טיילור סוויפט 6

מזימת טרור נגד טיילור סוויפט מעידה על מגמה של דאעש נגד מעריציה הצעירים

ההחלטה לבטל ההופעות שלה בוינה באה אחרי מעצרו של צעיר בן 19 שבביתו חומרי נפץ כימיים, נפצים, חומרי תעמולה של דאעש, סכינים ומצ'טות.

/5

מה שחשפו השלטונות האוסטריים על מזימת הטרור שכוונה לשלושת ההופעות של טיילור סוויפט בווינה שבוטלו מעידה על מגמת טרור חדשה המכוונת צעירים.
ההחלטה לבטל ההופעות באה אחרי מעצרו של צעיר בן 19 בטרניץ, כשעה נסיעה מהמקום שבו הייתה אמורה סוויפט להופיע ביום חמישי, שישי ושבת מול 65,000 מעריצים.

ראש סוכנות הביון הפנימית של אוסטריה, עומר הייג'אווי-פירצ'נר, אמר שמטרתו של החשוד הייתה "להרוג את עצמו ומספר רב של אנשים". בפשיטה על ביתו של החשוד מצאו שוטרים חומרי נפץ כימיים, נפצים, חומרי תעמולה של דאעש, סכינים ומצ'טות. נמצאו אפילו אביזרי תאורה שמשמשים את המשטרה על המכוניות שלהם, מה שיכול היה לעזור לו לנסוע למקום העמוס.
שני חשודים נוספים נחקרים: צעיר בן 17 שנפרד מחברתו לאחרונה ועבד בחברה המספקת שירותים למקום בו אמורה היתה סוויפט להופיע, וילד בן 15 שהתובעים עדיין חוקרים אם היו ישירות מְעוּרָב. כולם ילידי אוסטריה ויש להם רקע טורקי, קרואטי או צפון מקדוניה.
החשודים בני ה-19 וה-17 חשודים כמי שעברו הסתה קיצוניות ברשת. בן ה-19 נשבע אמונים למנהיג החדש של דאעש בחודש שעבר.
המשטרה גם רמזה לתפקידה של הרשתות החברתיות הן בהקצנה של החשודים והן בתכנון לכאורה של הפיגועים.
"התקשורת של העבריינים מתבצעת בדרך כלל בצורה מוצפנת", לעתים קרובות מסווה את שיחותיהם ממעקב שגרתי נגד טרור, אמר המנכ"ל לביטחון פנים פרנץ רוף לכתבים.

הרשויות האוסטריות פרסמו   תמונה של החשוד במזימת טרור של טיילור סוויפט

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן