מוריס אל מדיוני

פסנתר הפסטיבל מתבייש

מוריס אל מדיוני

בעקבות עצומת קובי אוז לאי שיתופו של אל מדיוני בפסטיבל הפסנתר
/5

כבר שנים, מאז שהייתי עולה במעלית בניין עירית תל-אביב, כדי לתפוס מופעי פסנתר בפסטיבל  הפסנתר, אני תוהה מה קרה לפסנתר בפסטיבל הפסנתר. שמו נשאר, אבל ההפקה האומנותית שמנה וגם בעטה בו. הפסנתר כבר אינו מקודש. פסטיבל הפסנתר הפך במה לעשרות הפקות של מוסיקה ישראלית, חלקן מצוינות, כשהפנים של האמנים והמפיקים הן להפוך את האירוע הפופולארי לקרש קפיצה להפקות מסחריות עתידיות.
הפסנתר והפסנתרן נמצאים בכותרת באופן סמנטי בלבד. יותר אמתלה מאשר סיבה. פסטיבל הפסנתר של תל-אביב הפך למעשה פסטיבל של מוסיקה ישראלית פופולארית עכשווית לכל דבר, וראוי היה לשנות את שמו. הפסנתר מוותר על הכבוד, כי הוא לא ממש שם, ממש כמו שמוריס אל מדיוני, אחד מאמני הפסנתר הגדולים שיושבים בינינו –  אינו שם.
מוריס אל מדיוני, הפסנתרן  האלג'יראי המהולל בן ה-86, אחד האמנים החשובים בסצנת מוסיקת העולם, חתן פרס ה- BBC למוסיקת עולם, שחי בישראל, מחלוצי סגנון הראיי האלג'יראי, הבין את הכותרת "פסטיבל הפסנתר" כפשוטה. הוא פנה לפסטיבל לא אחת, וביקש להתקבל לפסטיבל כפסנתרן. עד כה – נתקל בסירוב. קובי אוז ששיתף בעבר פעולה עם אל מדיוני, פרסם עצומה ברשת, בה הביע מחאתו כל כך שמועמדותו  של הפסנתרן הישראלי-אלג'יראי להשתתף בפסטיבל נדחתה, ולא בפעם הראשונה.
"שוב נדחתה מועמדותו של מוריס אל מדיוני להשתתף בפסטבבל הפסנתר!", כתב אוז תחת הכותרת "די לבורות התרבותית". "זו כבר הפעם הרביעית שהמוזיקאי המחונן מקבל מהם תשובה שלילית, יש לייחס זאת רק לחוסר הבנה בחומר. אנו קוראים למנהלים האמנותיים של פסטיבל הפסנתר לדלג מעל משוכת הבורות, ולתת למוזיקאי החשוב הזה את הבמה המכובדת ביותר, יש קהל רב שישמח לשמוע אותו מנגן בסגנון המיוחד שלו. הפסנתר בעצמו ישמח — והרי בכל פסנתר יש קלידים בשחור ולבן…"
מהתגובה שהגיעה מפסטיבל הפסנתר הבנתי, כי ניסו לשתפו בעבר, אך העניין לא הסתייע בגלל אי הצלחה לייצר "תמהיל נכון" (חיבור עם אמנים) בשבילו, ועדיין מקווים כי בשנים הבאות ניתן יהיה לשלבו.
בשנים הבאות? האיש בן 86, עדיין נמצא במיטבו ומכאן אנו מאחלים לו בריאות טובה ואריכות ימים. זה הזמן לקחת את הנכס התרבותי הזה, לתת לו פסנתר, בלי תמהיל ובלי יומרות אומנותיות, כי הוא בפני עצמו – עמוד תווך של כל פסטיבל מוסיקה בעולם, בטח פסטיבל פסנתר. אל תחברו אותו עם זמרת/זמר, אל תנסו קומבינה. זה פסנתרן שעומד בפני עצמו. תנו לו להיות הכוכב, ואם הוא עצמו פנה – כמה זה מביש לסרב לו. אפילו הפסנתר של הפסטיבל מתבייש!

לחתימה על העצומה –  http://www.atzuma.co.il/piano

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. אכן, גם אני שמעתי על כך והספקתי לשוחח עם המנהלת איבון קהאן ביום שישי, אני מתכוון לשאול ביום שני את הנהלת הפסטיבל במסע"ת מדוע ולמה, מהם הנימוקים לשלילת הופעתו, לעניות דעתי שאיננה נחשבת כלל, מופע של מוריס אל מדיוני על הפסנתר מלווה את נועה אלקיים בשירה ימלא את אולם רקנאטי ויעשיר את הפסטיבל, תרבותית וכלכלית…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן