מבול

דוד לביא

מילים: אלונה קמחי, יהלי סובול, רונה קינן ומאיה בקר. לחן: רונה קינן. עיבוד והפקה: עמוס בן דוד
5/5

דוד לביא הוא יותר מזמר. הוא פרשן נפלא. אמן בוגר. הוא בתוך השיר, לא אחריו, לא לפניו, החצנה רגשית שמגיע משילוב של הפנמה רציונאלית ואמוציונאלית. הגוונים בקול, העליות והירידות בטונים, הפלצט, התחושתיות המבוקרת לוקחים את השיר של רונה קינן למחוז שהוא לא ביקר בו.
לביא בסגנונו המיוחד, מצליח להטעין את השיר בעוצמות פנימיות שנשארות עצורות לפני שהן פורצות בסיום השיר בזעקה שגם היא מתנמכת לדקות לירית. כמה יפה ומרגש. העיבד מתפתח מהמינימליסטי-אקוסטי, עקב בצד אגודל. אולי הזמר האיכותי ביותר של כוכב נולד מאז החלה התחרות. נקווה בשבילו שהשירים הבאים שיאסוף לאלבומו הראשון יהיו באיכות שלא תיפול מ"מבול".

אם נשרוד את המבול הפעם/ כל חיוך יהיה שונה נגוע/אם אחזור על זה עוד ועוד ועוד / תישארי עשרים שנה או עד סוף היום/ למדנו לחכות ולוותר ואיך להיזהר מכל מילה והכל יקפא פתאום / אם יהיה לנו רגע / לעצור בפינת רחוב / לחבק ולעזוב / כאילו שאפשר בכלל / לדעת להרפות לאהוב פחות /בחיוך פרוע עוד אבוא לגבות חובות / לשבור חומות ולהאיר אותך / למרות שאין דבר שלם יותר / מהכאב שמתנגן בשיר אחר והכל יקפא פתאום / אם יהיה לנו רגע לעצור בפינת רחוב / לחבק ולעזוב / כאילו שאפשר בכלל לדעת להרפות / לאהוב פחות והכל יקפא פתאום / אם יהיה לנו רגע לעצור בפינת רחוב / לחבק ולעזוב / כאילו שאפשר בכלל לדעת להרפות / לאהוב פחות

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

6 תגובות

  1. רונה קינן כתבה אותו באנגלית בעצמה והוא נקרא "Earthquake". היא היתה שרה אותו בהופעות. האחרים עזרו לה לתרגם אותו לעברית

  2. אכן אחד המוכשרים בתולדות התוכנית חבל שלא היה יציב העונה והיום לו המון התרסקויות אבל אזכור אותו בזכות 3 ביצועים מדהימים ובלתי נשכחים:מבול בגמר, הכניסיני הגאוני ! ולוח וגיר4 שהיה השיא שלו, אכן נראה מה יעשה בקריירה אבל חייב ללמוד פיתוח קול !

  3. אמן מדהים , הביצועים שלו ל"לו יהי" , "היא חזרה בתשובה" ו"הכניסיני" גאוניים.

  4. דוד נתן שני ביצועים מדהימים בגמר.
    לא אהבתי אותו במהלך התוכנית אבל הוא ללא ספק היה צריך להיות המנצח מהשלישייה הזאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות