השירים היפים של אריק סיני

השירים היפים של אריק סיני

סיני נשאר נאמן לסגנון המוזיקלי שלו לאורך השנים, העדיף לשמור על קווי המתאר הישראלים שלו.

/5

אריק סיני מציין שיא בקריירה – הופעה ראשונה בהיכל התרבות בת"א. . זה התחיל כשאריק סיני הימר על הופעה ב"הכוכב הבא", ובגיל 74 זכה לעדנה שלא ידע בכל הקריירה שלו. ההופעה בהכוכב הבא חשפה איכויות שירה של א מספר סיפורים נפלא, בהיר, מעין  שנסונייר, משדרג שירים. כשמדובר ברגש, האיפוק אצלו משדר לעיתים עוצמה כפולה ומכופלת.  אריק סיני הישן שמשתבח עם הזמן.
הוא פרץ לתודעה הציבורית בשנות ה-80, בקולו העמוק והייחודי.  השילוב בין הקול החם והעמוק שלו לבין טקסטים רגישים ועמוקים הוא שאפיין את סגנונו.- ביכולת פרשנות אישית, מה שאיפשר לו  להתחבר לקהל באופן אישי מאוד.
סיני נשאר נאמן לסגנון המוזיקלי שלו לאורך השנים, וכמעט לא  ניסה להתחדש או להתאים את עצמו לשינויים שהתחוללו במוזיקה העולמית או המקומית. הוא העדיף לשמור על קווי המתאר הישראלים שלו. קחו את הגרסה שהוא עשה ל"שמים" של יגאל בשן. לקח את השיר לחלקתו המלו-מלנכולית באינטרפרטציית עומק. התרפק בלי מלודרמות על השיר.כנ"ל – בפרשנות שלו ל"ערב מול הגלעד" את  בזכות הטון הרגוע הצליח סיני בקולו הבריטוני לשדר אמינות ואותנטיות. כשל סינגר-סונגרייטר ששר שירים שהוא לא כתב – בפרשנות המיוחדת לו.
הדביקו לו ב"הכוכב הבא" את התואר "לאונרד כהן הישראלי". הגדרה פופוליסטית סתמית, כי סיני רחוק מלהיות זמר-משורר-יוצר ברמה הזו. ההגדרות הן כמובן לא שלו, הוא לא המציא אותן. ב"הכוכב הבא" לקחו אותו כפרויקט מקדם רייטינג. הכל בא בחשבון, וזה קידם אותו אפילו יותר מאשר את אחוזי הצפייה.  כמבצע חשף סיני לקהל איכויות כפי שלא נחשפו לאורך כל הקריירה שלו גם בגרסה ל"הללויה" של כהן. גם אריק יודה שזו בעיה להתעסק עם מקור ששמו ליאונרד כהן, אבל כהן הוא אתגר שאתה לא תפספס.
ב"הכוכב הבא", דצמבר 2024-2023. חשף סיני איכויות כפי שלא נחשפו לאורך כל הקריירה שלו. לקח שירים לחלקתו המלו-מלנכולית בביצועי עומק   סיני התרפק בלי מלודרמות על השירים, בפרשנות שגילתה מחדש את השירים.

השירים היפים של אריק סיני –  מנגנת בי

אריק סיני – אל תדבר חלומות

אריק סיני – העיירה שלי

אריק סיני – צל כבד

 

אריק סיני פייסבוק

share

5 אהבו את זה

share

5 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן