Place To Be ההופעה

הירומי אוהרה

פסטיבל ישראל תיאטרון ירושלים
5/5

פעם שלישית שאני שומע את היפנית האלהית אצלנו, ומהפעם הזו קשה להירגע. פסנתרנית כזו לא שמעתם. הירומי אוהרה (Hiromi Uehara) היא פצצת כישרון, כולה יצירתיות אנרגטית, מציבה רף חדש גבוה מאוד מול הפרמטרים הקונבנציונליים של נגינת פסנתר הג'אז, בנגינה שיש בה רמות חסרות תקדים של מורכבות.
היא כל כך מחוברת לצלילים שלה, עד שנדמה שהם עמוק בנפשה. האם היא שחקנית? האם היא מאוהבת במוסיקה שלה עד כדי כך שהא נסחפת לאקסטזה? האם היא משועבדת כבר לשאו? אז נכון: הירומי היא פסנתרנית שלא רק מקשיבים לה אלא מתבוננים בה – איך היא משחקת עם הגוף והפנים, יורדת מפסגת שמחת האלתור הקצבי לעומק הליריות הנוגה. אצל נגנים קלאסיים גדולים לא רואים שיתוף כזה חופשי של הגוף. הירומי מראה הכל.
אימפרוביזציה היא עניין מאוד שולי מול החופש שלה. ולא שחסר לה משהו מבחינה טכנית. אבל היא כבר הרבה קילומטרים מעבר למה שקשור לוירטואוזיות. מישהו הישווה את הנגינה שלה לאסקר פיטרסון וארט טאטום. אין צורך להשוות. היא אינה דומה לשומדבר. מה שדומיננטי אצל הירומי אינה הטכניקה אלא התשוקה הנשמה במגע שלה עם הקלידים. כשמדובר בשילוב של וירטואזיות, הצגה, יצירתיות – מעט מאוד פסנתרנים מגיעים לרמות של הירומי. כתבו שהיא מזקקת ומשכתבת את ההסטוריה של פסנתר הג'אז. זה לא Free Jazz. זה לגמרי Hiromi Jazz.
רואים לה בחיוכים ובעוויות הפנים שהיא מתלהבת, גועשת ונהנית. משקיעה טונות של עוצמה ואנרגיה בנגינה. מנגנת בראוותנות מופגנת, חוצה גבולות סגנוניים, משנה מקצבים, מאלתרת לא רק בתשוקה, גם עם חיוך,קריצת עין והומור, מקרינה טמפרמנט של רוקיסטית ונועזות של יוצרת מודרנית.
סופרסטארית של הפסנתר, וצריכים להודות שהיא אחת ויחידה בצירוף הזה של חופש, התלהבות ומהירות נגינה. היא יודעת שהקהל אוהב את פעלולי הקלידים שלה, והיא לא חוסכת שום ג’סטה כדי לקבל סטנדינג אוביישן.

הירומי – Place To Be

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. כל מילה בסלע – תודה לך! בכתבה הזב אתה מחזיר את ההתלהבות העצומה, את התענוג, את הטירוף.הירומי – אמנית בלתי-אפשרית – איזה מזל שראינו אותה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן