לא התכוונתי

סמדר אקראי

מילים ולחן: סמדר אקראי ומיכל גבע. עיבוד והפקה מוסיקלית: גיל לואיס
3/5

מה היא רוצה להגיד למסכן שאליו היא פונה? שהוא שבור והיא בסדר, אבל מצד שני לא התכוונה לעשות לו את זה? נו, באמת מה זה השיר הזה, שאין בו כלום. אני ממש אוקיי, אומרת הדוברת בשיר, אני ממש על הכיפאק, ואתה נשארת עם לב שבור. פאקט. מה התובנה? מה הדרמה? – אין. אילו אני הגבר, הייתי אומר – פאק. כאילו מה את רוצה להגיד – שלא התכוונת, שהיה נוח ככה ואותי השארת על הפנים?
אחרי הטקסט העקר, שקראתי (ללא צלילים), מגיע הקול הרפה-מתקתק כאילו אופנתי-מסוגנן לשיר ככה על רקע עיבוד אלקטרוני מינימליסטי. סמדר מנסה לטפס בסולם הרגש, אבל אותי אינו הסולם שלה מרגש. מה מהות הרגש כשהמילים אינן משדרות רגש? המנגינה היפה כשלעצמה משדרגת, אבל אינה מצליחה להציל את השיר הסתמי הזה.

הלב שלי נשאר שלם / כששלך נשבר עוד פעם/ אחרונה ודי, שאשאר, / לישון איתך הלילה, רק עד מחר/ אני אתעורר חדשה/ ואתה תתעורר ותגלה / שאני לא שלך באמת
באמת…
לא התכוונתי / לקחת ממך ולברוח/ לקחתי הכל/ עיניים עצמתי/ כי ככה היה יותר נוח
הלב שלי נסגר שלם/ מזמן רציתי כבר ללכת/ כשאני איתך, אני לבד/ הפעם לא חוזרת, אל תחכה/ אני לא אשקר בשבילך/ לא חוזרת לשם יותר / עם אף אחד אחר/ באמת..
לא התכוונתי / לקחת ממך ולברוח/ לקחתי הכל/ עיניים עצמתי/ כי ככה היה יותר נוח/ לכסות…
לא התכוונתי / לקחת ממך ולברוח/ לקחתי הכל/ עיניים עצמתי/ כי ככה היה יותר נוח…
לאכול את הכל

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

5 תגובות

  1. יוסי, הפעם פספסת בענק.
    אחרי כמה האזנות נפל לי האסימון על יופי הטקסט כאן.
    קו התפר – בין נמצאת ללא נמצאת, נוכחות פיזית לעומת העדר הנפש והרגש במערכת יחסים, כמו גם להישאר לעומת ללכת כשלא טוב וקשה להודות בזה.

    אני אוהבת גם את המצלול שמשדר מצוקה ובלבול
    "הלב שלי נשאר שלם, כששלך נשבר עוד פעם/
    אחרונה ודי שאשאר/
    לישון איתך הלילה, רק עד מחר/
    אני אתעורר חדשה"

    המילה האחרונה בכל משפט היא גם הראשונה תחבירית במשפט שאחרי. והחריזה התוך-משפטית: נשאר, מחר.

    והמשפט שמוטט אותי: "הלב שלי נסגר שלם".

    סליחה על החפירות!!!

  2. קצת רגישות, תראה את האישה בסיפור לא רק את הגבר שנפגע ממנה –
    ממה שאני קוראת ומבינה מדובר במערכת יחסים בעייתי, האישה היא קורבן להתעללות של הגבר, למניפולציה הריגשית שמפעיל עליה פעם אחר פעם. היא כבר רצתה לצאת מזה, לעזוב, אך לא היה לה הכוח הפנימי. הפעם היא מחליטה ללכת, לא להיות שם יותר, לא לשקר. מה לעשות שכשהיא נפרדת ועוזבת אותו לטובתה האישית יש מי שמשלם את המחיר, הגבר ננטש ונפגע וזה מחיר בלתי נמנע בפרידות. לכן היא עוצמת עיניים, זה מקל קצת על הקושי לראות את הגבר שנפגע. היא לא התכוונה…
    כמה גברים נטשו נשים אוהבות ופגועות ולא טרחו לומר שלא באמת התווכנו לפגוע , רק להציל את עצמם??!! לפחות לה יש את הרגישות לומר זאת. אולי יום אחד הוא יבין וגם יסלח לה.

  3. מסכים עם גדי
    כי דוקא הרבה אנשים שהשמעתי להם את השיר אהבו אותו והתחברו אל המילים לכל אחד יש השקפה שונה אומנם אבל אני חושב שקצת הגזמת עם הביקורת

  4. מגיבים שאינם מזדהים חשודים במעורבות, וברור שאינם ראויים לדו-שיח ענייני.

  5. מר חרסונסקי היקר
    מרב שאתה עסוק כל הזמן בביקורת מוזיקה ,לא נשאר לך זמן להפתח למוזיקה חדשה ועכשיות בעולם ובארץ.
    ביקורת לא מקצועית!!!
    אם היית שומע דברים טובים באנגלית,שעושים אומנים בחו"ל היית פחות קשה בביקורת שלך על השירים ישראלים .
    שמתי לב שאתה אוהב שירים של אומנים שכבר הצליחו..גישה עדרית שלא מתאימה למבקר מוזיקה ראוי.
    אתה מבקר מוזיקה בינוני בהחלט!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות