הנשמות הטהורות ברחוב הנשמות הטהורות

ברחוב הנשמות הטהורות

קרן אן, עם קריירה מזהירה בצרפת,על תקן כוכבת בינלאומית – בחרה בשיר שבוצע במקור ע"י להקת "הנשמות הטהורות"

מילים: שמעון ספיר. לחן: נתן כהן. עיבוד והפקה מוסיקלית: קרן אן
4/5

"ברחוב הנשמות הטהורות הקבצנים פושטים עורות… ומנגנים על כינורות… הגנבים בחצרות אוספים בשקט אוצרות"

קרן אן, עם קריירה מזהירה בצרפת,על תקן כוכבת בינלאומית – בחרה בשיר שבוצע במקור ע"י להקת "הנשמות הטהורות" במסגרת פרויקט "עבודה עברית", לרגל 60 למדינה – והיא עשתה בחירה מצוינת. " קרן לקחה את השיר לפינה השקטה והמהורהרת שלה, בלי דרמטיזציה, ה גישה את הסיפור בטון נוגה שהעניק לשיר של שמעון ספיר ונתן כהן כיוון קצת אחר, מעניין, מיוחד, אינטימי – כאילו גרסה כזו ממש התבקשה, אחרי הגרסה של להקת הנשמות הטהורות.
את המילים כתב שמעון ספיר, בן קיבוץ רמת השופט בשנת 1967, כשהיה חבר בלהקת צווות הווי פיקוד מרכז. "עשינו חזרות עם יאיר רוזנבלום. נתתי לו את השיר, אבל הוא החזיר לי  אותו כעבור ארבעה חודשים בטענה שהשיר חסר פוטנציאל להיות שלאגר. השראה לשיר היתה המראת שראיתי בכל פעם שברתי בתחנה המרכזית הישנה בתל-אביב – הקבצנים בעלי המומים, הנשים שמכרו את גופן. חשבתי אז על מסר שיש לעם ישראל כמי שנועד להיוות אור לגויים, ודמיוני את  שם הרחוב ל"רחוב הנשמות הטהורות".
השיר התגלגל בסופו של דבר מיאיר רוזנבלום לנתן כהן שהיה יחק מצוות הווי הנדסה קרבית, ואמנם השיר בוצע לראשונה על ידי ההרכב הזה. כשכהן משתחרר מהצבא, הוא מקים את שלישיית הנשמות הטהורות ומקליט שוב את השיר בהתבסס על פלייבק קולות הליווי של צוות הווי גרסת השלישייה היא שהתקבעה בפס הקול של המוסיקה הישראלית.
קרן אן: "האלבום של הנשמות הטהורות מתנגן אצלי מאז שהייתי ילדה.  השיר הוא אחד השירים האהובים עלי. תמיד התרשמתי מליין הבס והשירה בו. זהו צליל סבנטיז טהור, שלא רציתי לאבד בעיבוד החדש. באופן כללי, אני נמכת יותר למלנכוליה, למעין יופי אפל. בתחילה לא ידעתי על מה השיר נכתב, אבל משך השנים ראיתי את הרחוב דרך עיניים דומות"..

הנשמות הטהורות – ברחוב הנשמות הטהורות

קרן אן – ברחוב הנשמות הטהורות

צוות הוווי הנדסה קרבית – ברחוב הנשמות הטהורות

 

 

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן