ריקודים על פי תהום

בני בשן ובום פם

היי פידליטי
4/5

שנתחיל בהגדרות? מי אתה בני בשן? הצחקתם. אף הוא אינו יודע. תריסר השירים לא עזרו לי ולו (להגדיר) אבל הוא לקח את "בום פם" כדי להיות באזור הדמדומים נטול ההגדרות. מזרחי? ים תיכוני? איטלקי. סרבי, צועני? שנסון? כל התשובות נכונות?

אחרי תריסר שירים הייתה יש לי תשובה אחת:  עסקינן בזמר מצטחק. יענו, מוסיקה בסבבה, בעין קורצת, בטון מלעג-אירוני, בחופש, בשמחת בשיריך, בתן לפרץ חוכמותיך הקטנות ללכת במקומך. תקיף עצמך בצלילי עולם, שים דגש על נוסטלגי, צעדי הריקוד של סבא וסבתא, ובעיקר אל תפסיק לחייך בהומור המיוחד שלך.

פותח שיר אהבה "איך אתה אוהב אותי", שיר אהבת גבר, קול רוטט ומתרגש. תגלו דבר מפתיע שיחדד את עוצמת אהבתו – "שלא כולם נולדו מאהבה". לא צחוק, השיר הזה. אהבה אהבה. מאיר אריאל משתחל עם "בטנים ותחתים" שיר סרקזם פוליטי מושר בטון נונשלנט נמוך במקצב השלושה רבעים אהוב על בשן. חוזרים לרחבה עם "תמנון", נכנסים למגזר הפולק הבלקני בשיר סרקסטי על יחסי הבינו-בינה, כשהאיש מבקש ממנה סייגים לעצמו, מוגש בשירת גברים.
סלואו רוק המחץ? – "מיכל" וגם כאן מצטרפת מקהלת גברים, כדי לחדד את ההצטחקות הרומנטית. בני בשן מזמר בקול נמוך עייף ומסטולי משהו. "מיכל אני רוצה ללטף לך השיער".  חושב על אויבים פוטנציאליים:  הוא לא ייתן לעקרב שיבוא יום אחד לעקוץ אותה בצוואר. לא רק עקרב משתתף במחזה. תקבלו גם דבורה שתגרום לו להזעיק את המשטרה. האיש פשוט לא נוגע בנמלה, משאיר את העבודה השחורה לאחרים, במקרה הזה – למשטרה. מה שאומר – סיכוייו עם מיכל הם לא יותר מסיכויי הנמלה.  כבר השתמשתי בקלישאה בביקורת על הסינגל – זה היה אולי מצחיק,  אם זה לא היה כל
כך עצוב.

פרודיה על מזרחי? "את אחלה חמודה" שזה גם –  "כפיים שיגעון קמפארי", הצטחקות נחמודת בדיסק. עוד משהו באווירה מקומית עדכנית – "פה בים" ("אני המלך לא אתה יא בן זונה"), שיר גיחוך עצמי להסתלבטות (רצוי אלכוהול) שעשוי להפוך להמנון פרובינציאלי כולל ה"הוי הוי הוי" של הזמר המצטחק. קומי-טראגי? יש זה משהו.

רוק? יש!  -"מעשן עליך" שיר ציני על כנות יחסים בדואט עם שלומי שבן, מהטובים בדיסק.

ממשיכים בהצטחקות – "את אלופה" – בשן ביציע הכדורגל, הז'רגון המוכר, באנלוגיה לאיך שהוא רואה אותה ("את מנצחת את כולם ולא צריך הארכה"). שהפועל תאמץ? יש מצב, כי בשן רוקד בשיר הזה באולם החתונות הישראלי.

הידעתם מה זה "בז'ז'ות"?  – בני בשן  בשיר חשק מושר באווירת מסיבה-מסבאות ושיכורים עם מעבר פואנטה מרתקים. מה עם קולו? אז גם עם מנעדו דל – הוא עושה מאמץ לשכנע שרואים לה את הבז'ז'ות.

הטובה של "בום פם" נכנסת לפעולה כמו כדי לייצר מוסיקת מתח לשיר "את" כשבשן שר "את קרימינלית בכמה שאת יפה" שפותח רשימת תכונותיה. תן לזרם הדימויים לפרוץ. ("קוריאנית", "שודדת בנקים")

עוברים לרחבת הריקודים של יפה ירקוני ופרדי דורה: "בואו ונשירה" שיר איטלקי ישן (קלאודיו פרנסיס את מטונה מיגאליאקי) שעוזי חיטמן תרגם ובום פם מוסיפים קצת יווני. שנו צעדים לואלס. קנחו בעוד מקצב שלושה רבעים – "סרדנת העייפים"  מהחיים. הגיע הזמן שתבואי אליו. שתחכה לו מתחת לבית. שירת הגברים מזכירה מוסיקה ממערבון של סרג'יו לאונה.

שנסיים בהגדרות? השתגעתם. אנכרוניזם? האופנה המוסיקלית לאחרונה אומרת שאפשר מוסיקה כזו. רומנטי-נוסטלגי-אוריינטאלי-בלקני. חוץ מזה בשן צוחק. מגיס את גרונו הניחר לתת תחושה שהוא שר סרנדה מלודרמטית, כשאנחנו יודעים שעינו הבוכה צוחקת.  בני–בום? צירוף נכון. נועדו.

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן