טל רמון מארח את עמית פרקש אח יקר

טל רמון מארח את עמית פרקש אח יקר

רגשות שליליים של אובדן  הופכים בשיר של רמון לחוויה אסתטית מרוממת נפש. 

מילים ולחן: טל רמון שירה: טל רמון ועמית פרקש פסנתר: טל רמון בס וסינטים: גיא מוזס עיבוד, תכנות והפקה: גיא מוזס וטל רמון
4.5/5

השבר הלאומי בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" משתלט על פס הקול הישראלי. השירים זורמים כצונאמי אחרי רעידת אדמה. השירים סובבים סביב חרדות, כאב הכול, ציפייה לחטופים, חיפושי נחמה. העצבות בלתי נגמרת. טל רמון שאיבד אב ואח, חובר  לפס הקול הזה. הפניה הדואגת ל"אח יקר"  מגיעה מטראומה, שמתעצמת ומתחברת לסיפור האישי. והנה מתברר כי "מנגינת הכאב" הזו  היא הדרך של המוח להגן מפני סכנה, גם לנחם ולעודד.
לעתים קרובות אנשים  נהנים מעצבות המתגלמת במוסיקה .המוסיקה של "אח יקר" כל כך נגישה עד שבא לך להצטרף במקום להשתתף עמוקות בצער, לחוות את האור שעולה מן השיר, שכולו חיים ולא מוות, היא מייצרת עידוד להמשיך לחיות למרות התקופה הלא שפויה.
השיר עטוף בהרמוניה מופלאה של שירת רבים כמו מקהלתית שפונה ל"אח יקר" ב"אל תישבר" ונוגעת  בשמיימי. המוסיקה מחלחלת מתוך הצער, מייצרת רגש של נחמה ומעוררת.  הזדהות. הפרדוקס:  רגשות שליליים של אובדן  הופכים בשיר של רמון לחוויה אסתטית מרוממת נפש.

טל רמון: "כולנו פצועים מהמלחמה הזו. אין מישהו שלא מכיר מישהו שנפל. כל בוקר אנחנו מתעוררים עם הפחד הזה, שעוד אדם יקר ילך מאיתנו. אני מתבונן בזמן שעובר ורואה כמה משפחת השכול הישראלית הולכת וגדלה, וחושב על כל האנשים שחווים את האובדן הבלתי נתפס שאני חוויתי ואת התהום שמחכה. כל זה עורר אותי לכתוב את השיר 'אח יקר'. העבודה על השיר הפכה להיות הדרך שלי להתמודד עם המציאות, והמוזיקה, כמו תמיד, עזרה לי לבטא את הכאב והתסכול הגדול שאני מרגיש.
כבר בהתחלה היה לי ברור שהשיר מבקש חיבור, דיאלוג, עוד קול, ומיד חשבתי על עמית פרקש, שאיבדה את אחיה סרן תם פרקש ז״ל שנהרג בהתרסקות מסוק במהלך מלחמת לבנון השנייה. שני האובדנים שלנו אישיים כל כך, אך יחד עם זאת גם לאומיים. כשעמית ואני נפגשנו הייתה בינינו הבנה עמוקה שלא מצריכה הסבר במילים. רצינו שנינו לתמוך, לתת נחמה דרך השיר ולמסור מסר מחזק".

טל רמון מארח את עמית פרקש אח יקר

יורים עלינו פוצעים אותנו ואנחנו מחזיקים
הכל הוחלט כבר, ולא נותרה ברירה ילדים חזקים
תשמרו עלינו על המשפחה, הרוח תלווה את צעדכם
עוד מחכה בין שברי הנשמה, תקווה ששמרנו עבורכם

אל תשבר אח יקר, אל תאבד את עצמך, זו תקופה ‏לא שפויה
‏תהיה זהיר בבקשה, אח יקר
זו מלחמה, מילה אחרונה, לשנות את הכללים
ברקים יורדים ומכים אותנו, אבל אנחנו לא נופלים
אל תשבר אח יקר, אל תאבד את עצמך, זו תקופה ‏לא שפויה
‏תהיה זהיר בבקשה, אח יקר

כמו כל דבר, בסוף זה ייגמר. ביחד נשאר
תחזרו אלינו, אל הבית האוהב, אין לנו אחר

טל רמון פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן