשים.

"טקסי פוליס" – קטע ביניים הולך עם קולות מהכדורגל האיטלקי. בלקן היפ צועני אינסטרומנטלי משהו.

"עברתי רק כדי לראות" – קאבר רגאיי-פאנקי לשירם של אסתר ואפרים שמיר. מה החידוש פרט לעיבוד ששם דגש על נשיפה? עוד קטע ביניים?

"אני" – סוף סוף היפ הופ קרוס אובר שמכבד את הז'אנר. תומר יוסף מפעיל האלטר אגו להמנון המגלומן עם קריצת עין של אירוניה עצמית. הוא שואל "מי" והאגו עונה "אני". פתיחה גרוב אתנית עם צלילי אקורדיון, ההמשך בקצב היפ חסר פשרות וקישוטי "מזרחיים" מקומיים. חזק.

"הנה" – חציית גבולות כל סגנונית, למה שנשמע כדבקה רוק היפ-הופית אוריינטאלית מטורללת שעוסקת, משחקי לשון של ה"אני" וה"הנה" וה"נה נה נה". שיר שמחות מוטרף. מסר? – שמסר. תרקדו. תשתוללו.

"דאב פסנתר" Dub עוד אתנחתא בסאב ז'אנר של הרגאיי. החבר'ה האלה אוהבים הרגעות גרוביות בין שיר לשיר. כדאנס מקומי – יופי.

"הדייגים" קאבר דאב רגאיי גרוב פאנקי לשירו המוכר של ארז הלוי. לא בטוח שהבנתי למה להפקיע את השיר הזה מהליריות שלו.

יוסף את הנדלר מתמחים בהיפ הופ קרוס-אובר, מולטי-סגנוניים, מיומנים בתזמורים שעושים מהמוסיקה סלט צבעוני על גבול היצירה המטולאת. טקסטים? יורים חרוזים כדי להביא את זה בצחוק קליל, בקצב חסר פשרות, הם יכולים להתהדר ב"אמירה חברתית", יכולים, אלא שהטרמפולינה שלהם שעשויה מקפיצים מוסיקליים תזזיתיים – לא פונה לראש. הכי הרבה מגיע עד החגורה בסלטות מוסיקליות לולייניות רעננות ומרנינות. לא מעבר.

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן