וולפנג הפנר Silent World

וולפנג הפנר Silent World

אלבום של עומק רגשי והפקה מוקפדת שנחשב אחד מאלבומי שנת 2023. 

4.5/5

המתופף הגרמני וולפגנג הפנר הוא פציפיסט מוזיקלי שאוהב לצייר נופים יפים במוזיקה שלו. האלבום נוצר על רקע ההתמודדות האישית של הפנר עם אובדן אמו. המוזיקה מבטאת את תחושות האבל, הגעגועים והשלווה שהוא חיפש בתקופה זו. שירים כמו “Silent Way” ו-“Where the River Flows” מעבירים את תחושת השקט והעצב, שהם מוטיבים מרכזיים באלבום. האלבום משלב בין אלמנטים של ג’אז, אמביינט וניו-אייג’. נגינתו של הפנר בכלי הקשה רכה נשזרת לנגינת הופסנתר כדי ליצור אווירה מרגיעה ומדיטטיבית האלבום כולל שיתופי פעולה עם מוזיקאים נוספים כמו הטרומבוניסט הסקנדינבי נילס לנדגרן  והפסנתרן סיימן אוסלנדר. התרומה שלהם מעשירה את הצליל הכללי של האלבום ומוסיפה לו רבדים שונים.
המתופף פותח ב"כאן ועכשיו" קטע המועצם בנגינת האורח ביל אוונס בסקסופון סופרן. הרצועה הבאה, "Silent World", מתפתח ברכות ובעדינות בהשתתפות הזמרת  אלמה נאידו ונגן הסינת' מיטשל פורמן.
שום מנגינה אחרת לא משקפת וממזגת כל כך הרבה השראה מאשר “La Casa”, שמזכירה אמנים כמו תומס סטנקו, מאנו קצ'ה ומתיאס אייק. השפעות של מוזיקת ​​עולם מזוהות בזרימה הקצבית ובלחן, החבורה עוברת מצליל מתוק ואחיד למשהו שמחובר למוזיקה אלקטרונית. ב"Faro" זהו הגיטריסט של סטינג דומיניק מילר – יצירת פיוז'ן רגועה עם מודולציה יעילה והרבה מקום לנשימה. ב-"The Piece Inside" בולטת הסופר מלודיות המתורגלת על ידי נגן הפלוגלהורן טיל ברונר, בעוד שקטעים כמו "Hope" ו-"Belief" הם קטעי אווירה לחובבי ג'אז צ'יל-אאוט. "Life Magic" שולט מקצב השואל מפאנק וממוזיקה ברזילאית.
הפנר הוא מוסיקאי בעל חזון חוצה ז'אנר, נותן לדברים לזרום בטבעיות במקום לכפות על כל תו או קצב.
אלבום של עומק רגשי והפקה מוקפדת. שנחשב  אחד מאלבומי שנת 2023.

וולפנג הפנר Silent World

 

וולפנג הפנר פייסבוק

share

3 אהבו את זה

share

3 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן