דה בסט אופ בלאק סאבאת

דה בסט אופ בלאק סאבאת'

בלאק סאבאת’ הוכיחה את עצמה ככוח מניע בז’אנר המוזיקה הכבדה

Raw Power
4.5/5

ה"ריפים" האלה של הגיטרות נשמעים היום מה-זה טריים ופריכים. החבורה הוקמה בסוף הסיקסטיז בברמינגהם ורשמה לעצמה זכויות על הז’אנר שנקרא "הבי מטאל". בלאק סאבאת’ (Black Sabbath) היא אחת מלהקות הרוק הכבד וההבי מטאל המפורסמות והמשפיעות ביותר בהיסטוריה של המוזיקה. בלאק סאבאת’ הוכיחה את עצמה ככוח מניע בז’אנר המוזיקה הכבדה, והשפעתה נשארה עוצמתית ורלוונטית לאורך שנים רבות.
יש כמה דברים ייחודיים שבולטים בלהקה:
הלהקה נחשבת לאחת מהלהקות הראשונות שהגדירו את הסגנון המוזיקלי של ההבי מטאל. המוזיקה שלהם הייתה כבדה, אפלה ומלאת עוצמה, עם דגש על ריפי גיטרה אגרסיביים ומלודיות מעוררות אימה.
האלבומים הראשונים של הלהקה, כמו “Paranoid” ו-“Black Sabbath”, זכו להצלחה עצומה והשפיעו רבות על ז’אנרים מוזיקליים שונים. הם יצרו כמה מהמנוני הרוק והמטאל הגדולים, כמו “Paranoid,” “Iron Man,” ו-“War Pigs.”  שירים אודות האופל והנסתר, גם סמים. יש כאן להיט ענק כמו "פארנואיד", גם "חזירי מלחמה", "עלה מתוק", "סאבאת’ בלאדי סאבאת’", "אשה רעה". הגיטרות מצלצלות ענק. אוסף חובה ממצה של 32 שירים ב-2 דיסקים. הזמן עשה להם רק טוב.
הגיטריסט טוני איומי (Tony Iommi) פיתח סאונד ייחודי שמאופיין בגיטרה חשמלית כבדה ובאס בולט, מה שתרם לאווירה האפלה והמפחידה של הלהקה. חלק מזה נבע גם מהעובדה שטוני נפצע בתאונה שאילצה אותו לשנות את דרך הנגינה שלו, והוא פיתח סגנון שמנצל גיטרות מכוונות נמוך.
השירים של בלאק סאבאת’ עוסקים בנושאים כמו מלחמה, דת, חברה, ומיסטיקה, ולעיתים קרובות כוללים טקסטים פילוסופיים וביקורתיים על העולם והחברה.
הלהקה בשנותיה האחרונות הייתה בהרכבה המקורי וחבריה הם ג'ון "אוזי" אוסבורן, אנתוני "טוני" איומי, גיזר באטלר. מאז עזיבתו של ביל וורד אין ללהקה מתופף קבוע וטומי קלופטוס משמש מתופף בסיבובי הופעות ובראד וילק משמש כמתופף באולפן

בלאק סאבאת' פייסבוק

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן