הסופרימס

Where Did Our Love Go

הסופרימס

שירי שנות השישים
4/5

משולש הכותבים הקבוע של חברת "מוטאון" הולנד-דוזייר-הולנד, הוא שכתב את השיר לשלישייה הקולית שפעלה בין השנים 1961-1971, ששרה בסגנונות הדו-וופ, מוזיקת נשמה ודיסקו. תחילה הוצע השיר ללהקת The Marvelettes, בשל קולה הנמוך הסולנית גלדיס הורטון, אולם הן החליטו לא להוציאו בגלל שהסולנית הורטון חשה שהתוצאה היתה גרועה.
דיאנה רוס והסופרימס הסכימו להקליט את השיר, בגלל מחסור בלהיטים,  אבל סולנית הסופרימס, נאלצה לשיר אותו נמוך מהשירה הטבעית שלה. היא אכן התלוננה שמעולם בעבר לא שרה כל כך נמוך. מבחינת למונט דוזייר – שירתה הייתה הפתעה גדולה. למעשה, זה מה שרצה להשיג כשפנה לגלדיס הורטון, סולנית המרוולטס.
גם אחרי ההקלטה, נמשכו חילוקי הדעות בין הכותבים לדיאנה רוס. ברי גורדי, מנהל מוטאון, הגיע לאולפן כדי לבדוק מה רע בביצוע. מבחינתו, הכל היה בסדר. הוא רק חשש שאין לשיר פוטנציאל של להיט לטופ טן, אבל התעקש על כך שה יוציאו את השיר.
הוא טעה. השיר הגיע למקום הראשון בארה"ב ולמקום השלישי בבריטניה ופתח בפני הסופרימס מסלול הצלחה של 13 להיטי מקום ראשון בהמשך. הן הפכו כוכבות בן לילה. עד לשיר  הזה, נחשבו הסופרימס  ללהקה כושלת מבחינת להיטים וכונו "No-Hit Supremes".

**** להקת הסופרימס שנוסדה בדטרויט ב 1959 –  החלה כרביעייה שנקראה הפרימטס (Primettes) החברות המייסדות היו פלורנס באלארד, מרי וילסון, דיאנה רוס ובטי מקגלאון, כולן תושבות שכונת העוני "ברוסטר-דאגלס" בדטרויט. ב-1960 החליפה ברברה מרטין את מקגלאון, והלהקה חתמה בחברת מוטאון בשם "הסופרימס". בתחילת 1962 –  מרטין עזבה,  ורוס, באלארד ווילסון המשיכו כשלישייה. רוס הפכה למנהיגת הלהקה שנקראה בהמשך  "דיאנה רוס והסופרימס". בשנת  1967 הוחלפה באלארד בסינדי בירדסונג.  רוס פרשה לקריירת סולו מצליחה ב-1970 והוחלפה בג'ין טרל. אחרי 1972  חלו חילופים רבים בהרכב הלהקה – עד לסיום פעילותה ב.1977.

Baby, baby, baby don't leave me
Ooh, please don't leave me all by myself
I've got this burning, burning, yearning feelin' inside me
Ooh, deep inside me and it hurts so bad

You came into my heart (baby, baby) so tenderly
With a burning love (baby, baby)
That stings like a bee (baby, baby)
Now that I surrender (baby, baby) so helplessly
You now want to leave (baby, baby)
Ooh, you wanna leave me (baby, baby)
Ooh (baby, baby)

Baby, baby, where did our love go?
Ooh, don't you want me?
Don't you want me no more (baby, baby)?
Ooh, baby

Writer/s: HOLLAND, EDWARD JR. / DOZIER, LAMONT / HOLLAND, BRIAN

https://www.youtube.com/watch?v=izzKUoxL11E

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן