רוזנברג טריו בהופעה חיה בפסטיבל הג'אז של הים הצפוני

רוזנברג טריו הופעה בפסטיבל הג'אז של הים הצפוני

אם יש משהו שנקרא "ג'אז צועני" (או "ג'יפסי סווינג") – אז זה האלבום הזה

5/5

אם יש משהו שנקרא "ג'אז צועני" (או "ג'יפסי סווינג") – אז זה האלבום הזה. רמת נגינת גיטרות וירטואוזית – בפני עצמה. אני משווה את זה נאמר למה שפאקו דה לוסיה נותן בביצועי הפלמנקו שלו כולל הרמה הפנטסטית במשולש הגיטריסטים של "ליל שישי בסאן פרנציסקו" (ג'ון מקלפלין, אל דימיולה, פאקו דה לוסיה).
The Rosenberg Trio היא להקת ג'אז הולנדית המורכבת מהגיטריסט הראשי סטוצ'לו רוזנברג, גיטריסט הקצב נואשה רוזנברג והבסיסט נוני רוזנברג. הלהקה מושפעת מג'נגו ריינהרדט, גיטריסט הג'אז הצועני של שנות ה-30.

-סטוצ'לו רוזנברג  (Stochelo Rosenberg) הוא גיטריסט שמנגן ברמה שווה לגדול הגיטריסטים של הג'אז הצועני – דג'נגו ריינהרדט (Django Reinhardt). מי שמכיר את עולם הגיטרה, יצביע מהבחינה הזו גם על מרטין טיילור. אגב, שני הגיטריסטים הנ"ל ניגנו בעבר עם ענק הכינור הצועני, סטפן גרפלי.
ההופעה החיה בפסטיבל הג'אז המצוין של הים הצפוני בהולנד מציגה את השלישייה במיטבה. פרט לקלסיקות של  דג'נגו ריינהרדט – Nuages, Minor Swing, Pent-up House יש כאן עוד הרבה קטעים מענגים של מלודיה וקצב .תקשיבו ל"עינים שחורות" Les Yeux Noirs הקלאסי שמעורר התלהבות של הקהל. גם הקטע הברזילאי – Chega De Saudade של אנטוניו קרלוס ג'ובים,   צ'יק קוראה ב – Armando's Rumba וב – Spain, סוני רולינס ב – Pent-Up House, דיזי גילספי ב – Swing De Paris
אין כאן קטע משעמם אחד. לא מומלץ לגיטריסטים חובבים שמתאמנים ברגע זה. זה עלול לתסכל,  אם לא לייאש אותם.

 

דימיולה מקלפלין דה לוסיה Friday Night In San Francisco

רוזנברג טריו פייסבוק

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן