שוב מאושר ההופעה

הראל סקעת

תיאטרון הבימה
4/5

אחרי עשרים שירים, הבנתי שאני רוצה להיות זמר. אם להיות זמר, אז הראל סקעת, תסלחו לי על ההיסחפות. לא שלא ידעתי משהו שלא ידעתי עליו קודם. הקול, החיוך, המניירות, הג'סטות, העמידה, הישיבה. טון הרגש הגואה. הכל אותו הדבר, אבל הערב בהבימה היה תזכורת לזמר הטוב ביותר שיצא אי פעם משערי כוכב נולד לדורותיו. הדגש הוא על זמר.
לא טעות: אנחנו בתיאטרון הבימה החדש והמגונדר. שישי בערב. חצי שעה לפני, הוא מגלה לי בראיון, שהפך במז"ט דוד. חצי שעה אחרי שעלה לבמה, סיפר הדוד סקעת את הסיפור הזה במשך איזה שבע דקות לקהל. משהו טוב קרה להראל סקעת, שפגשתי בחדר ההלבשה בדרך לבמה. סיפור הדוד – חי על הבמה – נשמע הרבה יותר, איך לומר – עם "בשר" כולל פירוט אנטומי על הלידה (משהו עם פתיחה של אצבעות…) וזיהוי דימיון בין צווארו לצוואר הרך הנולד (שנמצא בניו-יורק), ובכלל הוא גילה, שהשמועה שהוא רוצה חמישה ילדים – אכן נכונה.
הראל סקעת צודק: מה אתה בא לראיין זמר לחוץ לפני בכורה, ועוד באולם החדש של הבימה. מחייב, מלחיץ, וגם גילה אלמגור נמצאת בקהל.
התכנון היה שהקהל יקום על רגליו בשיר המסיים, המאה ה-21, אבל גם האכסנייה המכובדת של התיאטרון המחודש לא עצרה את הבת והאמא שלה להגיע כבר בשיר הארבעה עשר או החמישה עשר לטווח נגיעה מהזמר. מבחינה זו, יש כנראה בשורה לסקעת: פער גיל המעריצים מצטמצם.
מה חדש אצל הראל סקעת? אז זהו שאין לי ממש בשורות על "סקעת החדש". שום מטמורפוזה סטייל נינט טייב לא עברה עליו, וכנראה ימשיך במסלולו הזה. מה רע? לא רע. לאמריקנים יש גוש גרובן אחד שממלא איצטדיון בייסבול ענק עם אוריינטציה מיינסטרימית ממש סקעתית.
די לו שמגיע שיר רגש ולחן נוגה, שהוא טוען באמוציה סנטימנטלית מלודרמטית. קולו המצוין, רגישותו הסנטימנטלית, היכולת להעביר תחושות מאזורי הרגש העמוקים למיתרים, כל אלה מעניקים אפילו לטקסט בינוני עוצמות, והוא אפילו נחלץ משדה המוקשים השמלצי.
את "דמויות" הוא שר נפלא. מדויק. חלוקת אנרגיות נכונה. השירים החדשים עשו דרך סלולה היטב אל תוך הערב שהשיק את "שוב מאושר". דיסק חדש. "שוב מאושר", ""גיבור", "תהיה לי אהבה", "המאה ה-21" – יאוש, אכזבה, ואושר מחודש. הבנאדם אינו מפסיק לחפש חיזוקים לקיומו, ויש תמיד איזה אושר קטן בקצה מנהרת הסבל, מה שמייצר את האיזונים האלה בין דאון לאפ ביט. סקעת יודע להגיע גם לרחבות בביטים עדכניים, ולחזור לבצע עוד ביצוע חיים של "שלכת". גם הוא מבין שהשיר הזה הפך לשיר אודישונים שחוק, אבל עדיין אין מי שיבצע אותו כמו סקעת.
אחרי עשרים שירים, הבנתי שזהו הראל סקעת שהכרתי. לא השתנה לנו, אבל איכותי יותר מהסקעת של הערב הקודם, בטוח ומשוחרר יותר על הבמה, משופר יותר מבחינת התזמור והליווי, מדויק יותר בביצועים, מקצועי יותר באשר לעיצוב במה. מה עוד אפשר לדרוש מזמר?

שירים: משהו טוב עומד לקרות, עוד יאיר עלי, שוב מאושר, סוף, דמויות, בתוך, כדורי המואר, כמה עוד דרכים, ואת, משהו ממני, כמה עוד אפשר, תהיה לי אהבה, גיבור, כל הציפורים, הרוח תשנה את כיוונה. הדרן: הנני כאן, הכאב הזה, שוב, שלכת, המאה ה-21.
נגנים: יוחאי בלום – פסנתר, איתן רז – תופים, עדי הר צבי – בס, עידן שניאור -גיטרות, עופר פלד – כלי נשיפה. הפקה מוסיקלית: גל פדה

 

 הראל סקעת שוב מאושר – ראיון

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

11 תגובות

  1. מסכים איתך הראל בהחלט הזמר הטוב ביותר שיצא מכוכב נולד . אני נהנתי כרגיל כמו בכל הופעה של הראל ,כל הבצועים היו מצוינים והפתעת הערב הבצוע ל"הכאב הזה " היה פשוט מושלם.ובאמת אין מי שישר את "בדידות , כמוהו.

  2. הפתיחה של המופע הייתה נהדרת , היה מופע מאוד מושקע, המסכים הגדולים הם משהו לגמרי חדשני ומעורר התפעלות והמעבר בין השירים באמצעות המסכים היה נפלא, כל הבצועים היו מצוינים ,אני מאוד נהנתי .

  3. גילה אלמגור היא דיווה אמיתית ואחת השחקניות הטובות ביותר בישראל, כל הכבוד לה שהיא באה לפרגן לזמר צעיר .
    הייתה הופעה מצוינת , אנרגטית בשירים הקופצניים ומעולה בשירים השקטים , לדעתי רק שיר אחד היה לגמרי מיותר זה "כמה עוד אפשר" ,להראל יש ברפרטואר שירים הרבה יותר טובים . סה"כהופעה מעולה ומאוד ממולצת .

  4. יוסי, פעם אתה אומר דוד הכי טוב שיצא מכוכב נולד, אחרי זה אתה אומר על סקעת שהוא הכי טוב…
    ובשני המקרים אתה לא מסביר למה זה הכי טוב. ואז אתה משנה את דעתך שוב.
    אני מבולבלת, לפי דבריך דוד הוא זמרת…

  5. מתוך הפוסט של יוסי- רוני דלומי דוד לביא, הפסנתר מארח:
    " דוד לביא, הזמר הכי טוב שיצא אי פעם מכוכב נולד"

    כתוב שם זמר, לא שום מילה אחרת… יוסי לא מצליח להיות סגור על עצמו ועל הדברים שהוא אומר…

  6. בתגובה ל-4 ול-5. גם אם זה לא הובן, הנה ההסבר: הדגש הוא על זמר. סקעת הוא הזמר הטוב ביותר שיצא מכוכב נולד. דוד לביא הוא הסינגר סונגרייטר הטוב ביותר שיצא מהתוכנית.

  7. אכן המבצע הכי טוב שהיה בכוכב נולד כמו שנינט המבצעת הכי טובה שהייתה בכוכב נולד אבל שניהם מבחינתי אכזבה מאוד גדולה כי אין לשניהם גם אחרי כל השנים שעברו מאז שירים משמעותיים שיצדיקו את הקול ואת הכישרון הענק וחבל.

  8. יופי של ביקורת. סקעת משתבח עם השנים והשירה שלה בוגרת ועמוקה יותר. עכשיו נשאר רק להתאמץ לשירים לכמה שירים עם טקסטים משמעותיים כמו דמויות וסוף ואין ספק שיהיה זה החותם שהראל סקעת הוא כאן כדי להישאר עוד הרבה שנים.

  9. הוא חייב להחזיר להופעה את 2 מהשירים הכי טובים שלו שלא יצאו כסינגלים הכוונה היא כמובן ל"אלף" ו"ציפור"

  10. שמעתי היום את הביקורת בגלי צה"ל. האם יש לך כמבקר מוזיקה ותיק ומנוסה הסבר איך יכול להיות שבגלגל"צ לא משמיעים את השירים מהאלבום החדש? מוזר…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות