איפה את

נתן גושן

מילים ולחן: נתן גושן עיבוד והפקה מוסיקלית: לואי להב אלדד ציטרין
3.5/5

נתן גושן זועק כאב המשבר בינו ובינה. הטון משדר תחושת צער ולחץ לפני שיקרה משהו לא טוב – "אז אני דורך אקדח ומכוון רחוק/ אני מטפטף זיעה ואז נושם עמוק". או-הא.
הטקסט – לא פסגת המקוריות: גושן לא עושה חשבון. שופך מלוא חופן קלישאות מלודרמטיות, מנסה להסעיר בתיאורים רגשניים בומבסטיים. היומרה מערבת תחומים רבים – משהו מתחום האלימות"שניה לפני שהכדור נפלט" (מה קורה?!), אמנות"קובר את הכאבים והדמעות על הפסנתר", מצב נפשי הולך יחף ברחובות ריקים, נזכר בזכרונות מתים. קירות שבורים, וגם מציאות ודמיון נכנסים למכבסת המילים כדי להדהיר את עגלת המלודרמה.
מוסיקה וביצוע: מתחיל שקט-שקט-בולע מילים, לפני שמטפס בסולם הרגש כדי לייצר התרגשות מצרתו. הלחן המלודי נושא עמו את תשוקתו הנכזבת, הקול נטען ברגשנות עוצמתית עד זעקה, אבל משהו כאן מנופח-מגושם-יומרני מדי. סינגר – כן. סונגרייטר – פחות.

אז אני סוגר שבוע בלעדיך את חושבת לוותר/ אני לא מאמין שאת צריכה להסתתר כי כל/ הבעיות נערמות/ ולבסוף זה רק יכאב יותר/ זה לעבור את המדרגה.,להתבגר להיפגע/ זה לשים את האדיוט והשטויות בצד רק לשבת ולהירגע
אז אני דורך אקדח ומכוון רחוק/ אני מטפטף זיעה ואז נושם עמוק/ אני מנגב דמעה ואז מתחיל לצחוק/ כאילו כלום לא קרה
ואני שיכור ממך אז אני הולך לאט/ וגם חשוך אצלך אז תעזרי לי קצת/ בדיוק שניה לפני שהכדור נפלט/ אני לא רואה מטרה
אז איפה את כשהמציאות חוזרת/ ואיפה את כשהדמיון נגמר/ אז איפה את
אז אני מוכן, אולי נתחיל לשים את הקלפים על השולחן/ שברת את הקירות שעליהם אני/ נשען/ אז אם אפול,הכאב יהיה הרבה יותר גדול/ אז אני קובר את כל הכאבים את הדמעות על הפסנתר/ את כל המכתבים,אני לא רוצה את זה יותר
אז אני עייף מדי בשביל לחשוב עמוק/ ואני כבד מדי בשביל לעוף רחוק/ ואני רוצה כל כך אבל לא יכול לצעוק/ כי שקט פה מדי
ואני הולך יחף ברחובות ריקים/ כשאני נזכר פתאום בזכרונות מתים/ וכשעולה האור מעל לילות קשים/ הוא עובר מעלי
אז איפה את כשהמציאות חוזרת/ ואיפה את כשהדמיון נגמר/ אז איפה את
חושב מה להגיד לך ותופס את הפנים/ על הכבישים הגשם מטפטף אני על 140
זה אמיתי..כמעט בכל דקה חשבתי איפה את תהיי/ כשמציאות חוזרת..כשהדמיון נגמר
כשהמציאות חוזרת

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות