יעל נעים - Older

Older

יעל נעים

אן.אם.סי
4/5

היא ישראלית, היא צרפתייה, היא שרה באנגלית. אולי שכחו כאן שיעל נעים זכתה בתואר "זמרת השנה" בצרפת ב-2011, "אלבום מוסיקת העולם" ב-2008 (על אלבומה השני הנושא את שמה שבו בלט New Soul, שנבחר ע"י "אפל" ללוות קמפיין פרסום עולמי ), שהיא זכתה לביקורות נלהבות על אלבומה השלישי "She Was A Boy" שיצא ב-2010.
החדש של יעל נעים הוא אלבום שכולו אנגלית (פרט לשיר "אמא" המערב אנגלית, עברית וצרפתית) , בשיתוף בן זוגה David Donatien. שירים שהיא עוסקת בעצמה מזווית אישית בוגרת מאוד בשאלות של של מהות ההתבגרות, שאלות של חיים, מוות ויצירה.
מוסיקלית – פורשת את הרב גוניות הסגנונית שלה כנוצות טווס. מהאפביט אפרו של  Walk Until וגם Walk Walk  – מעין  גוספל קצבי על מי שמחפש מקום של חסד בעולם,  השיר הציני על הבאת ילדים לעולם – Make A child, שיר סול עם נגיעה בסגנון פסי הקול של סרטי ג'יימס בונד – Dream In My Head, בו היא מבקשת להיוולד מחדש , להיות מובלת למקומות אחרים, לקבל תשובות לשאלות נצח לא פתורות, להפסיק להעמיד פנים, לא להסתתר יותר בעולם שבו מכתבים של אלוהים נכתמים בשם אנשים. כאן משתנה הטון לרציני-כואב-דרמטי.
Coward הוא שיר פסנתר על רגעי וחולשה פחד משתקים ("איך הפכתי פחדנית?"). המבנה המלודי מורכב יותר משאר השירים, ההרמוניה הקולית השמימית היא ניואנס  מפתיע של מוסיקה כנסייתית (מקהלת ילדים). וזוהי יעל נעים של מוסיקה אלטרנטיבית.
Trapped  מזכיר פופ של שנות השישים במלודיה, במקצב, בליווי הקולי – שיר על הניסיון  ללכת בתלם מול התשוקה לגדול יותר "לכודה בתוך נשמתי/ חשה שאני רוצה יותר/ פשוט משום שאני רוצה לגדול/ לכודה בתוך נשמתי/ מרגישה שאני רוצה את הכל".
"אמא" הוא שיר נוגה שיעל שרה בעברית-אנגלית-צרפתית ומשתפת את ליילה מקאלה Leyla McCalla, בת למהגרים מהאיטי החיה בניו אורלינס ארה"ב, שהופיעה בפסטיבל הג'אז באילת קיץ 2015. היא מנגנת בנג'ו וצ'לו באלבום ושרה בניב קריאולי.  ואז כקונטרסט שיר מחויך בקצב מיד טמפו, על מישהו שרוצה יותר ממה שיש לו, ויש לו – She Said. את Older נעצוב היא כתבה על סבתה שנפטרה, שיר ספוג צער עמוק עטוף אווירה חלומית.
יעל נעים  ורסטילית, לא מגבילה עצמה לסגנון-סולם-עיבוד.יכול להיות שההתפזרןת מעט בעוכריה. האלבום אינו משדר לכידות. עדיין זה אינו מוריד דבר מאיכויותיה כיוצרת ייחודית.

  1. I Walk Until
  2. Make A Child
  3. Dream In My Head
  4. Coward
  5. Trapped
  6. Ima
  7. She Said
  8. Walk Walk
  9. Take Me Down
  10. Older
  11. Meme Iren Song

וידיאו Dream In My Head

 

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן