עזוב

גלי עטרי

מילים ולחן: עמיר בניון עיבוד והפקה מוסיקלית: אודי תורג'מן, ליאור שושן
4/5

שיר בכורה מתוך שיתוף פעולה מסקרן בין עמיר בניון וגלי עטרי עוסק בתהום פעורה בינה ובינו מנקודת מבטה. מבהירה לו: הצעקות שלך עוברות לידי, אז רד מזה. במילא אינני שומעת. מצד שני – נקודת אור בחייה – בכל ניסן, התמימות אצלה מתחדשת, והיא ככל הנראה מתרצה כלפיו, אך המצב מתברר אינו משנה – אינו מתרכך ביחס אליה, ושוב תבקש – שישתוק, ושוב חוזרת לנקודת המוצא שהיא נואשת מבחינת יחסיהם, או לפי לשון הקלישאה – "בעיות תקשורת" חסרות סיכוי להיפתר.
גלי עטרי שרה את הנרטיב בטון אישי מלנכולי סולידי מאוד, נטול דרמה, מתוך ראיה מפוקחת, במנגינה יפה שהיא עמיר בניון, מהסוג שקורצה מחומרים משמרים, תואמת את הצבע הקולי שלה.

עזוב, אל תצעק עלי
בזמן האחרון אני לא שומעת כל כך טוב גם ככה
בוא נגיד את זה ככה:
לא יצא לך כלום מזה, אל תחשוב שאתה מבין בזה
כי אתה לא
אז רד מזה

עזוב, אל תלחץ עלי
בזמן האחרון אני לא באמת משוחררת גם ככה
בוא נגיד שזה ככה לא יצא לך כלום מזה
אל תחשוב שאתה צודק בזה
כי אתה לא, אז רד מזה

בכל שנה בחודש השביעי
התמימות אצלי מתחדשת
היא פחות טיפשית אבל הרבה יותר יפה
היא כמו טשטוש שמאפיל על הקשת
ומעגל אותה ומשלים אותה עם הים
והיא כל כך נרגשת

תשתוק, אל תדבר אלי
בזמן האחרון אתה מתנהג גם ככה כמו איזה דג במים
אז תשתוק איזה יום או יומיים
לא תפסיד שום דבר מזה
כי הדיבור שלך כזה, כזה לא נעים
אז רד מזה

בכל שנה….

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. הערה קטנה: בד"כ כשמציינים חודש על פי מספרו ("החודש השביעי") הכוונה היא לספירת החודשים המקראית, בה החודש הראשון הוא ניסן. לפיכך, הכוונה בשיר היא דווקא לחודש תשרי.

  2. אין ספק שלעמיר בניון יש מה לומר, בניגוד לרוב אומני ישראל הקפריזיים והנודניקים. הבעיה איתו היא צורנית. הכתיבה שלו נעשית עילגת קצת. אמנם הפזמון ( בערך פיזמון ) יותר פיוטי, אך כל השיר, וגם שירים אחרים שלו, הוא יותר מידי פרוזה כדי להפכו ליצירה מוסיקלית.כך הלחנים שלו מסתבכים להם סביב הטקסט הלא מעוגל והמדובר מידי. כשהוא שר את זה בעצמו, זה קצת יותר מניח את הדעת. אך גלי עטרי איננה מסוגלת לתת ביצוע כמו שלו, לא משנה כמה תשתדל. התוצאה – לא מוצלחת כל כך, למרות היותו של עמיר בניון איכפתי במיוחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות