אביגיל ארליכמן בלי לדעת את שמך

שירי זיכרון אפריל 2021

שלושה מתוך שירים רבים שנכתבו השנה לזיכרון הנופלים

/5

עמנואל – יוחאי מורנו

סא"ל עמנואל מורנו ששירת בסיירת מטכ"ל, נהרג בסוף מלחמת לבנון השנייה בבעל בק.  היה בן 35 בנופלו. יוחאי מורנו היה אז בן 10.

" אמנם הכרתי אותו ברמה המשפחתית,  אבל היה לי קשה לחבר את כמות הסיפורים והתיאורים לאדם שהכרתי. בגיל 14 כשהתחלתי לגשש בעולם הכתיבה וההלחנה, התעורר-בער בי הרצון לתת ביטוי לרגשות שצפו בי מהאובדן הכל כך גדול, החיים במשפחת השכול, ובצילו של אדם גדול כמו עמנואל. ממש כך נכתב השיר, ציור של דמות עלומה במילים ומנגינה והשלמה ברורה עם זיכרון חזק, כי עמנו-אל. היוםיוחאי מורנו בן 25 גר בירושלים מתרגש להתחיל דווקא מהשיר הזה שהוא אחד מהראשונים שכתב והאחרונים שהקליט.

עמנואל – יוחאי מורנו קליפ: יובל בר גיל 

מיתר בסון – עוד חיבוק אחד

זהו שירו הראשון של מיתר בסון (32), אמן יוצר ורקדן בלט, .והוא נולד בעקבות הקשר המיוחד שלו עם סבתו.
מיתר : "ככל שהיא דיברה על המוות של אחיה הקטן פאול שנהרג בצבא במלחמת ששת הימים, משהו בתוכה הרגיש חי מתמיד. היא שיתפה, שלפעמים היא מפליגה למציאות שבו הוא לא עזב מעולם והכל היה פרי דמיונה. מתוך חיבור לכאבה צמח שיר אינטימי שמספר על קריסת חלום אל תוך מציאות ועל הטשטוש שבניהם. הניסיון לחבק את האבל, הוא לא רק של סבתא, אלא של כל אדם שאיבד. ולא פחות – של העם  שנלחם כדי לחיות פה."

גילי בלום ואביגיל ארליכמן בלי לדעת את שמך

את 'בלי לדעת את שמך' כתב יפתח שלפוברסקי, שנהרג באסון המסוקים. הוא השאיר מחברות של שירים וסיפורים של הדור שלבנון היתה חלק מההוויה שלו, הרבה סיפורים מהגבול הצפוני, הרבה אבדות ואסון אחד גדול שבבת אחת לקח 73 חיילים.
"אחרי כל כך הרבה שנים, אנו, האחיות של יפתח מגדלות בעצמנו דור חדש שגדל לצד השכול. המילים של יפתח כבר לא נאמרות רק באזכרה , הן חלק מהחיים שלנו, מה שנשאר לנו והדרך שלנו לזכור אותו. את השיר הלחין אופיר חיון. זהו השיר השני של יפתח שאופיר מלחין. אופיר שכל את אחיו רונן, בלבנון, באותה שנה בה יפתח נהרג, ודרך המילים והמוסיקה נוצר בינינו קשר מאד מיוחד,. קשה להתעלם מהסמליות של המשך החיים. גילי, שמבצע את השיר, הוא חייל משוחרר בתחילת דרכו באזרחות, נולד באותה שנה בה נהרגו יפתח ורונן. אביגיל, אחיינית של יפתח, שעוד מעט מתגייסת לצבא, שרה את המילים של הדוד שלא הכירה .

בימוי, צילום ועריכה: מעיין בלך

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן