אריק איינשטיין ועוד לא אמרתי הכל

אריק איינשטיין – ועוד לא אמרתי הכל

אריק הסתלק לנו לפני שהספיק לומר הכל. וכמה טוב שהשיר יצא, כי מבחינתנו הוא הספיק עוד משהו מקסים

מילים: נתן זך, לחן ועיבוד: אבנר קנר
4.5/5

הוא עוד לא אמר הכל. תשע שנים אחרי מותו, ואני חוזר ל"עוד לא אמרתי הכל", סינגל שיצא בזמנו לרדיו על גבי תקליטון 7 אינטש ובמהדורה מצומצמת – ונגנז. השיר לא נכלל עד אז  בשום אלבום. יואב קוטנר השמיע אותו לפני שנים רבות בתוכניתו בגל"צ באיכות ירודה. במסגרת פרויקט מיוחד לשחזור שירים של איינשטיין שיצא ב-2018,  חזר השיר (מילים: נתן זך , לחן ועיבוד: אבנר קנר) שהוקלט ב-1977  לרדיו כשהוא משופץ בסאונד נקי.
ב-1976 ו-1977 אריק איינשטיין ואבנר קנר הקליטו שני אלבומים מסדרת "ארץ ישראל הישנה והטובה" (חלקים ב' וג').  קנר הלחין את הטקסט של זך שאריק הראה לו. השיר. הוקלט בלי שתהיה תוכנית ברורה מה יעשו אתו. קנר סיפר כי הרגיש שאריק לא חש בכי נוח עם הטקסט,  אולי בשל גילו הצעיר באותם ימים. אחרי מותו, הוצאת השיר ממש התבקשה ועוררה התרגשות. אריק שר את דבר התסכול של המשורר בטון של צער מצמרר.
עוד סיבה לפעימת לב של געגוע. אריק איינשטיין חי ונושם בקרבנו.  "עוד לא אמרתי הכל" מראה עד כמה. קולו הוא עדיין אחד הקולות השפויים במציאות הזויה. העיבוד לפסנתר מחליף תזמורת. צליל שממלא את השיר, מעצים אותו.
זו התחושה שממלאת: אריק הסתלק לנו לפני שהספיק לומר הכל. המוסיקה מספרת עוד משהו שלא נאמר במילים, וכמה טוב שהשיר בכל זאת יצא, כי מבחינתנו הוא הספיק עוד משהו מקסים, כזה שזוכרים גם אחרי שהקהל יתפזר.

ועוד לא אמרתי הכל/ ועוד יש לי מה לומר
לפני שיהיה מאוחר/ והקהל יתפזר/ וכל אחד יהיה זוכר
מה שכל אחד זוכר/ כשאחרים כילו לומר/ מה שאמרו
ומה שלא אמרו.
ועוד לא אמרתי הכל…

 

אריק איינשטיין  ועוד לא אמרתי הכל

נתן זך ועוד לא אמרתי הכל

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן