אתה רוצה את הכל

גיא בוקאטי

מילים ולחן: גיא בוקאטי עיבוד: גיא בוקאטי, עדי גולדשטיין
4.5/5

צלילי גיטרה נוגים יפים פותחים חשבון נפש. את הדובר מאחורי הקול המדוכדך של גיא בוקאטי הייתי משכיב על ספת הפסיכולוג. כלומר – ראוי שיקשיבו לו עוד לפני השיר, העוסק בתסכול מתמשך, על פערים בין המצוי הרע לרצוי הטוב.
וכך, לכל אורכו של השיר, פעורה תהום בין השאיפות, החלומות, הכמיהה להגיע להישגים גדולים – "להיות מישהו חשוב שרוצים לעזור לו אם רואים שעצוב" – ובין המציאות כפי שהוא תופס אותה – של אדם שאינו הולך עם הלב שלו, אלא עושה הכל על מנת לרצות את האחרים, כדי לזכות בהערכתם-אהבתם – "מהנהן עם הראש ולא מבין אף מילה".
במחצית השניה של הפזמון החוזר נשמע קולו האופטימי המעודד והדוחף של ה"פסיכולוג" – "אתה רוצה ויכול עכשיו זה הזמן/ לך עם הלב הוא יודע לאן".
מול חשבון הנפש הכללי על התנהלותו בחיים, לפתע כאילו נזכר בתוך הכלל – שיש גם משהו פרטי שיש לשאוף אליו – ה"היא" הנעלמה… גם את הזוגיות הוא רואה בקצוות ובהפכים – או שיהיה לה עבד או מלך נאמן. אין שטח אפור, רק שחור או לבן כמו באגדות. אם יבחר ב"מלך נאמן" – מן הסתם יעשה איתה ילד – ילד שמח, אולי הילד שהוא מחפש כל כך בתוך עצמו. הבית האחרון מעניין – גם מבחינת המוסיקה.
לא ממש נשמע דרמת חיים, בטח לא נוסק למרומי טרגדיה, אפילו רגוע יחסית לבעיות המועלות בטקסט, מגיע בצורת מנגינה די נעימה צבועה בטון האפרורי של בוקאטי, אפילו מזככת במובן של מוסיקה מלודית המשדרת חום אנושי, ולא טראומה גדולה מן החיים, כמו שאומר הדובר – "מחייך ובעצם בא לו למות". סולו גיטרה בלוזי לקראת סיום משדרג מאוד. הביצוע המלנכולי נשמע אותנטי.

הכל עובר לידך החיים לא שלך / אתה מישהו אחר שמזכיר לי אותך / רצית להיות מישהו חשוב / שרוצים לעזור לו אם רואים שעצוב / ומה לא עשית להקסים את כולם / סיפורים שסיפרת לא קרו מעולם
לא שומר למחר תמיד נזכר מאוחר / נאחז באולי מקווה שהלוואי / מהנהן עם הראש ולא מבין אף מילה / חושב על הסוף מהתחלה
אתה רוצה את הכל ולא עושה שום דבר / אתה חושב בגדול וחי בקטן / אתה רוצה ויכול עכשיו זה הזמן / לך עם הלב הוא יודע לאן לא יכול לעצור ולא רוצה להמשיך / חי בחלום ולא רוצה להקיץ / קרוב לקצה שנים כבר מוכן
אולי באמת אולי לחינם / מחייך ובעצם בא לו למות / רואה נכון שהכל טעות
אתה רוצה את הכל…
אתה רוצה אותה כאן בעיקר כשהיא שם / להיות לה עבד או מלך נאמן, / לעשות לה את המוות או למות למענה / לעשות איתה ילד לקוות שישמח
אתה רוצה את הכל…

הפקה מוסיקלית: גיא בוקאטי, עדי גולדשטיין, ניר אוורבוך.  נגנים: גיא בוקאטי – גיטרה חשמלית, אקוסטית ובס גלעד שמואלי – תופים, עדי גולדשטיין – קלידים ותכנותים, ניר אוורבוך – פסנתר, איתמר בן זכאי – כלי הקשה.

*** יש לי תחושה בחודש-חודשיים אחרונים, כאילו התקשורת ממש דואגת לאריק איינשטיין, כשמדובר בקשר היצירתי שלו עם גיא בוקאטי. ה"דאגה" נדמה לי, אינה לגמרי נקיה מאינטרסנטיות הקשורה לאחד היוצרים-זמרים המובילים בישראל. מה שברור: המגמתיות הזו אינה מריחה טוב. דברים לא נבדקים לגופם, כלומר – לגבי החומרים שבוקאטי כתב לאיינשטיין. זה נובע יותר מהמיתוס כאילו כל מה שאריק יצר בעבר עם מיטב המלחינים – היה רק איכות צרופה. אז לא. פרט לכך, יש לי לומר: א. גיא בוקאטי הוא מוסיקאי, נגן ויוצר מהמוכשרים שפעלו כאן. ב. אריק הוא כבר ילד גדול,כמעט 73 מלאו לנער, כדי לאפשר להחליט מה טוב לו בעצמו. 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. ל-1
    איזה ציבור אתה מייצג, חוץ מאשר את עצמך. מתי לאחרונה היו בחירות לתפקיד שופר הציבור בכל נושא שהוא, לא רק במוסיקה: העם עם הגולן, אבל לא עם אריק. העם רוצה פרס ישראל לאריק. למה אני קמה בבקר ולא מרגישה עם, למרות שאין לי ממש לאן ללכת…

  2. "כל הטוב שבעולם" הוא אחד האלבומים הטובים והמרגשים שיש לי. לדעתי, אריק איינשטיין וגיא בוקאטי נהדרים יחד, החיבור המוזיקלי ביניהם פשוט טוב ומניב שירים מדהימים, גם בשירים שהוציאו אחרי האלבום המשותף שלהם. הם מתאימים מאוד, ואריק הוא יחיד ומיוחד, אין כמוהו ואני סומכת עליו שהוא יודע עם מי לעבוד. והשיר "אתה רוצה את הכל" של גיא בוקאטי – השיר מצמרר, פשוט מצמרר. המילים פשוט חזקות ומלאות משמעות, ממש גאוני, הגיטרה הרסה אותי לגמרי, ואיזה קול מדהים יש לו. מה יש עוד לומר? תענוג שיש אמנים כמוהו, אני בעדו. מחכה לאלבום 🙂

  3. מה שבאמת מדאיג זו הקנאה, זו שאינה יודעת גבול. עוד תגובה של מוזיקאי מתוסכל. אני מכיר, שומע ואוהב את כל הטוב שבעולם, אלבום נפלא, שומעים את החיבור החזק של איינשטיין למה שהוא שר. אפשר היה לומר שלא כל השירים באלבום הם מופת, הגיוני, וכמעט ואין אלבומים שאין בהם שיר או שניים מיותרים או חלשים. לומר שפיטר רוט עשה אלבום טוב עם איינשטיין זה לא רציני, גם את רגעים יש לי, והוא לא יותר מנחמד. אין בכלל מקום להשוואה. אריק איינשטיין לא נשאר עם בוקאטי כי הוא בחור יפה, איינשטיין יותר יפה 🙂 איינשטיין יודע מה הוא עושה, השירים מעולים, הכתיבה של בוקאטי משובחת, הלחנים שלו מיוחדים ונוגעים, נגינת הגיטרה שלו מרגשת ומרשימה מאד. השיר הזה "אתה רוצה את הכל" נשמע לי המשך ישיר לסיבה שגללה איינשטיין רוצה לעבוד עם בוקאטי, הוא לא דומה לאף אחד אחר, לא מנסה להיות מה שהוא לא, לא הולך עם הזרם, מייצר את הזרם בעצמו. אמן בחסד, נראה איך יהיה האלבום, אני מהמר עליו, כמו אריק.

  4. הדאגה הציבורית בנושא קשר בוקאטי-איינשטיין היא בעיקר בגלל החומרים של אריק איינשטיין בעשור האחרון. חוץ מאלבום נחמד עם פיטר רוט, החומרים שאריק איינשטיין שר אינה תואמת לרמה הקלאסית הידועה של אריק איינשטיין. נכון, לא כל מה שיצר בעבר הוא זהב טהור, אבל כאשר שומעים אלבום כמו "כל הטוב שבעולם" ואת הסינגלים, אני מצטער לומר, הכתובים בסגנון ילדותי, יש סיבה לדאגה.
    העניין הוא שבארץ אנחנו אוהבים מיתוסים, לא אוהבים לנפץ אותם, ואריק איינשטיין הוא חלק מהאתוס של כל התופעה הזאת. אריק יכול לבחור עם מי לעבוד, אבל זכות הציבור להביע את דעתו, ודעת הציבור זה שהחומר שבוקאטי כותב לאריק איינשטין פשוט לא מתאים לו ולא מספק את הסחורה. כאשר רואים אומנים שפעילים 40 שנה ויוצרים חומר היום שלא גורע מהחומר של אז, יש מין תחושה מרה כזאת ש"למה גם הוא לא כך"
    והתחושה היא שגם אם אריק יוציא דיסק פסיכודלי אוונגרדי פורץ דרך, תמיד יזכרו את ה"קלאסיקות", אז למה להתאמץ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן