ברוס ספרינגסטין - Western Stars

Western Stars

ברוס ספרינגסטין

אן.אם.סי
4/5

"אתה יודע שתמיד אהבתי עיר בודדה. אלה רחובות ריקים, אף אחד מסביב. אתה מתאהב בבדידות, אתה מסיים באותה דרך/ שמש האם תשארי?" "שלום שמש", שיר מס. 12 באלבום האולפן ה-19 של ברוס ספרינגסטין, משורר הדרכים בארה"ב. "כפי שסיזיפוס יכול היה לסמוך על הסלע" כתב פעם ספרינגסטין "אני תמיד יכול לסמוך על הכביש, על המוזיקה ועל הקילומטרים לכל מה שיכאיב לי."
"שלום שמש" מתרחש במקום כלשהו במסע שלו, בדרכי הקאנטרי הישנות והטובות. הוא מוקף בגיטרת pedal steel פסנתר honky-tonk חטיבת קצב שעולה איתו על דרך עפר רכה. חוזר למוסיקה ה"קלאסית" שלו. שיר בלוז קאנטרי גשום, עם הפניות מוכרות לנעלי הליכה, כבישים פתוחים וחיבה לדברים מבאסים נדושים כמו גשם, עיירות בודדות,  רחובות וכבישים ריקים. סינגל הראשון מהאלבום מדבר על שינוי הדרכים שלך, כאשר יש עדיין קילומטרים רבים לנסוע, מושר על ידי זמר שחש את הדרך בתוך הלב שלו. משם זה ממשיך לחלחל.
Western Stars הוא ספרינגסטין הזמר והכותב בן ה -69 המסתכל על מוסיקה שהייתה פופולארית בקרב מאזינים ממש בזמן שפתח את הקריירה שלו. ספרינגסטין סיפר, כי שאב השראה מתקליטים ישנים שיצאו בדרום קליפורניה בסוף השישים, תחילת השבעים. הסאשנים עם הנגנים נערכו בעיקר באולפן הביתי של ספרינגסטין בניו ג'רסי, עם עבודה נוספת בניו יורק ובקליפורניה. במשך 50 דקות, נקבל משב רוח לצלילים של קליפורניה נוסח ג'ימי ווב, גלן קמפבל ושאר כותבי השירים והאמנים בשנות ה -70 המוקדמות של רדיו הפונה למאזינים בוגרים המכונים בארה"ב  adult-contemporary, שירים שנשמעים כמו מתוך הרפרטואר הקלאסי של ספרינגסטין, לפחות על פני השטח.
עיבודים לכלי מיתר, נשיפה, זמרות גיבוי, המוסיקה הפשוטה כביכול, הטון הלא לחוץ הוא נשמעים כל מה שאינו מוסיקה אמריקאית עכשווית. זה אלבום רגוע, כמו מנותק מהעולם החיצוני הקשה. התחושה והאווריה באלבום – של תהילה דועכת מול השתקפויות העבר המתגנבות מעת לעת: בשירים ""Western Stars" ו- ("Drive Fast (The Stuntman," הוא מספר על אנשים שלא הצליחו להגשים דברים בדיוק כפי שתכננו. אבל המלנכוליה הזאת מתמוססת לעתים קרובות על ידי המוסיק הענוגה.  "רכבת טוסון" היא מזן המוכר מסגנונו הנטוע באדמת רוק-קאנטרי אמריקני – שירי סיפורי שבעיבוד הזה נשמע כבר כמו קלאסיקה אמריקנית מהמאה ה -20 בטעם רומנטיקה של פעם מגובה בקליפ בשחור-לבן. השיר מכיל את ספרינגסטין משכבר הימים – המרירות המתקתקת בקולו, בשעה שהמספר ממתין לאהובתן בתחנה, להראות לה הוא השתנה, ש"עבודה הקשה מנקה את מוחך ואת גופך / השמש הקשה תשרוף את הכאב."
Western Stars מכיל מעט מ אי סטריט בנד, והעיבודים הנינוחים ברוב השירים משאירים מקום קטן ללהקת רוק בועטת. אלבום שמחזיר  לאלבומים כ"נברסקה", Darkness on the Edge.
אבל זה אינו בדיוק טיול נוסטלגי של הבוס למחוזות העבר. יש כאן רגישות עמוקה למוסיקה ולתקופה ההיא מאשר התרפקות – עם קשר לשורשים של ניו ג'רזי, למקום בו הוא גדל.

וידיאו:  Tucson Train

1. Hitch Hikin
  2. The Wayfarer
  3. Tucson Train
  4. Western Stars
  5. Sleepy Joe's Café
  6. (Drive Fast (The Stuntman
  7. Chasin' Wild Horses
  8. Sundown
  9. Somewhere North of Nashville
  10. Stones
  11. There Goes My Miracle
  12. Hello Sunshine
  13. Moonlight Motel
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן